Lenovo قصد بازگشت به دنیای کنسول های دستی را دارد

گویا این شرکت رویای  خودش را برای ساخت کنسول های دستی از سر گرفته و شاید Legion Go تبدیل به یک مهره اساسی در این بازار بشود.

شناسه خبر: ۳۶۷۷۶۶
Lenovo قصد بازگشت به دنیای کنسول های دستی را دارد

راهنماتو -اواخر سال گذشته، Lenov o با تولید یک نمونه‌ی اولیه ناموفق از دستگاه همراه بازی به نام Legion Play ، انگیزه‌های خودش رو برای ساخت یه کنسول دستی اعلام کرده بود. اما حالا به نظر میاد که این شرکت رویای خودش رو برای ساخت کنسول های دستی از سر گرفته و شاید Legion Go تبدیل به یه مهره بزرگ توی این بازی بشه .

به گزارش راهنماتو، اسمی که برای این کنسول دستی انتخاب شده، Legion Go هستش که حقیقتا خیلی هارو اون بازی پطرفدار پوکمون میندازه، البته حداقل همین اسم خیلی بهتر از اسم رقیبش ، AOKZOE A1 Pro هستش. اما اینکه آیا با امکانات و ویژگی‌هاش می‌تونن با رقباش مثل Asus ROG Ally یا Steam Deck رقابت کنن، مسئله دیگه‌ایه .

در واقع، این می‌تونه دلیل بی‌نتیجه‌موندن Legion Play باشه، چراکه دستگاه‌های مبتنی بر اندروید مثل "G Cloud" اونطور که باید مورد استقبال قرار نگرفتن و راستش محصولی نیستن که که خیلی بتونن به عنوان یک آپشن کارامد بهش نگاه کنن .

البته حالا به نظر می‌آید که در حال حاضر Legion Go به‌جای سیستم عامل اندروید، از ویندوز 11 استفاده می‌کنه و از یکی از پردازنده‌های قابل‌حمل و هیبریدی AMD به نام Phoenix پشتیبانی می‌کنه .

بنابراین، این می‌تونه از پردازنده‌های AMD Ryzen 7 7840U با هشت هسته و 16 رشته استفاده کنه، مثل AOKZOE A1 یا اگر ایسوس امتیاز انحصاری برای نسخه Z1 Extreme با کلاک‌های بالاتر در ROG Ally نداشته باشه، میتونه از اون هم استفاده کنه .

این به معنی اینه که با توجه به اندازه‌ی صفحه‌نمایش و بخش‌های دیگه‌ی مشخصات، می‌تونیم امیدوار باشیم که میانگین تعداد فریم‌هایی که می‌تونه در بازی Cyberpunk 2077 داشته باشه، به حدود 37 فریم بر ثانیه برسه، البته اگر خوش‌شانس باشیم . Windows Central فکر می‌کنه که دستگاه شاید دارای یک پنل 8 اینچی باشه که اندازه‌ی آن بزرگ‌تر از ROG Ally و همان اندازه با "A1 Pro" باشد. هرچند هنوز اطلاعی درباره‌ی رزولوشن و نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش وجود نداره، اما میشه گفت پنل‌های با رفرش ریت 120 هرتز و با کیفیت 1200 پیکسلی میتونن انتخاب خوبی و پرطرفداری برای این کنسول دستی باشن .

با وجود این‌که پروژه‌های اولیه‌ی Legion Play نهایتاً در چین عرضه شدند و هیچ وقت به عرضه جهانی نرسیدند، اما این پروژه‌ها شاید حداقل به ما نشان دهد که ظاهری که می‌خواهند برای Legion Go انتخاب کنند چه‌طوری قراره باشه. با یک نام‌کدی مثل Zelda ، واضحه که لنوو از نینتندو الهام گرفته‌. این الهام در طراحی همه‌جانبه‌ی آن مشخص و مشهوده، اگرچه احتمالاً شرکت هنوز تصمیم‌نگرفته که از ظاهر بیضی‌مانند به سمت ظاهری گوشه دار برن تا با مشخصات ارتقاء یافته مطابقت داشته باشه. اما من به طراحی دوست‌داشتنی آن علاقه‌مندم. امیدوارم که شرکت حداقل حافظه‌ی RAM را از 4 گیگابایت به بالا ارتقا دهد و شاید اندازه‌ی پنل1080 پیکسلی رو کمی بزرگتر کند .

نظرات
پربازدیدترین خبرها