گیاهان آپارتمانی که از نظر فنگ شویی انرژی مثبت را به خانه جذب می کنند

با این گیاهان، خانه‌تان را به بهشتی از آرامش و انرژی مثبت تبدیل کنید! فنگ شویی به شما می‌گوید کدام گیاهان می‌توانند جریان انرژی مثبت را در خانه‌تان تقویت کنند و محیطی سرشار از شادابی و نشاط برایتان بسازند.

شناسه خبر: ۴۱۷۵۵۰
گیاهان آپارتمانی که از نظر فنگ شویی انرژی مثبت را به خانه جذب می کنند

راهنماتو- نه اینکه قرار دادن گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانگی مربوط به سال‌های اخیر باشد، اما علاقه شدید مردم به استفاده از این عنصر خاص از دوران کرونا، یعنی زمانی که خانه نشین شدیم، به شدت افزایش داشته است. اما چرا؟ و کدام یک از این گیاهان آپارتمانی انرژی مثبت بیشتری به ما می‌دهند.

به گزارش راهنماتو، اگر به قوانین فنگ شویی نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم که جریان چی، نیرویی حیاتی برای ما است. حال از آنجایی که گیاهان آپارتمانی با رنگ سبز خود نشانی از سرزندگی و با رنگ چوب خود نشان از مقاومت، انعطاف پذیری، شفا و رشد را دارند می‌توانند بر انرژی داخلی خانه تاثیر شگفت انگیزی بگذارند. حال اگر از علم فنگ شویی فاصله بگیریم و از نگاه معمارانه به ماجرا بنگریم متوجه می‌شویم که با وارد کردن عنصر طبیعت به فضای داخلی خود هماهنگی بیشتری بین محیط داخلی و محیط بیرونی خود خواهیم داشت، در نتیجه انرژی مثبت بیشتری دریافت خواهیم کرد. این مساله نشات گرفته از یک عنصر درونی از انسان است. بیوفیلیا نامی است که بر آن نهاده‌اند نامی که از دوران باستان گام به گام با انسان بوده و نشان می‌دهد که طبیعت چه تاثیر بزرگی بر روحیات ما خواهد داشت. حال در این مطلب از راهنماتو گیاهان آپارتمانی را معرفی خواهیم کرد که انرژی مثبت را به خانه هدیه می‌دهند. هر چند بهتر است فراموش نکنیم که این مساله به شخصیت ما هم مربوط شده و ممکن است گیاهی خاص که در این لیست نیست بر ما تاثیر مثبتی بگذارد.

گیاه پاچیرا (درخت پول)

درخت پول

اگرچه حضور گیاه پاچیرا نشانی از ثروت است و می‌گویند برای شما خوش اقبالی به همراه دارد، اما ثروت فقط به مقدار پولی که در بانک داریم نیست. برخی ثروت‌ها درونی هستند. گیاه پاچیرا از جمله گیاهانی است که رشد آرامی دارد و این به شما بردباری را می‌آموزد. درواقع به شما خواهد آموخت که ثروت‌اندوزی امری سریع نیست، بلکه باید  در جریانی سالم در مسیر زندگی به آن برسیم.

طراحان دکوراسیون بر این عقیده هستند که درخت پول با آن برگ‌های زیبا که اندازه کف دست هستند و تنه زیبایش که شبیه به گیسوانی بافته شده است نه تنها می‌تواند سموم هوا را جذب کند، بلکه تاثیر مثبتی بر دکوراسیون خانه می‌گذارد.

در مورد مراقبت از گیاه پاچیرا باید گفت که وقتی حجم خاک ۷۵ درصد خشک شد، آبیاری عمیق با تعداد دفعات کم را باید آغاز کنید. بهتر است این گیاه در نور زیاد و غیرمستقیم رشد کند. هر از چند گاهی بهتر است گیاه را بچرخانید تا رشد آن به طور منظم اتفاق بیافتد چراکه به شکل مساوی نور دریافت می‌کند.

پرنده بهشتی سفید

پرنده بهشتی سفید

هر گیاهی که درفضای سرپوشیده خانه به خوبی رشد می‌کند برای فنگ شویی عالی است و انرژی مثبت را تقویت می‌کند. گیاهانی که شاخ و برگ‌های شاداب دارند بهترین گیاهان فنگ شویی هستند که هوای پاک و انرژی مثبت را در فضاهای زندگی به وجود می‌آورند.

Strelitzia Nicolai  یا پرنده سفید بهشتی ​​یک گیاه آپارتمانی جسور، ظریف و بلند قامت است که در اصل ریشه بومی آفریقای جنوبی دارد.

اگرچه این یک گیاه آپارتمانی بلند قد است، اما با شاخه‌های باریک خود فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. نور آفتاب زیاد یا نور بعد از ظهر را دوست دارد و از آبیاری مداوم خوشش نمی‌آید. بنابراین به نظر می‌رسد پرنده بهشتی سفید جزو آن گیاهان آپارتمانی است که مبتدی‌ها می‌توانند از آن مراقبت کنند.

کراسولا اواتا (گل یشم)

کراسولا اواتا (گل یشم)

گیاه یشم یا کراسولا اواتا، یک گیاه خانگی آبدار با ساختاری مینیاتوری مانند درخت و برگ‌های ضخیم، گوشتی و عقیق‌شکل دارد. بنابراین اعتقاد بر این است که کراسولا اواتا به دلیل ماهیت سکه‌ای شکل برگ‌هایش ثروت را جذب می‌کند و همچنین انرژی مثبت را در فضای خانه پخش می‌کند.

گل یشم نور زیاد و غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد و هر روز چند ساعت نور مستقیم خورشید به آنها کمک می‌کند تا شاخ و برگشان پر و سرزنده بماند و آنها را به گیاهانی عالی برای طاقچه‌ها و باغچه‌ها تبدیل کند. بعلاوه مراقبت از گیاهان کراسولا اواتا آسان است و معمولاً رشد یکنواختی دارند.

این گیاهان برای تمیز به نظر رسیدن نیازی به هرس منظم ندارند. اگر به درستی از آنها مراقبت شود، همه شاخ و برگ های خود را برای ماه‌ها بدون افتادن برگی نگه می‌دارند. هنگامی که به طور منظم - هر آبیاری - در حدود 45 درجه چرخانده شوند، رشد یکنواخت برای آن ایجاد می‌شود. بهتر است به صورت ماهیانه برگ‌های آن را پاک کنیم تا امکان فتوسنتز بیشتر شود. فراموش نکنید که اگر این گیاه نور خوبی نگیرد شکل متراکم خود را از دست داده و شاخه‌ها افشان می‌شوند.

پتوس

پتوس

از آن‌جایی که پتوس گیاهی مقاوم است، تمامی افراد مبتدی می‌توانند آن را در خانه خود نگهداری کنند. بنابراین اگر مبتدی هستید لازم نیست نگران انرژی مثبت خانه‌تان باشید، یک گلدان پتوس تهیه کرده و از دیوار آویزان کنید.

اما، این ویژگی پتوس  احساس فراوانی و سخاوت را ایجاد می‌کنند، زیرا انتشار آنها بسیار آسان است. همانطور که اگر در زمین خود یک درخت میوه داشته باشید، بیش از یک خانواده می تواند از آن مصرف کند. بنابراین، گیاهان خانگی نیز می‌توانند این آموزش را در مورد اشتراک‌گذاری، سخاوت و فراوانی ارائه دهند.

رسیدگی و  مراقبت از گیاهان پوتوس آسان است و انواع مختلفی از این گیاهان انرژی مثبتی برای انتخاب وجود دارد، مانند پتوس ملکه مرمر از Urban Jungle در LiveTrends، با برگ های سبز مومی شکل آن که با رگه‌های سفید انگار به دست نقاشی زبردست رنگ آمیزی شده است.

سانسوریا

سانسوریا

گیاه مار، sansevieria، که شکل برگ‌هایی شبیه به شمشیر دارد، برای راهرو یا راه ورودی به عنوان یک گیاه محافظ عمل می‌کند (انگار در راهرو نگهبانانی برای محافظت از انرژی مثبت خانه قرار دادیم). بنابراین «می‌توانید گیاهان را در دو طرف درب ورودی قرار دهید تا دروازه‌ای برای افزایش جریان مثبت «چی» به داخل خانه‌تان ایجاد کنید.

نگهداری از سانسوریا بسیار راحت استن و این گیاه می‌تواند در نور کم هم طاقت بیاورد، بنابراین اگر در خانه‌تان نور کمی دارید این یک گیاه مناسب برای شماست.

گیاهان سانسوریا همچنین در شب اکسیژن تولید می‌کنند و به پاکسازی محیط داخلی شما کمک خواهند کرد، بنابراین به عنوان یک گیاه مناسب برای اتاق خواب هم در نظر گرفته می‌شوند. بعلاوه کارشناسان معتقدند که «گیاه مار از شما در برابر انرژی منفی محافظت می‌کند، بنابراین داشتن او به شما آرامش می‌دهد.»

از طرفی دیگر سانسوریا دمای اتاق را تنظیم می‌کند؛ وقتی اتاق خیلی گرم است، با دادن O2 خنک، دما را کاهش می‌دهد. به همین ترتیب، وقتی اتاق خیلی سرد است، با دادن گرم کننده 02 دما را افزایش می‌دهد. پس بهتر است این گیاه را در سمت چپ تخت قرار دهید.

بهترین راه برای آبیاری این گیاهان این است که آنها را به صورت هفتگی بررسی کنید تا ببینید که آیا هنگام بلند کردن آنها سبک هستند یا خیر. اگر چنین است، زمان آب دادن است. سانسوریا را کاملاً آبیاری کنید. اجازه دهید آب از خاک عبور کند و کاملاً آن را اشباع کرده و از سوراخ های زهکشی خارج شود.

فیلودندرون اسکاندنس (برگ قلبی)

فیلودندرون اسکاندنس (برگ قلبی)

برگ قلبی فیلودندرون یک گیاه انگوری است که قابلیت تصفیه‌کنندگی هوا را داشته و مراقبت از آن آسان است. نکته مهم درمورد این گیاه برگ‌های قلبی شکلش است که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. بنابراین می‌توان آن را بر روی قفسه‌ها گذاشت تا رفته رفته همچون درخت مو به پایین بریزد و زیبایی چشم نوازی ایجاد کند. این مساله به راحتی می‌تواند سطح انرژی مثبت خانه شما را بالا ببرد به خصوص اگر آن را در فضای اتاق کار قرار داده باشید.

این گیاه فنگ شویی بسیار بخشنده است و می تواند انواع بی‌توجهی‌ها از جمله نور کم را تحمل کند - بنابراین به عنوان یک گیاه زمستانی انتخاب خوبی است. برای کمک به رشد آن، نور غیر مستقیم روشن فراهم کنید. این گیاه نیازی به افزایش رطوبت ندارد، اما سطوح رطوبت بالاتر باعث رشد بیشتر برگ‌ها می‌شود.

آنتوریوم کلارینرویوم

آنتوریوم کلارینرویوم

برگ‌های آنتوریوم کلارینرویوم بزرگ، سبز تیره – تقریباً سیاه – دارای بافت مخملی زیبایی بوده و قلبی شکل هستند. رگبرگ‌های سفید در برابر برگ‌ها به رنگ سبز تیره برجسته می‌شوند و الگویی خیره‌کننده را تشکیل می‌دهند. این یک گیاه خانگی خارق العاده است و در هر اتاقی از خانه شما شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. این گیاه آپارتمانی رطوبت را دوست دارد، بنابراین یک سرویس بهداشتی، حمام یا آشپزخانه که رطوبت فراوانی دارد نیز برای آن عالی است.

فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا

یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی فیلترکننده هوا، فیکوس الاستیکا با شاخ و برگ‌های سبز براق و پهن است و می‌تواند با مراقبت صحیح به ارتفاع نهایی 32 فوت (10 متر) برسد.

گفته می‌شود که برگ‌های پهن الاستیکا به جریان انرژی مثبت در فضای داخلی، به ریشه‌کن کردن «چی» منفی و ارتقای سلامت و رفاه کمک  می‌کند. این گیاهان فنگ شویی نیاز دارند که خاک آنها همیشه مرطوب بماند. اجازه دهید لایه رویی خاک در بین آبیاری ها کمی خشک شود و در طول فصل رشد، 1 تا 2 بار در ماه کمی به گیاه کود دهید.

وقتی نوبت به حذف سموم از هوای شما می‌رسد، آلاستیکا تبدیل به ابرقهرمان می‌شود و به شما احساس شادابی می‌دهد. برای بهینه سازی فنگ شویی گیاه، پیشنهاد می‌کنیم آن را در یک نقطه آفتابی که در شرق یا جنوب شرقی خانه شما قرار دارد، قرار دهید. این گیاه، در این موقعیت، فضایی از آرامش و مثبت را به فضای شما می‌آورد. از طرفی از آن‌جایی که فیکوس با برگ انجیر ارتباط دارد، برای شما خوش شانسی به همراه خواهد داشت.

نظرات
پربازدیدترین خبرها