(تصویر) کشف یک نقاشی باستانی در آفریقا با نقش یک جانور ماقبل تاریخ! یک دایناسور؟!

نقاشی ۲۰۰ سالۀ بومیان آفریقا که یک «جانور ماقبل تاریخ» را نشان می‌دهد

شناسه خبر: ۴۱۵۶۷۹
(تصویر) کشف یک نقاشی باستانی در آفریقا با نقش یک جانور ماقبل تاریخ! یک دایناسور؟!

این جانور ماقبل تاریخی تا سال 1840 هنوز شناسایی نشده بود اما مردمان بومی حوضۀ کارو تصویری شبیه به آن را در حدود سال 1835 بر روی یک صخره ترسیم کرده‌اند.

ergdfdg

 در حوضه کارو (karoo) در آفریقای جنوبی، یک جانور عاج‌دار عجیب روی دیوار صخره‌ای نقاشی شده است. باستان‌شناسان پیشتر فکر می‌کردند این اثر هنری، موجودی افسانه‌ای از قلمرو خیال را به تصویر کشیده، اما تحقیقات جدید نشان داده که این اثر از گونه‌های منقرض شده‌ای که مدت‌ها پیش از انسان‌ها می‌زیستند الهام گرفته شده است. 

اگر این ادعا اثبات شود، گواه اینست که مردم بومی جنوب آفریقا با این حیوان ماقبل تاریخ آشنایی داشته‌اند. 

این نقاشی توسط مردم سان (San) در جنوب آفریقا بین سال‌های ۱۸۲۱ تا ۱۸۳۵ کشیده شده است. این تصویر که نامش «قاب مار شاخدار» است، حیوانی با بدن کشیده با عاج‌های رو به پایین را نشان می‌دهد که با هیچ حیوانی که امروز در منطقه زندگی می‌کند مطابقت ندارد. 

در نگاه نخست شبیه یک شیر دریایی به نظر می‌رسد، اما این پستانداران دریایی نزدیک قطب شمال در آن سوی جهان زندگی می‌کنند. از طرف دیگر، شاید فکر کنید فقط موجودی از دنیای ارواح سان است، اما این پیکرها تقریباً همیشه از واقعیت‌های فیزیکی الهام گرفته شده‌اند. 

در یک مطالعه جدید، جولین بنوآ از موسسه مطالعات تکاملی در دانشگاه ویتواترسرند استدلال کرده که این پیکر عاج‌دار از فسیل دایسینِدانت (dicynodont) الهام گرفته شده، گیاهخواری غول‌پیکر با عاج‌های رو به پایین که حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش در این قسمت از جهان زندگی کرده است. 

منبع : فرادید
نظرات
پربازدیدترین خبرها