تلاش Epic Games برای تسریع تبدیل Cross Play به یک عرف

همواره اپیک گیمز به دنبال ساده و بهتر کردن تجربه بازی در دنیای بازی های کامپیوتری بوده است.

شناسه خبر: ۳۶۸۹۴۱
تلاش Epic Games برای تسریع تبدیل Cross Play به یک عرف

راهنماتو - Epic Games که یکی از شرکت های پیشگام برای توسعه و ترویج قابلیت کراس پلی که به بازیکن‌ها اجازه میده با دوستان خودشون رو هر کنسولی بازی کنند بود، الان میشه گفت به مرحله‌ای رسیدن که تونستن این قابلیت رو با تمام کنسول های موجود از جمله Xbox، Play Station و Switch ارائه بدن. اگرچه این به این معنی نیست که یک سری بازی‌ها به طور ناگهانی پشتیبانی از کراس پلی رو ارائه می‌دن، این پیشرفت در حدی بوده که اپیک تونسته ابزار مورد نیاز برای امکان پذیری اجرای این قابلیت رو در دسترس توسعه‌دهنده‌ها قرار بده تا بتونن هر چه راحت تر این قابلیت رو وارد بازیاشون کنن.

به گزارش راهنماتو، تلاش برای تسریع این پوشش توسط اپیک برای کامپیوتر حدود یک سال پیش، در ژوئن 2022 شروع شد و این اجازه رو به توسعه‌دهندگان و بازیکنان می‌ده تا بازی‌ها و کامییونیتی خودشون رو در اپیک و استیم به هم وصل کنن.

اپیک در مورد کراس پلی بر روی کنسول‌ها گفت: "کراس‌پلی باعث ایجاد بازی‌های بزرگتر، جمعیت بزرگتر و رشد در صنعت بازی در سطح جهانی می‌شود. با پشتیبانی اضافی برای پلتفرم‌های کنسول اصلی، سرویس‌های آنلاین اپیک اکنون به شما امکان می‌دهد که با یک سیستم بازیکنان بیشتری را به هم وصل کنید."

این خدمت به نام خدمات آنلاین کراس‌پلی اپیک حالا در فروشگاه اپیک گیمز، استیم، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ و پلی‌استیشن پشتیبانی می‌شه. اپیک گفته است که بیش از 750 میلیون حساب بازی اپیک وجود داره که حالا می‌تونند به هم وصل شده و با هم بازی کنند.

اپیک گفت: "هر کسی که بازی با قابلیت کراس‌پلی توسعه داده باشه میدونه که برای ایجاد یک تجربه بی‌نقص عناصر زیادی وجود داره. با پوشش متقابل بازی، هر بازی می‌تونه اجازه بده تا بازیکنانش به حساب اپیک گیمز خود در تمام پلتفرم‌ها وارد بشن و به راحتی با دوستان خود تعامل داشته باشن."

با این قابلیت، بازیکنان یک لیست از دوستان خود ر مشاهده خواهند کرد که از سراسر پلتفرم‌ها ترکیب می‌کنه، که در تئوری باید روند دعوت کردن دوستانتون به بازی شما رو باید راحت تر کنه. دعوت‌نامه‌های بازی اکنون می‌توانند از درون بازی به هر کسی ارسال شوند، بدون توجه به اینکه از چه پلتفرمی استفاده می‌کنند.

اپیک همچنین اعلام کرده که تجربه اجتماعی بر روی هر پلتفرم "امن" هستش، چون که پوشش متقابل سرویس‌های آنلاین اپیک از دستورالعمل‌های اعتماد، ایمنی و حریم خصوصی محلی هر پلتفرم استفاده می‌کنه. در حالی معیار های کنترل اپیک همزمان در حال اجرا هستند.

برای توسعه‌دهندگان، پشتیبانی از این قابلیت بدون هزینه اضافی با سرویس‌های آنلاین اپیک دریافت می‌شه. اپیک گفت: "سرویس‌های آنلاین اپیک در مقیاس بزرگ آزمایش شده‌اند و توسط صدها بازی در حال حاضر استفاده می‌شوند. این سرویس‌ها از توسعه با هر موتور بازی حمایت می‌کنند، می‌توانند در هر فروشگاه و پلتفرم اجرا شوند، و ما متعهد به کسب و کار و حفظ اعتماد هر کسی که از آن استفاده می‌کند هستیم."

در سال 2017، Epic Games به طور اتفاقی پوشش متقابل در Fortnite بین PS4 و Xbox One را باز کرد. اگرچه این اشتباه به سرعت اصلاح شد، اما نشون داد که کراس‌پلی بین سیستم‌های رقیب نه تنها ضرورتاً یک مسئله فنی بلکه یک مسئله سیاسی بین صاحبان پلتفرم‌هاست. امروزه، کراس‌پلی یک ویژگی پشتیبانی شده به طور گسترده در سری‌های بزرگی مانند Call of Duty، Battlefield و غیره است.

با این حال، این قابلیت به طور کاملی توسط هر بازی ای پشتیبانی نمیشه. به عنوان مثال، بازی Remnant II همچنان بدون پشتیبانی از کراس پلی منتشر شد، در حالی که نسخه اصلی بازی این ویژگی رو پشتیبانی می‌کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها