بازار رو به رشد خودروهای برقی در چین با معرفی آواتر ۰۶ سدان، از بازیگر جدید دیگری استقبال میکند. این سدان جدید با شاسیبلند آواتر ۰۷ که اوایل سال جاری عرضه شد، ارتباط نزدیکی دارد و زیرساختهای چانگان، باتریهای CATL و فناوری هواوی را با هم ترکیب میکند.
در نگاه اول، طراحی این سدان که توسط نادر فقیهزاده انجام شده، شبیه به نسخه کوچکتری آواتر ۱۲ است. با این حال، نگاه دقیقتر به خودرو نسبتهای متعارفتر و تکامل ظریفی را نشان میدهد؛ چراغهای جلوی باریک با طراحی تقسیمشده و سطح صافتر در امتداد نمای جانبی تاکیدی بر این موضوع هستند.
سدان ۰۶ به مجموعهای از حسگرهای پیشرفته از جمله یک سنسور لیدار روی سقف، به عنوان بخشی از سیستم ADAS هواوی Qiankun مجهز شده است. آینههای جانبی با دوربین جایگزین شدهاند و این امر نیاز به شیشه عقب را از بین میبرد.
قسمت عقب با یک چراغ ترمز سوم یکپارچه در لبه خط سقف شیبدار، به همراه یک اسپویلر که روی درب صندوق عقب نصب شده، به پایان میرسد. آواتر ۰۶ دارای طول ۴۸۵۵ میلی متر، عرض ۱۹۶۰ میلی متر و ارتفاع ۱۴۵۰ میلی متر با فاصله بین دو محور ۲۹۴۰ میلی متر است.
در حالی که آواتر هنوز از فضای داخلی ۰۶ رونمایی نکرده است، انتظار میرود که با الگوبرداری از همتایان ممتازتر خود، کابینی با ظاهری آینده نگرانه داشته باشد که شامل صفحه نمایشهای بزرگ با سیستم عامل Harmony OS هواوی و سایر ویژگیهای پیشرفته باشد.
سدان ۰۶ از همان پلتفرم CHN سایر محصولات آواتر استفاده میکند. اگرچه این شرکت هنوز مشخصات کامل این خودرو را منتشر نکرده است، اما میتوان با اطمینان گفت که ۰۶ از گزینههای پیشرانه شاسی بلند ۰۷ تقلید خواهد کرد. انتظار میرود مدلهای مختلفی از نسخههای الکتریکی دیفرانسیل عقب (RWD) و تمام چرخ محرک (AWD) برای این خودرو وجود داشته باشد. مدل دیفرانسیل عقب به احتمال زیاد ۳۳۸ اسب بخار قدرت تولید میکند، در حالی که مدل AWD باید حدود ۵۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. هر دو با یک باتری ۸۲ کیلووات ساعت کار خواهند کرد.
علاوه بر این، نسخههای EREV (خودروی الکتریکی با برد افزایشیافته) وجود خواهند داشت که یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ را با یک باتری ۳۹ کیلووات ساعتی ترکیب میکنند و امکان انتخاب بین یک یا دو موتور الکتریکی را ارائه میدهند.
آواتر ۰۶ قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ در چین به بازار عرضه شود و این خودروساز امیدوار است که میزان فروش را افزایش دهد.