۷ نشانه شخصی که مخفیانه به فکر ترک رابطه است

از کجا بفهمیم که آن‌ها واقعا به فکر ترک ما هستند یا صرفا دوره سخت موقعتی را می‌گذرانند؟

شناسه خبر: ۳۹۰۹۵۸
7 نشانه شخصی که مخفیانه به فکر ترک رابطه است

راهنماتو- هر رابطه‌ای فراز و نشیب‌های خودش را دارد. گاهی عشقی پرشور و آتشین را تجربه می‌کنید و گاهی اصلا شک می‌کنید که این رابطه مناسب‌تان باشد.

به گزارش راهنماتو، گاه‌گاهی هم پیش می‌آید که با خودتان فکر می‌کنید آیا شریک عاطفی‌تان به اندازه شما روی رابطه سرمایه‌گذاری کرده است یا به شکلی پنهانی به دنبال برون‌رفت از این رابطه است؟

از کجا بفهمیم که آن‌ها واقعا به فکر ترک ما هستند یا صرفا دوره سخت موقعتی را می‌گذرانند؟ در این مقاله با راهنماتو همراه باشید تا 7نشانه‌ای که می‌گویند احتمالا شریک عاطفی‌تان به جدایی فکر می‌کند را با شما در میان بگذاریم. این نشانه‌ها بعد از ساعت‌ها گفت‌وگو با دوستان، کارشناسان رابطه و ..به دست آمده است.

1.حس می‌کنید که مدام دارد از شما فاصله می‌گیرد

در هر رابطه‌ای دوره‌های با هم بودن بالا و پایین دارد. اما اگر حس کرده‌اید که شریک عاطفی‌ شما به شکلی مستمر فقط دارد از شما دور می‌شود، ممکن است نشانه‌ای از وضعیتی جدی‌تر باشد.

فاصله به شکل‌های مختلفی ـ عاطفی، جسمی یا حتی دیجیتالی ـ خودش را نشان می‌دهد. ممکن است در گفت‌وگو با شما بی‌اعتنا یا کم‌تر محبت‌آمیز برخورد کنند و حتی پاسخ پیام‌های شما را هم ندهند.

خیلی طبیعی است که دوره‌هایی در یک رابطه انفصال ایجاد شود. اما اگر این رفتار به جای استنثناء تبدیل به رفتاری عادی شود، ممکن است نشانه‌ای باشد از اینکه فرد مورد نظر دارد کم‌کم خودش را از رابطه جدا می‌کند.

البته نباید دلایل دیگری ـ مثل استرس شغلی، مسائل شخصی یا نیاز به تنهایی ـ را رد کرد. اما اگر این فاصله‌گیری ادامه‌دار شود و با نشانه‌های دیگری که در این فهرست با شما در میان می‌گذاریم همراه شود، نوبت رسیده که درباره چیزی که شاید دلتان نمی‌خواهید صحبت کنید، باب گفت‌وگو را باز کنید.

2.ناگهان زیادی حضور دارند

شاید تعجب کنید ولی خلاف فاصله نیز می‌تواند نشانه یک مسئله باشد. اگر شریک عاطفی شما که معمولا غایب است، ناگهان شما را غرق محبت و توجه می‌کند، باید آن را یک پرچم هشدار قرمز در نظر بگیرید.

این چرخش ناگهانی رفتاری می‌تواند ناشی از احساس عذاب وجدان یا کوشش برای جبران آن کشمکش درونی باشد که برای ترک رابطه احساس می‌کنند. ممکن است دارند تلاش می‌کنند خودشان و (شما را) متقاعد کنند که همه چیز عالی است یا شاید فقط دارند تلاش می‌کنند تا غیبت عاطفی‌شان را جبران کنند.

مهم است یادتان باشد که هر نوع تغییر رفتاری نشانه مشکل نیست. گاهی‌اوقات شریک عاطفی ممکن است صرفا در حال شناخت بهتر خودش یا ارتقاء رابطه‌اش باشد. اما اگر فکر می‌کنید که این توجه زیادی به شخصیت او نمی‌آید یا با نشانه‌های دیگری در این فهرست همراه است، شاید لازم است که یک مکالمه جدی‌تر با او داشته باشید.

3.از تعهدات آینده پرهیز می‌کنند

آیا متوجه شده‌اید که وقتی نوبت برنامه‌ریزی و قولی در مورد آینده می‌آید شریک عاطفی‌تان بی‌میلی از خودش نشان می‌دهد؟ چه برنامه‌ریزی برای تعطیلات تابستان سال بعد، چه حضور در مراسم عروسی دوستی که چند ماه بعد است یا حتی صحبت درباره جدی‌تر کردن رابطه‌ای که در آن هستید، همه موارد می‌توانند نشانه‌های ظریفی از عدم قطعیت آن‌ها درباره طول و دوام رابطه باشند.

وقتی شخصی در مورد ماندن در رابطه تردید دارد برایش سخت است که آینده‌ مشترکی را با شما تصویرسازی کند. این تعلل‌ها با گریز از گفت‌وگو درباره برنامه‌های بلندمدت یا پاسخ‌هایی که بویی از تعهد در آن‌ها به مشام نمی‌رسد، رخ می‌نماید.

البته دلایل مشروع دیگری نیز برای این تعلل ممکن است وجود داشته باشد. مثلا ممکن است استرس مالی یا ناامنی فردی احساس می‌کنند. اما اگر بی‌میلی آن‌ها برای قول‌وقرارهای آینده تداوم پیدا کرد و با نشانه‌های دیگری در این فهرست همراه شد، باید آن‌ را نشانه‌ای از عدم اطمینان آن‌ها برای ساختن آینده‌ای مشترک با خودتان در نظر بگیرید.

4.عادات ارتباطی‌شان تغییر می‌کند.

گفت‌وگو رگ حیاتی هر رابطه‌ای است. کیفت و کمیت ارتباط شما با شریک‌ عاطفی‌تان درباره ذهنیت او به شما اطلاعات می‌دهد. هر فردی 20درصد از ساعات بیداری‌اش را به نحوی در ارتباط می‌گذراند که به شکل صحبت کردن، فرستادن پیام متنی یا از طریق سرنخ‌های غیرکلامی انجام می‌شود. اگر عادت ارتباطی شریک عاطفی‌ شما به طرز چشمگیری تغییر کند، ممکن است نشان‌دهنده تغییر در احساساتش باشد.

ممکن است پاسخ‌دهی به شما را به تعویق بیندازند، پاسخ‌های کوتاه‌تر بدهند یا مکالمه عمیق با شما به گفت‌وگوهای کوتاه روزمره تبدیل شود. یا برعکس، ممکن است برای پنهان کردن ناامنی‌هایی که در رابطه دارند، به شکلی غیرمعمول بیش‌ازحد با شما ارتباط بگیرند.

تغییر در الگوهای ارتباطی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد ـ برنامه سنگین و پرچالش، استرس یا حتی تغییر در روتین‌ها. اما اگر با سایر نشانه‌های این فهرست همراه باشد، می‌توانید آن را نشانه‌ای از یک مسئله جدی‌تر و عمیق‌تر در نظر بگیرید.

5.کاهش صمیمیت توی ذوق می‌زند

صمیمیت چیزی فراتر از نزدیکی جسمانی است. صمیمیت با ارتباط عاطفی، به اشتراک گذاری آسیب‌پذیری و اعتماد دوجانبه مرتبط است. وقتی شخصی برای خروج از رابطه برنامه‌ریزی می‌کند، می‌تواند کاهش چشمگیر این حوزه‌ها را در رابطه متوجه شوید.

می‌فهمید که شریک عاطفی‌تان اشتیاق کمی برای به اشتراک گذاشتن افکار و احساساتش با شما دارد. آن گفت‌وگوهایی که تا پاسی از نیمه‌شب با هم می‌کردید به پدیده‌ای نادر تبدیل می‌شود و اشتیاق آن‌ها برای آنکه در مقابل‌تان آسیب‌پذیر باشند کم می‌شود. این عقب‌نشینی‌های عاطفی به قلمرو جسم نیز کشیده می‌شود و آن‌ها به ندرت دوست دارند که با شما ارتباط جسمانی برقرار کنند.

شما کاملا متوجه می‌شوید زیرا یادتان است که در اوایل رابطه یک پیوند عمیق بین‌تان وجود داشت. اما ضرورت دارد بدانید که رابطه اوج و حضیض دارد. اما اگر این فقدان صمیمیت تداوم پیدا کرد و با سایر نشانه‌های این فهرست همراه شد، شاید باید درباره میل آن‌ها به خروج از رابطه گفت‌و‌گوی جدی داشته باشید.

6.معمولا سازگار می‌شوند

عقل سلیم می‌گوید شریک عاطفی‌ای که به فکر ترک رابطه است باید مشاجره‌طلب شود. اما خلاف آن نیز می‌تواند درست باشد. اگر شریک عاطفی شما ناگهان با هر چه می‌گویید موافقت می‌کند، باید نگران شوید. این می‌تواند تلاشی برای اجتناب از تعارض باشد و می‌خواهند نشان دهند که رابطه خیلی بی‌مشکل‌تر از چیزی است که واقعا هست.

خیلی خلاصله توضیح دهیم این مکانیزمی دفاعی برای حفظ آرامش تا زمانی است که آن‌ها بتوانند از احساس‌شان درباره رابطه سردآورند. ممکن است فکر می‌کنند با حذف مخالفت‌ها درواقع دارند به بهتر شدن رابطه کمک می‌کنند، اما در حقیقت، می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه برای خروج از این رابطه دارند خودشان را آماده می‌کنند.

یادتان باشد که هر رابطه سالمی مخالفت‌هایی دارد. اگر شریک عاطفی شما درباره هر چیزی با شما موافق است و حس می‌کنید که این به شخصیت او نمی‌آید و با هر نشانه دیگری در این فهرست نیز همراه شده است، شاید زمانش رسیده که با او جدی گفت‌وگو کنید.

7.خانواده و دوستان متوجه این تغییر می‌شوند

گاهی‌اواقات نزدیک‌ترین آدم‌ها به ما می‌توانند چیز‌هایی را متوجه شوند که خودمان به دلیل درگیر بودن احساسات و عواطف‌مان نمی‌توانیم متوجه شویم. اگر دوستان و اعضای خانواده‌تان درباره رابطه یا رفتار شریک عاطفی‌تان ابراز نگرانی می‌کنند، ارزش دارد که به حرفشان توجه کنید.

ممکن است متوجه شده باشند که شریک عاطفی‌تان در جمع‌ها مشارکت ندارند، کمتر درباره شما صحبت می‌کنند یا حتی جاهایی که انتظار می‌رود هر دو نفرتان با هم حضور داشته باشید، حاضر نیستند. این مشاهدات که با چشم‌اندازی بیرونی صورت می‌گیرد می‌تواند دیدگاهی ارزشمند درباره آنچه در حال وقوع است در اختیارتان بگذارد.

اما ضرورت دارد بدانید که فقط شما و شریک عاطفی‌تان حقیقتا می‌توانید ریزه‌کاری‌های روابط‌تان را درک کنید. بازخورد دیگران را در نظر بگیرید اما آن‌ها را حقایق نهایی ندانید. اگر مشاهدات آن‌ها با سایر نشانه‌های این فهرست همخوانی داشت، ارزش دارد که درباره مسائل رابطه‌تان با شریک عاطفی‌تان صحبت کنید.

x

درک تفاوت‌های ظریف

تشخیص این نشانه‌ها در رابطه هم روشن‌کننده و هم اضطراب‌آور است. تشخیص احتمالی خروج شریک عاطفی از رابطه را نمی‌توان به راحتی هضم کرد. اما مهم است یادتان باشد که این نشانه‌ها اسناد قطعی نیستند، فقط نشانه‌هایی هستند که می‌توانند شما را هدایت کنند گفت‌وگویی عمیق‌تر درباره رابطه‌تان با شریک عاطفی‌تان داشته باشید.

هر رابطه و فردی منحصربه‌فرد است و این نشانه‌ها می‌تواند بر اساس تیپ شخصیتی، سبک‌های ارتباطی و تجربه‌های گذشته افراد معانی متفاوتی بدهد. ممکن است شخصی همه این نشانه‌ها را بروز دهد بدون آنکه نیت خروج از رابطه داشته باشد. ممکن است صرفا نشانه‌ای باشد از اینکه فرد دچار مشکلات شخصی است یا در آن مقطع استرس‌های خارج از رابطه دارد.

همچنین افرادی هستند که ممکن است بدون هر یک از این نشانه‌ها از رابطه خارج شوند. آن‌ها ممکن است در پنهان کردن احساسات‌شان ماهر باشند یا اینکه هنوز خودشان هم نمی‌دانند واقعا چه کاری می‌خواهند با رابطه‌شان بکنند.

نکته کلیدی آن است که با قلب و ذهنی باز به این قضیه نگاه کنید. اگر حدس می‌زنید که شریک عاطفی‌تان ممکن است از رابطه خارج شود، نباید سریع نتیجه‌گیری یا فرضیه‌سازی کنید. درعوض، این نشانه‌ها باید شما را ترغیب کنند که باب گفت‌وگو را با او باز کنید.

چطور صحبت کنم؟

احساسات و نگرانی‌هایتان را صادقانه بیان کنید اما مطمئین شوید که دیدگاه طرف مقابل را نیز به خوبی می‌شنوید. یادتان باشد که ارتباط یک خیابان دو-طرفه است، توانایی بیان احساسات به اندازه شنیدن احساسات دیگری اهمیت دارد.

مواجه شدن با امکان طلاق و جدایی می‌تواند ترس و اضطراب به همراه بیاورد. طبیعی است که بخواهید این نشانه‌ها را نادیده بگیرید و امیدوار باشید که اوضاع خودبه‌خود روبه‌راه شود. اما جارو کردن نگرانی‌ها به زیر فرش به ندرت راه‌حلی منطقی است. صحبت درباره این مسائل به صورت مستقیم می‌تواند منجر به گفت‌وگوهای آزاردهنده شود اما می‌تواند دریچه‌ای به روی رشد، فهم و نهایتا شفافیت باز کند.

فرقی ندارد که سفر شما با هم ادامه پیدا می‌کند یا پایان می‌یابد، مهم‌ترین نکته آن است که هر دو شادی و رضایت را تجربه کنید ـ چه با هم و چه دور از هم.

در پایان یادتان باشد که روابط پیچیده و پر از نقاط خاکستری هستند. این نشانه‌ها نقشه راه نیستند اما قطب‌نما هستند که می‌توانند شما را به سمت فمم، ارتباط و امید پیدا کردن راه‌حل هدایت کنند.

x

سفر خودشناسی را با آغوش باز بپذیرید

عبور از موقعیتی مانند این که تردید دارید شریک عاطفی‌تان می‌خواهد از شما جدا شود یا نه، تجربه سرگیجه‌آور و دردناکی است. خیلی آسان می‌توانید در ترس و عدم قطعیت خودتان را گم کنید و مهم‌ترین شخص این معادله یعنی خودتان را فراموش کنید.

بنابراین دوران پرچالش اما فرصت‌زایی را می‌گذرانید. فرصتی برای شروع یک سفر در راستای خودشناسی. همین‌طور که از این آب‌های متلاطم عبور می‌کنید، به درون‌تان توجه کنید و ببینید که خارج از این رابطه چه کسی هستید.

درک خویشتن به طریقی ما را قدرتمند می‌کند که هرگز تصورش را هم نمی‌کردیم . با درک خویشتن نیرویی را در خودتان کشف می‌کنید که قبلا نمی‌دانستید مالک آن هستید، شوری را در خودتان شناسایی می‌کنید که قبلا از آن غافل بودید و ارزش‌هایی را در خودتان کشف می‌کنید که حقیقتا هویت شما را تعریف می‌کنند.

خودآگاهی می‌تواند تبدیل به نوری هدایت‌کننده شوند و به شما کمک کنند تا در راستای هویت حقیقی‌تان برای خودتان تصمیم‌گیری کنید. در موقعیت‌های تردید، آسان می‌توان ارزش خویشتن را نادیده گرفت و اجازه داد که موقعیت ما را تعریف کند. اما یادتان باشد که شما هستید که وضعیت تأهل‌تان و اینکه دیگران با چشمی شما را نگاه کنید، تعیین می‌کنید. شما را ارزش‌های درونی‌تان تعریف می‌کنند.

این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید

پس وقت بگذارید و چند سوال سخت از خودتان بپرسید. من از یک رابطه چه می‌خواهم؟ برای شادی به چه چیزی نیاز دارم؟ مرزهای من چیستند؟ پاسخ‌هایی که به این پرسش‌ها می‌دهید نه تنها کمک‌تان می‌کند که در این موقعیت سخت راهتان را پیدا کنید بلکه مانند قطب‌نمایی برای روابط آینده عمل می‌کنند.

درنهایت چه شریک عاطفی‌تان از رابطه خارج شود و چه نه، چه رابطه ادامه پیدا کند و چه نه، مهمترین چیز آن است که شما با خودتان صادق بودید. اصالت‌تان را بپذیرید و اجازه دهید که شما را در تصمیم‌گیری‌ها هدایت کند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها