طرز تهیه کره بدن خانگی/ با این دستورالعمل پوست خود را نرم و ابریشمی کنید

کره بدن به دلیل ابریشم سازی پوست جزء معجزات مراقبت از پوست به شمار می آید. با ساخت نسخه خانگی کره بدن، پوستی همیشه درخشنده و لطیف داشته باشید.

شناسه خبر: ۴۲۰۵۷۵
طرز تهیه کره بدن خانگی/  با این دستورالعمل پوست خود را نرم و ابریشمی کنید

 از این به بعد؛ با زمستانی که باعث ایجاد پوست خشک و زبر می شود، خداحافظی کنید، زیرا خودتان می توانید در منزل کره بدن درست کنید که باعث درخشان شدن پوست تان خواهد شد. رسپی کره بدن، ساده است و خشکی پوست را به سرعت درمان می کند و باعث تغذیه و نرم شدن آن می شود که از مواد غیر سمی درست شده و برای انواع پوست ها مناسب است.

مواد لازم:
۷۰ گرم شی باتر
۲۹ گرم روغن آفتابگردان
۱ گرم روغن گیاهی مثل روغن لاوندر

طرز تهیه:
ابتدا شی باتر و روغن آفتابگردان را با یکدیگر ترکیب کنید و آن ها را ذوب کنید. بعد از اینکه به حالت ذوب رسید، آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد خنک شود، البته می توانید با قرار دادنِ آن داخل فریزر یا یخچال این روند را تسریع کنید و بعد روغن گیاهی را به ترکیب تان اضافه کنید.

اجازه دهید تا این ترکیب خنک شود و شروع به سفت شدن کند. می توانید آن را داخل یخچال یا فریزر بگذارید و هر چند وقت یک بار هم بزنید و مجدد به کارتان سرعت ببخشید.

سپس با همزن برقی هم بزنید و اگر در حین هم زدن نرم یا آب شد، مقداری دیگر خنک کنید و تا زمانی که به بافت مورد نظر رسیدید؛ این فرایند خنک‌ کردن را تکرار کنید؛ بعد با قاشق اسکوپ به اندازه نیاز داخل ظرف بریزید تا از آن استفاده کنید.

منبع : همشهری آنلاین
نظرات
پربازدیدترین خبرها