قوانین شوپنهاور برای رسیدن به موفقیت

حتما برایتان جالب باشد بدانید که قانون شوپنهاور چیست و چه قاعده و قانونی را برای دستیابی شما به موفقیت تنظیم می کند.

شناسه خبر: ۴۰۹۰۹۵
قوانین شوپنهاور برای رسیدن به موفقیت

دلگرم نوشت: حتما برایتان جالب باشد بدانید که قانون شوپنهاور چیست و چه قاعده و قانونی را برای دستیابی شما به موفقیت تنظیم می کند. اگر چنین است پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتهای آن مطالعه کنید.

قوانین بسیاری در علم روانشناسی برای رسیدن به هدف بزرگ و کسب موفقیت وجود دارند. در واقع بسیاری از دانشمندان حوزه روانشناسی نظریه های مختلفی را ارائه کرده اند. اما قوانین شوپنهاور با همه آن ها فرق می کنند. قوانین آرتور شوپنهاور می توانند مانند چراغی راه رسیدن به موفقیت را برای شما روشن کنند.

چه چیزی بهتر است آن که برای رسیدن به موفقیت فرمول خاصی را دنبال کنید؟ اینگونه هم از سردرگمی نجات پیدا خواهید کرد و هم راه رسیدن به موفقیت را هموار کرده اید. اما جالب است بدانید قوانین آرتور شوپنهاور همان طور که مفید هستند، می توانند سردرگم کننده هم باشند. در این مطلب قصد داریم ابتدا شوپنهاور را معرفی کرده و سپس قوانین وی را برای رسیدن به موفقیت را بررسی کنیم.

قانون شوپنهاور چیست؟

قبل از آن که قوانین شوپنهاور را بررسی کنیم، لازم است با این فیلسوف بزرگ آشنا شویم. شوپنهاور فیلسوف بزرگ آلمانی در زمینه های هنر، ادبیات معاصر و روانشناسی جدید بود. او در 22 فوریه 1788 در شهر دانتسیش آلمان به دنیا آمد. پدر او هلندی و مادرش آلمانی بود.

1

پدرش بازرگان بود و یکسره در شغل خویش غرق شده بود. مادرش هم علاقه زیادی به مادری کردن و پرورش فرزند نداشت. شوپنهاور تنها 17 سال داشت که پدرش خودکشی کرد. پدرش برای او ثروت عظیمی به جای گذاشته بود که تا آخر عمر می توانست بدون هیچ دغدغه مالی زندگی کند. بعد از مرگ پدر او به وایمار نزد مادرش رفت.

مادر شوپنهاور زنی باهوش، فرهنگی، نویسنده و ادیب بود. مادرش همواره او را از افکار تندرو و ملی گرایانه منع می کرد. پدرش خیلی علاقه داشت شوپنهاور یک بازرگان و تاجر موفق شود. اما او بیشتر به فلسفه و تحصیل در دانشگاه علاقه داشت. او ابتدا در دانشگاه پزشکی خواند اما دیری نپایید که تغییر عقیده داده و تحصیل در علوم فلسفه وارد دانشگاه برلین شد.

قوانین شوپنهاور برای رسیدن به موفقیت کدامند؟

رعایت قوانین شوپنهاور برای رسیدن به موفقیت می تواند بسیار کمک کننده باشد. ایجاد تعادل یکی از مهم ترین قوانین این فیلسوف بزرگ است. چرا که ایجاد تعادل میان انجام کارهاست که می تواند راه رسیدن به اهداف بزرگ را آسان کند.

بیشتر افراد در ایجاد تعادل میان انجام کارها مشکل داشته و خود را درگیر حواس پرتی های دیگر می کنند. قانون شوپنهاور به ما کمک می کند که کارهای مهم برای رسیدن به موفقیت را مدیریت کنیم. در عوض میزان مهملات و حواس پرتی ها را به حداقل برسانیم. این گونه می توان احتمال رسیدن به موفقیت را افزایش داد.

طرح بزرگ را در ذهن داشته باشید

یکی از اولین و مهم ترین قوانین شوپنهاور، داشتن یک طرح بزرگ و کلی از هدف در ذهن است. شما باید ابتدا بدانید که دارید برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید و هدف واقعی شما چیست. مثلا فکر کنید شما می خواهید یک کلیسا را بسازید. برای آن که کلیسا را بسازید نمی توانید ابتدا از جزئیات طرح شروع کنید. بلکه باید کلیاتی از طرح مدنظر را در ذهنتان داشته باشد. چرا که تنها با این کلیات است که می توانید ذهن خود را برای رسیدن به آن هدف آماده کنید. مدیریت کارهایی که برای رسیدن به موفقیت انجام می دهید از طریق داشتن یک طرح کلی از هدف امکان پذیر خواهد بود.

در محفظه های روز زندگی کنید. (در زمان حال بمانید)

داشتن یک طرح کلی از هدف برای رسیدن به آن و کسب موفقیت لازم است. اما از دیگر قوانین شوپنهاور توجه به جزئیات است. دقت کنید شما نمی توانید برای رسیدن به موفقیت گام های بسیار بزرگ و کلی بردارید. بلکه باید طرح های کوچکی در ذهن داشته باشید تا بتوانید کار را به صورت قدم به قدم و با جزئیات پیش ببرید.

در واقع داشتن برنامه ای برای انجام دادن در زمان حال بسیار مهم است. به همین دلیل شوپنهاور توصیه می کند که در محفظه های روز زندگی کنید. آینده نگری بیش از حد می تواند شما را از زمان حال غافل کرده و رسیدن به طرح بزرگ از هدف را غیرممکن کند.

تعادل بین دو قانون قبلی را حفظ کنید

تعادل بین دو قانون قبلی شوپنهاور که توضیح دادیم راز رسیدن به موفقیت است. ایجاد تعادل میان قوانین شوپنهاور کلید رسیدن به اهداف بزرگ می باشد. در واقع شما زمانی که یک طرح کلی از هدفتان در ذهنتان دارید باید قدم های کوچک در زمان حال برای رسیدن به آن بردارید. به عبارتی ایجاد تعادل میان آینده نگری و و توجه به زمان حال و جزئیات بسیار مهم است.

جلوی مهملات و حواس پرتی ها را بگیرید

یکی از مهم ترین قوانین شوپنهاور برای رسیدن به موفقیت، جلوگیری از مهملات و حواس پرتی های مختلف است. به چیزهایی که به شما، مسیر رسیدن به هدفتان و هدفتان ارتباط ندارد، توجه نکنید. چرا که این مهملات می توانند موجب حواس پرتی شما شده و راه رسیدن به موفقیت را دشوار کنند. هیچ لزومی ندارد به چیزهایی که به رسیدن به هدف شما کمک نمی کند توجه داشته باشید.

آیا قوانین شوپنهاور با هم متناقض هستند؟

شاید در نگاه اول فکر کنید که قوانین شوپنهاور با هم متناقض هستند. مثلا داشتن آینده نگری و طرح بزرگ از هدف با برداشتن قدم های کوچک در زمان حال و توجه به جزئیات تناقض دارد. اما این قوانین را می توانید در کمال هماهنگی با هم رعایت کنید. در مثال ساخت کلیسا فکر کنید که شما یک طرح کلی از کلیسا در ذهنتان دارید اما نمی توانید قدم های کنونی و کوچک خود را بدون توجه به جزئیات بردارید. بنابراین در عین آینده نگری، ابتدا باید به جزئیات توجه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها