عطر پاییز در تابستان

پاییز زودرس در بهشت خلخال؛ جذاب‌ترین جاهای دیدنی در نیمه دوم شهریور

ردپای پاییز همواره در ماه شهریور بر طبیعت بکر این شهر می‌افتد. در این مطلب از راهنمای سیر و سفر، برخی از جاذبه‌های دیدنی خلخال در شهریور را به همراه تصاویر زیبایش معرفی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۳۲۹۴
پاییز زودرس در بهشت خلخال؛ جذاب‌ترین جاهای دیدنی در نیمه دوم شهریور

راهنماتو- شهریور ماه، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به خلخال است. آب و هوای خنک و دلپذیر، طبیعت سرسبز و جاذبه‌های گردشگری متنوع، این شهرستان را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل می‌کند.

به گزارش راهنماتو، خلخال شهری با قدمت ۱۲۰۰۰ سال است پس در آن ممکن است جاذبه‌های تاریخی زیبایی در دل طبیعت ببینیم. از طرفی، این شهر زیبای اردبیل را کوهستان احاطه کرده. نکته این است که منطقه خلخال همواره یکی از سردترین منطقه‌ها در ایران معرفی شده. به همین دلیل، ردپای پاییز همواره در ماه شهریور بر طبیعت بکر این شهر  می‌افتد. حال راهنماتو در این مطلب از راهنمای سیر و سفر، برخی از جاذبه‌های دیدنی خلخال در شهریور را به همراه تصاویر زیبایش معرفی می‌کند.

 پل معلق پیرتقی

jpg

پل معلق پیر تقی، یکی از جذاب‌ترین پل‌های معلق، نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه است. این پل که در ارتفاع 60 متری از سطح رودخانه دیرش قرار گرفته است، 165 متر طول دارد. نکته این است که این پل معلق قدیمی که عرضی به اندازه یک متر دارد هنوز مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. وقتی بر روی این پل معلق قدم می‌زنیم، منظره‌ای بی‌نظیر از بهشت سبز خلخال را می‌بینیم که به دلیل سردی هوا رو به زردی می‌روند. اما، وقتی برای دیدن این پل بروید می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی اطراف آن همچون آبشارهای هشتجین و قله آق داغ دیدن کنید و سفری خوش یا پیک نیکی حیرت انگیز در کنار خانواده‌تان داشته باشید.

برای رفتن به پل معلق پیرتقی باید به  استان اردبیل، ۲۵ کیلومتری شهر فیروزآباد، ۱۰ کیلومتری شهر هشتجین، بین تونل ۹و۱۰، پل معلق پیر تقی بروید.

روستای لرد

4f8b4c41-c01c-4fcc-9624-393e036e89cd_11zon

وقتی برای دیدن پاییز زودرس به خلخال رفتید، حتما سری به پرجمعیت ترین روستای این منطقه زیبا در اردبیل بزنید؛ یعنی روستای لرد. در این جا بهتر است اشاره کنیم که یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی در دل روستای لرد، چشمه آبشار سیبیه خانی لرد آن است. اینم آبشار و چشمه زیبا، با طبیعت بکر اطرافش منظره‌ای رویایی از پاییز را به ما نشان می‌دهد. فراموش نکنید که در پاییز، روستای لرد محلی است برای برگزاری جشنواره گردو؛ این یعنی به روستایی قدم گذاشته‌ایم که پر است از باغ‌های میوه. در نزدیکی این روستا می‌توان اقامت داشت و از آب و هوای آن لذت برد.

برای رفتن بع روستای لرد باید به استان اردبیل، شهرستان خلخال، بخش شاهرود، روستای توریستی لرد بروید.

آبگرم گیوی

jpg (1)

شهریور ماه، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به آبگرم گیوی است. در واقع برخلاف گرمای سوزان تابستان، شهریور ماه آب و هوای گیوی معتدل و دلپذیر است که برای استراحت و آرامش بسیار مناسب است .این آب و هوای خنک و دلپذیر، طبیعت سرسبز و امکانات رفاهی متنوع، این مجموعه را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل می‌کند. در واقع باغ‌های جذابی که اطراف رودخانه گیوی چای وجود دارند منظره‌ای دل‌انگیز و مناسب برای استراحت ایجاد کرده‌اند. بعلاوه در نزدیکی این آبگرم غاری جذاب به نام یخگان و سد گیوی وجود دارد که هر یک می‌توانند سفر ما را به خاطره‌ای رویایی تبدیل کند. اما، جدای از این آبگرم جذاب و سایر دیدنی‌های اطراف آن، باید به شهر زیبای گیوی اشاره کنیم که منتظر پذیرایی از ماست.

برای رفتن به آبگرم گیوی باید به اردبیل، شهرستان کوثر، ۵ کیلومتری گیوی بروید.

روستای اندبیل

روستای-اندبیل

روستای اندبیل، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، یکی از زیباترین روستاهای ایران است. این روستا در دل کوه‌های سبلان قرار گرفته و آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد. شهریور ماه، یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از روستای اندبیل است. در این فصل، طبیعت روستا در اوج زیبایی خود است و می‌توانید از هوای خنک و دلپذیر آن لذت ببرید. اما، چیزی که روستای اندبیل را به یک منطقه رویایی در شهریور ماه تبدیل می‌کند پاییزی بودن منظره و هوای آن است. باغ‌هاُ، چشمه‌ها و کوچه‌های پیچ در پیچ روستا که بر شیب ملایم کوه ساخته شده‌اند همگی دست به دست هم می‌دهند تا در نیمه دوم شهریور این مکان زیبا را برای سفر انتخاب کنیم.

برای رفتن به روستای اندبیل باید به استان اردبیل، ۳ کیلومتری خلخال بروید.

آبشار نره گر

طبیعت-بکر-اطراف-آبشار-نره-گر-خلخال.jpg

یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی خلخال در روزهای شهریوری، رفتن به آبشارهای زیبای آن به خصوص آبشار نره گر است. طبیعت اطراف این آبشار دم اسبی و پراکنده به وقت شهریور به شدت پاییزی و زیبا می‌شود. این آبشار که در ارتفاع ۱۹۰۰ متری قرار دارد، حتی در روزهای داغ تابستانی به شدت خنک است. جالب است بدانید که درخت‌های گردو اطراف این آبشار وجود دارند و طعم بی‌نظیرشان حتما مورد توجه شما قرار می‌گیرد. بعلاوه، این آبشار در نزدیکی روستای اسبو است ک هبا چمنزارها و مراتعی چشم نواز احاطه شده است و می‌توانیم در آن اقامت داشته باشیم.

برای رفتن به آبشار نره گر باید به اردبیل، ۳۰ کیلومتری شمال جنوب شرقی خلخال بروید.

منطقه گردشگری ازناو

ازناو

منطقه گردشگری ازناو یکی از زیباترین مناطق طبیعی استان اردبیل است که در شهرستان خلخال واقع شده است. این منطقه با طبیعت بکر، چشمه‌های جوشان و هوای پاک، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران به ویژه در فصل تابستان و به خصوص شهریور ماه است. طبیعت ازناو در شهریور ماه در اوج زیبایی خود است. پوشش گیاهی متنوع، چشمه‌های جوشان و کوه‌های سرسبز، چشم‌اندازی رویایی را ایجاد کرده‌اند. در این میان یکی از جذاب‌ترین زیبایی‌های طبیعی ازناو، چشمه آن است. این چشمه با آبدهی فراوان، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های منطقه است. آب زلال و گوارای این چشمه، از دل کوه‌های سبلان جوشیده و به رودخانه‌ای زیبا می‌ریزد. کوه ازناو نیز با ارتفاع 2422 متر، بلندترین نقطه منطقه است. کوهنوردی و پیاده‌روی در دامنه‌های این کوه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

برای رفتن به منطقه گردشگری ازناو باید به اردبیل - خلخال پلیس راه خلخال به پونل - کنار گذر جنب پلیس راه بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها