بتسدا با اعلام تاریخ Pre-Load بازی Starfield خبر از پایان ساخت این بازی مورد انتظار داد

در جلسه پرسش و پاسخی، اطلاعات جدید در مورد Starfield منتشر شدند.

شناسه خبر: ۳۶۸۹۰۶
بتسدا با اعلام تاریخ Pre-Load بازی Starfield خبر از پایان ساخت این بازی مورد انتظار داد

راهنماتو - اگر شما هم نگران تاخیر خوردن Starfield در لحظه آخر هستین، میتونین دیگه نگرانیتونو کنار بزارین چون که بتسدا اعلام کرده است که بازی نقش‌آفرینی علمی-تخیلی Starfield به‌طور رسمی ساختش به پایان رسیده و اصطلاحا Gold شده. برای اعلام این لحظه بزرگ، طراح اصلی این بازی، امیل پاگلیارولو و طراح کوئست های آن، ویل شن یک جلسه پرسش و پاسخ در دیسکورد بتسدا برگزار کردن.

به گزارش راهنماتو، Gold شدن یعنی اینکه ساخت بازی به پایان رسیده و آماده عرضه شده، البته این معنی‌ای بود که قبلا داشت ولی با همه‌گیری اینترنت بازی ها همچنان ب اعلام اینکه گلد شدن و لی بازهم شاهد عرضه پچ های بعد از عرضه سنگینی بودیم مثل بازی قبلی بتسدا، Fallout 76 که در روز عرضه خودش، پچی بزرگتر از فایل اصلی بازی رو دریافت کرد. اما این باز همچنان یک مرحله مهم برای توسعه بازی است، حداقل به این دلیل که این نشان می‌ده که بله، این بازی واقعا در شرف عرضه است. و توسعه دهنده‌ها همیشه باور دارن وقت برای حل مشکلات عملکردی بازی همیشه هست؛ اگرچه شرکت مادر بتسدا، مایکروسافت، با جرات میگه که این بهترین و بدون مشکل ترین بازی‌ای هست که بتسدا تابحال منتشر کرده.

البته همونطور که در جریان هستید، فرآیند پرسش و پاسخ در همچین فضایی میتونه سخت باشه و سوالات مهمی در میان خیل عظیمی از سوالات متفرقه گم شوند. البته اگر شما به دنبال جواب هایی که در این جلسه پرسیده شد، میتونید به صفحه ردیت این بازی مراجعه کنید؛ جایی که تیم سازنده لیست کاملی از سوالات و جواب های مربوط رو به طور کامل منتشر کردن.

این جلسه پرسش و پاسخ شامل تعدادی زیادی از جزئیات در مورد Starfield بود که قبلا در موردشون صحبت نشده بود. بازیکنان به منازلی در شهرهای مختلف در بازی دسترسی خواهند داشت، بعضی از آنها برای خرید و برخی دیگه هم می‌تونند به عنوان جایزه‌های ماموریت‌ها کسب شوند، و بازیکنانی که قاون را در این بازی زیر پا میگذارند، به عنوان مثال، می‌توانند کالاهای ممنوعه رو قاچاق کنند؛ انتخاب رفتن به زندان یا پرداخت جریمه رو خواهند داشت، یا (شاید) حتی بتونن راه خودشون رو به آزادای با تیراندازی پیدا کنن.

پاگلیارولو همچنین تایید کرد که در حالت کلی عدم استفاده از خشونت یک گزینه برای انجام بازی هستش، اما اجرای کامل پاسیفیست ممکن نخواهد بود. او گفت: "در مرحله‌ی اول پیش‌تولید در مورد اینکه آیا به‌طور کامل اجرای "عدم کشتن" رو پشتیبانی خواهیم کرد یا نه، گفتگو کردیم و خب متوجه شدیم که به دلایل مختلفی، این امر کاملاً ممکن نیست."

"حالا، با این حال، گزینه‌های خوب غیر مهلکی وجود داره، جدا از طریق گفت‌و‌گو یا با استفاده از اسلحه غیر مهلک. این گزینه‌ها می‌تونن در برخی موقعیت‌ها مورد استفاده قرار گیرند، به واقع در بسیاری از موقعیت‌ها، اگرچه نمی‌تونم به راحتی بگم که می‌تونید کل بازی رو بدون کشتن به پایان برسونین."

شن به‌درستی به این نکته اشاره کرد که بخش قابل توجهی از این رویکرد غیر قاتلانه از طریق سیستم "چالش سخن" در Starfield قابل دسترسی خواهد بود، که به بازیکنان فرصتی برای خروج از تنش‌ها به روش دیگری می‌ده. "این سیستم گفت و گو در لحاظاتی از بخش های داستانی به طور از قبل پیش بینی شده ظاهر شده و ما تلاش می‌کنیم که در اکثر ماموریت‌ها که شخصیت‌های مهم با شما مواجه می‌شوند، یکی از آنها را اضافه کنیم."

چند نکته جالب دیگه که در این جلسه بهشون پرداخته شدن:

  • همچنین، ادیان موجود در جهان و دین‌های جدیدی در Starfield حضور دارن، اما تمرکز کلی بر سه دین ایجاد شده برای بازی خواهد بود: Sanctum Universum، The Enlightened، و House Va'ruun.
  • بیش از 20 کاراکتر نام‌دار وجود خواهد داشت که می‌توانند به تیم شما بپیوندند، شما را دنبال کنند و وسایل شما را حمل کنند.
  • اعضا تنها با پرداخت یک بار پول استخدام می‌شوند، و نیاز به حقوق دائمی ندارند.
  • همراهان شما به سطح بالاتری نمی‌رسن، اما با یک سری مزایا در رنک های مختلف میتونن با قابلیت هایی که کارکتر شما داره ترکیب بشن و اثر آنهارو بالاتر ببرن.

پاگلیارولو از مکانیزم‌های دیده شده در پس‌زمینه چندین ویدیو تبلیغاتی Starfield پرده برداشت. بتسدا قبلا گفته بود که در بازی خودروهای زمینی وجود ندارن، که البته به نظر می‌رسه این امکان وجود روبات‌های نبردی عظیم رو از بین می‌بره، اما امید برای دیدن چنین چیزی در بازی همچنان زنده است.

ربات هایی که در Starfield دیده می‌شن، باقی‌مانده از جنگ مستعمره‌ای هستن، پاگلیارولو توضیح داد: "هر دو طرف، مستعمرات متحد و مجموعه Freestar، روبات‌های نبردی داشتند. اما مجموعه Freestar واقعاً در استفاده از آنها ماهر بود و در مقابل آنها مستعمرات متحد نیز روبات‌های نبردی داشتن، اما همچنین به موجودات بیگانه کنترل‌شده از بخش Xenowarfare خودشون تکیه می‌کردن. هر دوی این جبهه ها با آتش بسی در پایان، اتمام جنگ های مسعمره‌ای رو اعلام کردن."

پاگلیارولو نیز به طور ضمنی اشاره کرد که بازیکنان فرصت خواهند داشت که این میدان جنگی قدیمی رو در Starfield کشف کنند، اما امیدی به یافتن یکی از آن ربات ها به طوری که قبال استفاده باشه نباید داشته باشن چرا که خیلی وقت از ازون زمان گذشته و تمام ماشین آلات مربوطه به مرور زمان خراب و غیرقابل استفاده شدن.

به همراه خبر گلد شدن بازی، بتسدا همچنین تأیید کرده است که Starfield قابل پیش‌بارگیری خواهد بود: پیش‌بارگیری برای کنسول‌های ایکس باکس و نسخه‌ی PC در Microsoft Store از 17 آگوست شروع خواهد شد، در حالی که پیش‌بارگیری Steam از 30 آگوست شروع می‌شه. Starfield به صورت کامل در تاریخ 6 سپتامبر عرضه می‌شه، اما اگر نسخه‌ی پریمیوم رو خریداری کنین، در تاریخ 1 سپتامبر میتونین به این بازی دسترسی داشته باشین. ساعت شروع دقیق بارگیری اعلام نشده، اما بدون شک به زودی اعلام خواهد شد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها