بهترین راه برای اجرای بازی‌ها به طور قانونی روی PC چیه

میشه گفت با افزایش همه روزه قیمت بازی ها، خیلی از گیمرهای ایرانی به دنبال راهی ارزون تری برای تجربه کردن بازیاشون هستن.

شناسه خبر: ۳۷۹۸۸۵
بهترین راه برای اجرای بازی‌ها به طور قانونی روی PC چیه

راهنماتو- اشتراک‌های بازی تونستن در چند سال گذشته خودشونو به عنوان جایگزینی برای خرید بازی‌ها به گیمرها معرفی کنن. دقیقا همونطوری که قبلنا میتونستیم از سی‌دی فروشی های محل فیلم کرایه کنیم که بعدش نتفلیکس خیلی بی شرمانه این ایده رو ازشون دزد و تجاریش کرد. این اشتراک‌ها اینطوری کار میکنن که شما با پرداخت یک مبلغ ماهانه نسبتاً کم، دسترسی به مجموعه‌ای از محتوای سرگرم کندده خوبی رو داری. البته خرید نسخه‌های فیزیکی همچنان در بین خیلی از گیمرها محبوبه. ولی در مقابلش با وجود افزایش هزینه‌ بازی‌ها، پرداخت برای یک سرویس اشتراک ماهانه بازی اونقدرام نمیتونه ایده بدی باشه.

به گزارش راهنماتو، حالا سوال اینجاست که بهترین راه برای گیمرهای PC که دوست دارن بازی های مورد علاقشونو به طور ارزون و قانونی بازی کنن چیه؟

در این مقاله قصد داریم که بهتون بهترین سرویس های اشتراکی بازی که میتونین داشته باشین رو معرفی کنیم. شاید باورتون نشه که چقدر انواع مختلفی از این سرویس‌ها در بازار هستن.

5. Amazon Prime Gaming

در رده‌بندی ما، اشتراک بازی ماهانه آمازون، یا همون Amazon Prime Gaming، به عنوان پنجمین گزینه حضور داره. جذاب‌ترین ویژگی این اشتراک بازی آمازون اینه که به عنوان بخشی از آمازون پرایم (Amazon Prime) عرضه میشه. این اشتراک به اعضا امکان انتخاب مجموعه‌ای متنوع از بازی‌ها رو در هر ماه ارائه می‌ده. مشترکین میتونن در مواقع ویژه مانند روز پرایم انتظار داشته باشن که عناوین جدیدی به مدت زمان کوتاهتری ارائه بشن. به طور معمول، این عناوین نسبتا ناشناخته و با استثنایی کوچیک مث Mass Effect یا Assassin's Creed هستن. علاوه بر این، گیمرا می‌تونن مزایای مختلف داخل بازی را برای عناوین چندنفره مانند Apex Legends و League of Legends دریافت کنن. همچنین می‌تونن از Amazon Luna، که یک سرویس استریم برای بازی‌های ابری هستش استفاده کنن.

4.EA Play

در جایگاه چهارم این لیست ، EA Play و EA Play Pro میشینن. EA Play یک اشتراک بازی‌های کامپیوتریه که بیشتر عناوین ساخته شده توسط Electronic Arts رو ارائه می‌ده. این شامل مجموعه بازی های محبوب مثل FIFA، Battlefield، The Sims و خیلی دیگس. مشترکین همچنین می‌تونن از آزمایش‌ یا Trialهای رایگان 10 ساعته لذت ببرن. نسخه‌ی گران‌تر این سرویس، EA Play Pro، دسترسی به جدیدترین عناوین مانند ریمیک Dead Space و Star Wars Jedi: Survivor رو ارائه می‌ده و امکان بازی کردن برخی از آن‌ها در زمان انتشار زودتری فراهم می‌کنه. نسخه پایه این اشتراک همچنین از طریق Xbox Game Pass Ultimate و به عنوان یک اشتراک قابل دریافت در Steam، که برای هر دو پلتفرم ایکس باکس و رایانه شخصی در دسترسه، قابل دسترسی است.

3.Ubisoft+

در پله سوم این رده بندی، Ubisoft+ حضور داره. شاید خیلی‌ها به یوبیسافت خرده بگیرن که چرا فقط بازی های قدیمی رو با یک رنگ و لعاب جدید عرضه میکنن و همان فرمول همیشگیشونو تکرار میکنن. با این حال، میشه گفت که آن‌ها همچنان مجموعه‌های بزرگ و معروفی رو در رزومه خودشون دارن، از جمله آثار جدید و قدیمی مانند Assassin's Creed، Far Cry، Rayman، Tom Clancy's Splinter Cell، Prince of Persia و خیلی های دیگه. تمامی این عناوین در زیر یک سقف به اسم Ubisoft+ جمع شدن. همچنین بیشتر بازی‌ها با بهترین نسخه خودشون (Gold، Deluxe، Ultimate) در دسترس هستد و می‌تونید انتظار داشته باشید که تمامی عناوین جدید (مانند Assassin's Creed Mirage یا Prince of Persia: The Lost Crown که به زودی منتشر می‌شن) از روز انتشار در این اشتراک باشن.

2.Humble Choice

در سکوی دوم، Humble Choice قرار داره. خیلی از گیمرها Humble Choice رو به عنوان بهترین اشتراک‌ بازی معرفی می‌کنن. لیست بازی‌ها معمولاً بسیار مناسبه و هزینه‌ای قابل قبول داره (تنها 12 دلار ماهانه). حالا در کنار قیمت نسبتا پایین سرویس یک قسمت کوچک از درآمدش هم به خیریه می‌ره، بنابراین شما می‌تونید یک تیر و دو نشون بزنین. همچنین می‌تونید تمامی این بازی‌ها رو حتی پس از لغو اشتراک خود نگه دارید. علاوه بر Bundle پایه، شما به دسترسی به Vault با بیش از 50 عنوان مستقل و مجموعه Humble Choice که یک لیست نوبتی از بازی‌هاست، نیز دست خواهید یافت. متأسفانه، این دو تنها برای مشترکین فعال در دسترسن.

1.Xbox Game Pass

و حالا میرسیم به رتبه اول و سلطان سرویس های اشتراکی بازی یعنی Game Pass. نمیشد این لیست رو بدون اشاره به این سرویس بزرگ تموم کنیم. مایکروسافت کتابخانه‌ای پر از عناوین فوق‌العاده ارائه می‌ده، از جمله تمامی عناوین ساخت آن‌ها (مثل Halo یا Gears of War) که از روز انتشار در دسترس هستن. این اشتراک ارزش خوبی از نظر هزینه به شما می‌ده و بازی‌های نامحدودی رو در ژانرهای مختلف در اختیارتون میزاره، به ویژه اگر مشترک جدید باشین. هزینه ماه اول فقط یک دلاره!!! یعنی از هر زوایه که بهش نگاه کنین؛ یک صدای تو ذهنتون ازتون میخاد که بگیریدش. البته این قیمت این به طور مداوم به‌روز می‌شه، بنابراین به هر حال ارزش چک کردن داره. باید لاین‌آپ بازی های مایکروسافت که در راسشون Starfield سرافراز واستاده میشه گفت دیگه دلیلی برای تامل برای خریدن این سرویس نمونده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها