۳ روش عالی برای تمیز کردن بطری های روغنی

همانطور که آشپزخانه می تواند یک غذای خوشمزه ایجاد کند، به همان اندازه مستعد ابتلا به کپک، قارچ و بسیاری دیگر از ارگانیسم های بیماری زا است.

شناسه خبر: ۴۰۶۸۸۳
3 روش عالی برای تمیز کردن بطری های روغنی

عصرترکیه نوشت: همانطور که آشپزخانه می تواند یک غذای خوشمزه ایجاد کند، به همان اندازه مستعد ابتلا به کپک، قارچ و بسیاری دیگر از ارگانیسم های بیماری زا است. از این رو نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است.

تمیز کردن بطری روغن با روش های ساده

بدون شک بطری های روغن با هر جنسی نیازمند ضدعفونی و شست وشوی صحیح دارد ما برای شما روش هایی برای شست و شوی بطری روغن را آورده ایم با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن بطری های روغن

به قول معروف «آشپزی مثل عشق است: باید با رها کردن یا اصلاً واردش نشد» و چه کسی بهتر از شما می تواند آن را درک کند. با تمام عشقی که به آشپزی می کنید، حفظ مکانی که در آن آشپزی می کنید به همان اندازه ضروری است، درست است؟ بهترین کار این است که آشپزخانه خود را به عنوان یک خلوتگاه در اختیار داشته باشید، جایی که می توانید اشتیاق خود را افراط کنید و یک وعده غذایی مقوی برای خانواده و دوستان خود تهیه کنید.

برای هر کسی که عاشق آشپزی است، این یک واقعیت شناخته شده است که حفظ یک محیط تمیز و بهداشتی یک الزام مطلق است. خواه کانترها و انبارهای آشپزخانه، تمیز و عاری از گرد و غبار و یا اطمینان از اینکه ظروف و ظروف در بهترین شکل هستند. همانطور که آشپزخانه می تواند یک غذای خوشمزه ایجاد کند، به همان اندازه مستعد ابتلا به کپک، قارچ و بسیاری دیگر از ارگانیسم های بیماری زا است. از این رو نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مبارزه برای چربی و کثیفی بطری های روغن

ایده های زیادی در مورد تمیز نگه داشتن آشپزخانه وجود دارد، اما یک مشکل رایج که هر آشپزی با آن دست و پنجه نرم می کند تمیز نگه داشتن ظروف نگهداری، به خصوص بطری های روغن است. در حال حاضر، بطری های روغن پخت و پز از بسیاری جهات خاص هستند. آنها در تعدادی از سبک های زیبایی شناختی مختلف وجود دارند. چه طرح‌های متمایز و چه رنگ‌های زنده، بطری‌های روغن برای خود یک نمایشگر هستند، و از این رو بیشتر ما تمایل داریم همیشه از آنها استفاده مجدد کنیم.

اما، با گذشت زمان، روغن تمایل دارد به بطری بچسبد و خلاص شدن از شر آن سخت‌تر می‌شود. و اگر می خواهید بطری را تغییر دهید و از آن برای موارد دیگری استفاده کنید، تمیز کردن آخرین ذره روغن ضروری است. این زمان است، اکثر مردم متوجه می شوند، هر چه بطری پیچیده تر طراحی شود، تمیز کردن آن دشوارتر است!

بنابراین، چه گزینه هایی داریم؟ آیا زیبایی شناسی را کنار می گذاریم و روغن را فقط در ظروفی می خریم که به راحتی تمیز شوند؟ یا بطری های زیبا و گاهی دست ساز را دور می اندازیم، صرفاً به این دلیل که نمی توانیم آنها را تمیز کنیم؟ چرا شکل و عملکرد نمی توانند دست به دست هم بدهند؟ خوب، آنها قطعا می توانند! تمیز کردن حتی سخت ترین بطری های روغن آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. بیایید ببینیم چگونه می توانیم به این هدف برسیم -

روغن همانطور که به خوبی می دانیم با آب مخلوط نمی شود. از این رو، آب به تنهایی برای خلاص شدن از شر باقی مانده روغن یا لکه های روغن کافی نیست.

با این وجود، اولین قدم در تمیز کردن بطری های روغن، هر روشی که انتخاب می کنید، خالی کردن آن و شستشو با آب است. هنگامی که بطری را کاملا با آب بشویید تا هر مقدار روغنی که می توانید خارج شود، در اینجا چند روش مختلف برای تمیز کردن بطری آورده شده است.

1. استفاده از مایع ظرفشویی و برس بطری

روش اول و ساده این است که 3/4 بطری را با آب گرم پر کنید. سپس کمی مایع ظرفشویی و سرکه را در بالای آب بریزید. اکنون درب را ببندید یا با انگشت شست گردن را بپوشانید و آن را به شدت تکان دهید. پس از ایجاد کف، بطری را با برس های بطری تمیز کنید. محلول را بریزید و کاملاً بشویید.

روند بالا را تکرار کنید تا بوی روغن به طور کامل از بطری پاک شود. بطری را با هوا خشک کنید و بوی ماندگار را بررسی کنید. اگر ادامه داشت، مقدار سرکه را افزایش دهید و این کار را تکرار کنید.

2. استفاده از برنج نپخته

روش بعدی شامل موادی است که به راحتی در آشپزخانه شما در دسترس است. بطری را در آب داغ خیس کنید. چند دانه برنج نپخته و کمی مایع ظرفشویی بریزید. این روش به ویژه در صورتی مفید است که گردن بطری آنقدر باریک باشد که برس بطری را نتوان وارد کرد.

با کمک دانه های برنج، داخل بطری را کاملا بشویید. سپس آن را با آب داغ بشویید و با هوا خشک کنید. این روند را تکرار کنید، تا زمانی که بطری تمیز شود و تمام باقیمانده روغن پاک شود.

3. با استفاده از خاکستر

یک روش غیر معمول اما بسیار مؤثر برای تمیز کردن بطری روغن، تمیز کردن آن با خاکستر است. خاکستر را بردارید و مطمئن شوید که کاملا سرد است و هیچ اثری از آتش ندارد. آن را در بطری با باقی مانده روغن بریزید. سپس، بطری را با خاکستر در ظرفی قرار دهید که به اندازه کافی گشاد باشد تا بطری را در خود نگه دارد و زیر آب ببرد.

ظرف را با آب پر کنید تا نصف بطری در آب غوطه ور شود. حالا آب را بجوشانید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، به طوری که آب نزدیک به 20 دقیقه در حال جوش بماند. مطمئن شوید که آب وارد بطری نمی شود. هنگامی که بطری به اندازه کافی گرم شد، حرارت را خاموش کنید و خاکستر را از داخل بطری خارج کنید. بطری را با آب گرم تمیز کنید و آن را کاملا بشویید. بطری را با هوا خشک کنید و به اندازه نو خواهد بود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها