اسپیکر نامرئی؛ فناوری جدید ال‌جی برای خودروهای آینده!

قناوری جدید اسپیکر نامرئی ال جی از یک پنل لرزشی کوچک (به اندازه یک پاسپورت) برای تولید صدا استفاده می کند.

شناسه خبر: ۳۳۵۶۸۸
اسپیکر نامرئی؛ فناوری جدید ال‌جی برای خودروهای آینده!

راهنماتو- ال‌جی دیسپلی اخیرا فناوری جدیدی به نام «اسپیکر نامرئی» را برای وسایل نقلیه ارائه کرده است. این فناوری از یک پنل لرزشی کوچک (به اندازه یک پاسپورت) برای تولید صدا استفاده می کند و انتظار می رود که از سال آینده برای استفاده در فضای داخلی خودرو و نصب در مکان هایی مانند داشبورد مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش راهنماتو، فناوری جدید این غول کره جنوبی به عنوان جایگزینی برای سیستم های بلندگوی سنتی خودروها و سایر وسایل نقلیه معرفی می شود.

اسپیکر نامرئی ال جی

برخلاف سیستم‌های بلندگوی کنونی خودروها که از اجزای سنگین مانند چندین سیم‌پیچ‌ صوتی، مخروط‌ و آهن‌ربا استفاده می‌کنند، این فناوری جدید از یک پنل 2.5 میلی‌متری (تقریبا دو سکه روی هم قرار گرفته) با ابعاد 150 در 90 میلی متر تشکیل شده است. این پنل تنها 40 گرم وزن دارد و به گفته ال‌جی دیسپلی، ابعاد آن تنها به اندازه 30 درصد وزن و 10 درصد ضخامت بلندگوی معمولی خودرو می باشد.

می توان به راحتی آن را در مکان های غیر متعارف مانند داشبورد، هدلاینر، ستون و پشت سری صندلی متصل کرد. ال‌جی دیسپلی و سونی تاکنون از پنل های مشابهی مانند این بلندگوی نامرئی در تلویزیون‌های OLED خود استفاده کرده اند و در حالی که این فناوری به خودی خود نوآوری جدیدی محسوب نمی شود، اما هنوز شرکت ها آن را به عنوان جایگزینی گسترده برای سیستم‌های صوتی سنتی به کار نبرده اند. این فناوری که با نام «Thin Actuator Sound Solution» نیز شناخته می شود، در نیمه اول سال آینده بصورت تجاری برای خودروها عرضه خواهد شد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها