فروش PS۵ همچنان انتظارات Sony را برآورده نکرده است

سونی اعلام کرده که کاهش ۳۱ درصدی در سود عملیاتی از آوریل تا ژوئن خودشون رو تجربه کردن و فروش PS۵ هم کمتر از سطح انتظاراتشان بوده است.

شناسه خبر: ۳۶۸۳۶۶
فروش PS5 همچنان انتظارات Sony را برآورده نکرده است

راهنماتو - سونی در گزارش سه‌ماهه‌ی جدیدش با خبر بدی مواجه شد. بنا بر این خبر اونا کاهش 31 درصدی در سود عملیاتی از آوریل تا ژوئن خودشون رو تجربه کردن. اگرچه فروش PS5 کمتر از انتظاراتشون بود، سونی هنوز اعلام کرده که انتظار داره تا 25 میلیون دستگاه این کنسول رو در این سال مالی بفروشه، که در نوع خودش رکوردی برای این کنسول حساب میشه. (فروش فعلی این کنسول بیش از 40 میلیون دستگاهه)

به گزارش راهنماتو، درباره‌ی 3.3 میلیون دستگاه PS5ای که در سه‌ماهه‌ی گذشته فروخته شد، مدیریت سونی اظهار داشت که: "این مقدار تا حدودی کمتر از سطح انتظار ما به سمت فروش 25 میلیون دستگاه برای سال مالی ما است، اما به دلیل تبلیغاتی که از جولای آغاز شد، بهبودی را در کل فروش مشاهده می‌کنیم."

سونی اضافه کرد: "ما ورود هر چه سریع‌تر سخت‌افزار PS5 را به عنوان یکی از اولویت‌های بالا در این سال مالی قرار دادیم و تلاش خواهیم کرد تا به صورت پیوسته برای اجرای تدابیر لازم برای دستیابی به هدف فروش سخت‌افزاری 25 میلیون دستگاه اقدام کنیم."

سونی به کاهش در کسری‌های کسب‌وکار فیلم و بازار گوشی‌های هوشمند به عنوان دلایل اصلی این کاهش در سوددهی اشاره کرده. این شرکت پیش‌بینی کرده است که سود عملیاتی در این سال 10 درصد کاهش یافته است، بنابراین این خبر بد به طور غیرمنتظره‌ای این شرکت رو غافلگیر نکرده. سونی یکی از شرکت‌های بزرگی است که تحت تاثیر اعتصاب‌های جاری انجمن نویسندگان و بازیگران (SAG-AFTRA و WGA) قرار داره که به طور جداگانه صنعت فیلم و تلویزیون را متوقف کردن.

از آوریل تا جولای، سونی 3.3 میلیون دستگاه PS5 فروخته است که نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش داشته. این قسمت عمده‌ای از دلیل پیش‌بینی یک سال برجسته برای این کنسوله که تا کنون از رقیب اصلی‌اش، کنسول Xbox Series X، بیشتر فروخته شده. تحلیلگران مانند Piers Harding-Rolls از Ampere Analysis به CNBC اعلام کردن که این افزایش در فروش PS5 نشان‌دهنده‌ی دسترسی بهتر به این کنسول نسبت به سال‌های گذشتست. آنها همچنین به تعدادی از بازی‌های پرطرفدار اشاره کردن. عرضه‌های مهم شرکت‌های سوم شخصی مثل مانند Diablo IV و Final Fantasy XVI در تولید سود طی این سه ماه هم تاثیر فراوانی داشتن.

گزارش سونی همچنین شامل اعداد حیاتی برای کسب‌وکارش است، از جمله 56.5 میلیون بازی فروخته‌شده و 108 میلیون کاربر فعال ماهیانه. این در مقایسه با 47.2 میلیون بازی فروخته‌شده و 103 میلیون کاربر فعال ماهیانه برای همان دوره در سال 2022 است. بخش بازی سونی همچنین افزایش قابل توجهی را تجربه کرده، به طور کلی به 28 درصد افزایش سال به سال و با مجموع 167.8 میلیارد ین ژاپن رسیده است.

در گزارش‌های درآمد قبلی، سونی اشاره کرده بود که در حال نگاه به خارج از تجارت کنسول‌های خود است و اعلام کرده که به تنهایی از بازی‌های کامپیوتری خود حدود 450 میلیون دلار در طول دوره‌ای 10 ماهه از ماه می کسب درآمد خواهد کرد. همچنین لازم به ذکره که بگیم همچنان PS5 از لحاظ فروش نسبت به داداش بزرگترش یعنی PS4 نتونسته پیش بگیره، البته این ممکنه به بخشی از کمبودهای تولید این کنسول در ابتدای دوره کنسول نسل فعلی نسبت داده بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها