آدم‌های زندگی‌‌ات را در چند قدمی پیدا کن

برای پیدا کردن هم‌قبیله ابتدا باید خودتان را پیدا کنید.

شناسه خبر: ۳۸۷۶۶۱
آدم‌های زندگی‌‌ات را در چند قدمی پیدا کن

راهنماتو- اگر احساس کنیم به جایی تعلق نداریم، خطر تنها ماندن، افسردگی، اضطراب، طول عمر کوتاه و به خطر افتادن سلامتی را در پی خواهد داشت.

به گزارش راهنماتو، گام‌هایی ساده برای پیدا کردن هم‌قبیله و ارتباط معنادار و اصیل با دیگران وجود دارد.

خودتان را بشناسید

برای پیدا کردن هم‌قبیله ابتدا باید خودتان را پیدا کنید و بشناسید. وقت بگذارید و به خودآگاهی برسید. روی رشد فردی‌تان کار کنید و برای تبدیل شدن به آدم بهتر سعی کنید. حقایقی را که درباره دیگران می‌دانید، چه مثبت و چه منفی، نادیده نگیرید.

با حقایق بی‌رحمانه‌‌ وجودتان که می‌تواند آدم‌های اشتباه را جذب یا آدم‌های درست را دفع کند، مواجه شوید.

آیا فکر می‌کنید دیگران را به شدت قضاوت و از آن‌ها انتقاد می‌کنید؟ آیا غیبت می‌کنید؟ آیا مهرطلب هستید؟ آیا زیاد غر می‌زنید و شکایت می‌کنید؟

قدر نقاط قوت شخصیت خود را بدانید و بگذارید این نقاط قوت بدرخشند تا مردم آن‌ها را ببینند. آیا آدمی حام و مشتاق هستید؟ آرام و دلسوز هستید؟ آیا الهام‌بخش و قدردان هستید؟ پس بگذارید این ویژگی‌ها دیده شوند.

فهرستی از موارد زیر را تهیه کنید:

  • ارزش‌هایتان
  • علایق‌تان
  • مهارت‌ها و توانایی‌هایتان

دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا آدم‌هایی را پیدا کنید که با این ارزش‌ها مطابقت داشته است.

x

فهرستی با سه ستون تهیه کنید

شما می‌خواهید در انتخاب نوع آدم‌هایی که دوست دارید در کنارتان داشته باشید و بیشترین وقت‌تان را با آن‌ها بگذرانید، هدفمند عمل کنید. بنابراین باید فهرستی با سه ستون تهیه کنید.

در ستون اول، ویژگی‌هایی که در دوستان‌تان جستجو می‌کنید را بنویسید. این فهرست می‌تواند شامل هر نوع کیفیتی باشد که می‌خواهید دوستان‌تان از آن‌ها برخوردار باشند.

در ستون وسط، فهرست ویژگی‌هایی را بنویسید که دوست ندارید در یک دوست مشاهده کنید.

در ستون سوم، فهرستی از ویژگی‌هایی را که باید در خود شما باشد تا بتوانید چنین آدم‌هایی را جذب کنید بنویسید. این ستون فقط درباره شماست. لازم نیست که همین حالا همه این ویژگی‌ها را داشته باشید، بلکه می‌توانید برای تقویت یا ایجاد این ویژگی‌ها در خودتان تلاش کنید تا همان دوستانی را جذب یا دفع کنید که در دو ستون اول مشخص کرده بودید.

یادتان باشد تا به کمک خودآگاهی مشخص کنید که هم‌اکنون دارید چگونه رفتار می‌کنید و باید چگونه رفتار کنید تا به آن شخصیت مطلوب نزدیک شوید.

هم‌قبیله‌ای‌های فعلی را ارزیابی کنید

هیچ ایرادی ندارد دوستانی که مطابق با انرژی‌تان نیستند، از شما انرژی می‌گیرند و دیگر به شما لطفی نمی‌کنند را کنار بگذارید. شما به دوستانی نیاز دارید که کیستی و هویت شما را شکل دهند. این یک عبارت صرفا انگیزشی نیست. علم این را ثابت کرده است.

به فهرست سه‌ستونی‌تان توجه کنید. دوستان فعلی‌تان تا چه اندازه با ویژگی‌هایی که شما در یک دوست می‌خواهید مطابقت می‌کنند؟ آیا شما مهمترین ویژگی‌هایی که در یک دوست جستجو می‌کنید را در خودتان مشاهده می‌کنید؟ آیا آن‌ها تعداد کمی از ویژگی‌هایی که شما در یک دوست نمی‌خواهید را دارند؟ یا حداقل فاقد بدترین ویژگی‌هایی هستند که نمی‌خواهید در دوستان‌تان باشد؟

چه این دوستان با فهرست شما هم‌خوانی دارند و چه نه، دقت کنید و ببینید که در کنار آن‌ها چه احساسی دارید. از قانون 80/20 برای دوستی‌هایتان استفاده کنید.

اگر 80درصد مواقع احساس خوبی در کنار آن‌ها دارید، نشانه خوبی است از اینکه می‌توانید روی این دوستی‌ها حساب باز کنید.

گرمای وجودی‌تان را افزایش دهید

گرمای وجودی را می‌توان معادل اصطلاح رایج وایب، نگرش، حضور، روح یا درخشش در نظر گرفت. این جمله که می‌گوید: «وایب‌تان، قبیله‌تان را جذب می‌کند»، کاملا درست است.

وقتی حرف از رابطه می‌شود، چیزی نامحسوس، که در اصطلاح رایج به آن انرژی گفته می‌شود نقش مهمی ایفا می‌کند. آدم‌هایی که انرژی منفی دارند، آدم‌های منفی را جذب می‌کنند. انرژی مثبت، انرژی مثبت را جذب می‌کند. [منظور انرژی در معنای علم فیزیک نیست. بلکه منظور همان همراستایی فکر و عقیده و احساس و نگرش نسبت به جهان است].

پس اهمیت دارد که بدانید انرژی‌تان چگونه کار می‌کند. اشتیاق نشان دهید، احساسات واقعی ابراز کنید، تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید، لمس کنید و قدردان باشید. خودتان را مرتب بررسی کنید و مطمئن شوید که انرژی‌تان با هسته شخصیت‌تان مطابقت دارد. گاهی در اعماق وجودتان انسانی پرانرژی و پرشور هستید اما در ظاهر آن را مخفی می‌کنید.

روش‌هایی برای افزایش انرژی یا گرمای وجودی:

  • ورزش کنید (اندورفین را افزایش می‌دهد)
  • خواب کافی داشته باشید (سروتونین را افزایش می‌دهد)
  • از نور خورشید بهره بگیرید (سروتونین را افزایش می‌دهد)
  • به دیگران محبت کنید (اوکسی‌توسین را افزایش می‌دهد)
  • برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن‌ اهداف تلاش کنید (دوپامین را افزایش می‌دهد)

انرژی شما در مواقعی که کم خوابیده‌اید یا با مادرتان بحث کرده‌اید بسیار متفاوت می‌شود. به این چیزها آگاهی پیدا کنید و اگر می‌بینید کسانی هستند که روی کیفیت انرژی شما اثر منفی می‌گذارند با آن‌ها مستقیم و صادقانه برخورد کنید و شرایطی که مانع از برقراری تعاملات درست با دیگران می‌شود را حل کنید.

کاوش کنید

به مکان‌های جدیدی که هرگز تا کنون نرفته‌اید، بروید. به مسابقات محلی، کنسرت، کلاس‌های ورزشی و ...بروید. اطمینان حاصل کنید که همه تلاش‌تان را می‌کنید و خیلی زود دست از تلاش نکشید. اگر اول کار چیزی مطلوب نیست قدری به خودتان فرصت بدهید یا تلاش کنید چیز دیگری را امتحان کنید. زمان و تمرین می‌خواهد.

کاوش را در مورد آدم‌هایی که در مکان‌های پرتردد شما هستند نیز انجام دهید. می‌توانید با همکاران‌تان غذا بخورید یا شخص تازه‌ای را ملاقات کنید یا از همکاری دعوت کنید تا بعد از کار با هم بیرون بروید. یا اگر بارها از شما دعوت کرده‌اند و شما نپذیرفته‌اید این بار بپذیرید. یا تلاش کنید با همکلاسی‌های بغل‌دستی‌تان سر صحبت را باز کنید. می‌توانید در هر مکانی دست به کاوش بزنید و نیازی نیست که فقط به مکان‌های جدید سر بزنید.

کجا می‌توانید آدم‌هایتان را پیدا کنید:

*دورهمی‌ها

*به رویدادهای محلی و مکان‌های مورد علاقه‌تان بروید

*علاقه‌مندی یا سرگرمی‌ای را پیدا کنید که نیاز به معاشرت با دیگران دارد (از کلاس‌ نقاشی تا صخره‌نوردی)

فهرستی از علاقه‌مندی‌هایتان که همیشه دوست داشته‌اید انجام دهید اما زندگی نگذاشته تهیه کنید. فهرستی از چیزهایی که می‌خواستید امتحان کنید و فرصت نشده، فهرستی از کارهایی که فکر می‌کند جالب است، فهرستی از کارهایی که دوست دارید یادشان بگیرید و چیزهایی که دوست دارید در آن‌ها پیشرفت کنید و کارهایی که دوست دارید به واسطه‌شان از حریم امن‌تان خارج شوید.

وقتی این فهرست را تهیه کردید به دنبال گروه‌ها، جوامع و رویدادهایی باشید که به اقلام فهرست‌تان مرتبط است.

مشارکت کنید

فقط خودتان را نشان ندهید. مشارکت‌کننده فعال باشید. تلاش کنید تا آنجایی که می‌شود خودتان را مشغول این فعالیت‌ها کنید. در گروه بودن صرفا به این معنا نیست که آن آدم‌ها هم‌قبیله‌ای‌های شما هستند. البته که بودن در گروه و نمایش خود در گروه نخستین گام است. اما وقتی در گروه ظاهر شدید باید تلاش کنید تا می‌توانید با دیگران تعامل کنید.

می‌توانید گفت‌وگو را با دیگران شروع کنید، می‌توانید از آن‌ها سوال بپرسید.... زمان و انرژی‌تان را سرمایه‌گذاری کنید.

بیفزایید

به اشتراک بگذارید، ببخشید، چیزی خلق کنید. کمک کنید. تشکر و قدردانی کنید. فکر و تلاش‌تان را سرمایه‌گذاری کنید تا دیگران در کنار شما تجربه‌های مثبتی داشته باشند.

افزودن و خدمت کردن می‌تواند به سادگی گوش دادن و یاد گرفتن از دیگران، سوال پرسیدن، یا تمرکز کردن و توجه کردن باشد.

آدم‌ها را دور هم جمع کنید

بعد از اینکه مدتی موارد بالا را تمرین کردید، حالا سعی کنید که جامعه خودتان را شکل دهید. خودتان گروه یا رویدادی را ایجاد کنید. جامعه خودتان را خلق کنید. دوستان‌تان را به هم معرفی کنید. برای شروع دو سه تا دوست را دعوت و میزبانی کنید.

پیدا کردن آدم‌های هم‌انرژی وقت و زمان و صبوری و تلاش می‌طلبد. به تلاش ادامه دهید، بیرون بروید، هدفمند بیرون بروید تا هم‌قبیله‌ای‌هایتان را پیدا کنید.

حتی اگر همین حالا هم دوستان صمیمی دارید دلیل نمی‌شود که خودتان را از پیدا کردن پیوندهای شگفت‌انگیز جدید محروم کنید. بیرون بروید و قبیله‌تان را بیابید یا بسازید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها