دکوراسیون سبز: ایده های ترند برای چیدمان گیاه آپارتمانی در خانه

خانه‌تان را به یک پناهگاه سرسبز تبدیل کنید: با ایده‌های خلاقانه چیدمان گیاهان آپارتمانی، فضایی آرامش‌بخش و پر انرژی در خانه خود ایجاد کنید. گیاهان نه تنها زیبایی بصری به خانه می‌بخشند، بلکه به پاکسازی هوا و کاهش استرس نیز کمک می‌کنند. از ایجاد یک باغچه کوچک روی میز کار گرفته تا طراحی یک ورودی سبز، با ما همراه باشید تا با جدیدترین ترندهای دکوراسیون سبز آشنا شوید و خانه خود را به یک بهشت کوچک تبدیل کنید.

شناسه خبر: ۴۱۷۹۲۸
دکوراسیون سبز: ایده های ترند برای چیدمان گیاه آپارتمانی در خانه

راهنماتو- وقتی نوبت به چیدمان گیان آپارتمانی در دکوراسیون منزل می‌افتیم انگار گیر افتاده‌ایم و نمی‌دانیم چطور باید گلدان‌ها را سازماندهی کنیم! شاید حتی ندانیم بهترین گلدان که با دکوراسیون خانه ما و نوع گیاه ما هماهنگ است چیست؟ این کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

به گزارش راهنماتو، گیاهان آپارتمانی می‌توانند خانه ما را سبز کنند. به قول خسرو شکیبایی:

به نظر من یه خونه هرجایی می‌تونه باشه

می‌تونه بالای یه ساختمون بلند باشه

می‌تونه تویه کوچه ی قدیمی که زیر یه بازارچه هست باشه

می‌تونه بزرگ یا می‌تونه کوچیک باشه

می‌تونه برای هرکی مفهومی داشته باشه

یا هر رنگی داشته باشه

می‌تونه به رنگ آجر یا به رنگ شیشه و سنگ باشه

می‌تونه رنگ قرمز یا به رنگ ….

ولی من یعنی بهتره بگم ما

معتقدیم خونه هرچی که باشه

باید سبز باشه بله سبز  و همیشه سبز

فراموش نکنید که برای نظم دادن به گلدان‌های خانه نیاز ندارید مبلغ زیادی هزینه کنید، کمی خلاقیت را چاشنی حوصله کنید و این مطب را دنبال کنید. در این مطلب از راهنماتو ایده‌های ترندی برای چیدمان گیاه آپارتمانی در خانه با شما در میان می‌گذاریم تا دکوراسیون خانه‌تان سبز باشد.

1. کنج یا گوشه سبز

گوشه سبز

به چهارگوشه اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و بخش‌های متفاوت خانه دقت کنید. آیا چیزی در این نقطه خالی نیست؟ گوشه‌های خانه می‌توانند تبدیل به نقاط سبز شوند. جایی که زیباترین تک گلدان‌هایتان را در آن قرار دهید. درواقع، با افزودن گیاهان به این مناطق که اغلب نادیده گرفته می شوند، می توانید آنها را به گوشه هایی زیبا و با طراوت تبدیل کنید که ظاهر و احساس کلی خانه شما را بهبود می بخشد.

گوشه سبز 2

برای شروع، گوشه‌ای در خانه خود پیدا کنید که نیاز به تغییر و تحول دارد. به این فکر کنید که منطقه چقدر نور می گیرد، چقدر فضای خالی دارید و سبک خانه شما چیست. بعد، گیاهانی را انتخاب کنید که در آن گوشه به خوبی رشد کنند. برخی از گزینه‌های عالی عبارتند از گیاهان بلند مانند گیاهان مار، برگ انجیری، و پرندگان بهشتی. حتی گیاهان دنباله‌دار مانند پیچک و پتوس، جزئیات زیبایی را به گوشه‌ی خانه شما اضافه می‌کنند که بسیار زیباست.

2. ورودی سبز

ورودی سبز

هیچ چیز در دکوراسیون خانه شما تاثیرگذارتر از لحظه‌ای نیست که مهمان یا خودتان به خانه وارد می‌شوید. فرض کنید زمان ورود با منظره سبزی روبه رو شوید که کاملا منزلتان را با طبیعت پیوند داده است؛ شگفت‌انگیز نیست؟ بنابراین، وقتی می‌گوییم "ورودی سبز" منظور این است که گیاهان مینیاتوری که به طرز زیبایی روی میز ورودی شما نشسته‌اند از مهمانان پذیرایی کنند. این گیاهان کوچک اما قدرتمند می‌توانند تغییرات زیادی در فضای شما ایجاد کنند.

ورودی سبز2

برای ایجاد یک تصویر خیره‌کننده در ورودی خانه، گیاهانی را انتخاب کنید که اندازه‌ای کوچک اما شخصیتی بزرگ دارند! برخی از گزینه‌های معرکه عبارتند از ساکولنت‌ها، تیلاندزیا و سرخس‌های کوچک. همچنین می‌توانید انواع مختلفی از گیاهان را که ارتفاع رشد متفاوتی دارند در کنار هم قرار دهید تا تنوعی خاص به منظره موجود ببخشید. همچنین می‌توانید با استفاده از انواع ظروف مانند گلدان‌های سفالی، گلدان‌های شیشه‌ای یا سبدهای حصیری مقداری بافت به ورودی سبزتان اضافه کنید.

3. سبد حصیری سبز

سبد سبز

هرکسی که می‌خواهد به یک فضای داخلی شیک و مینیمال دست پیدا کند، باید از انواع سبدها استفاده کند! این ظرف‌ها برای گیاه همه کاره و کلاسیک به نظر رسیده و به فضای مینیمال و شاید بی‌روح خانه، عنصری تزئینی، اما ساده اضافه می‌کند. سبدهای حصیری نه تنها با گیاهان بلند مثل سانسوریا در گوشه خانه بسیار خارق العاده به نظر می رسند، بلکه در اشکال و بافت‌های زیادی برای سلیقه‌های متفاوت وجود دارند. یک راه عالی برای استفاده از سبدها این است که آنها را با گیاهان بلند متفاوت در گوشه‌ای جفت کنید. برای این منظور می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از سبدها در اشکال، اندازه‌ها و بافت‌های مختلف متناسب با سبک و دکوراسیون خود گزینه‌ای انتخاب کنید.

سبد سبز2

علاوه بر استفاده از سبد برای گیاهان بلند، می‌توانید از آنها برای نمایش گیاهان کوچکتر روی قفسه‌ها یا طاقچه ها نیز استفاده کنید. نکته جذاب‌تر زمانی است که شما به سبک بوهمین در دکوراسیون خانه علاقمند باشید، در این صورت سبدهای حصیری گزینه‌ای ایدئال برای شما خواهد بود. در کنار سبدهای حصیری که به عنوان گلدان استفاده می‌شوند، برخی از اکسسوری‌های حصیری مثل باکس می‌توانند در کنار آنها بسیار زیبا به نظر برسند. این باکس‌ها فضایی ایجاد می‌کنند تا لوازم اضافی را در خود جمع کرده و خانه را خلوت‌تر نشان دهند.

4. تراریوم سبز

تراتریوم

یکی از ترندترین گیاهان آپارتمانی تراریوم هستند که می‌توانند همچون یک اکسسوری متفاوت بخشی از خانه شما را سبز کنند. تراریوم به یک باغ شیشه‌ای مینیاتوری می‌گویند که همچون یک محیط زیست مستقل در فضای خانه شما عمل می‌کنند. درواقع تراریوم اکوسیستم پایدار خود را ایجاد می‌کند.

تراریوم

تراریوم‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف، از نسخه‌های کوچک رومیزی گرفته تا طرح‌های بزرگ‌تری که روی زمین قرار می‌گیرند وجود دارد. آنها را می‌توان از مواد مختلفی از جمله شیشه، سرامیک و حتی اقلام تغییر کاربری داده شده مانند لامپ و مخازن ماهی تهیه کرد. شما همچنین می‌توانید با گیاهان مختلف و عناصر تزئینی متفاوت آزمایش خود را آغاز کنید تا یک تراریوم منحصر به فرد و شخصی بسازید. این واقعاً فضای خانه شما را شگفت‌انگیز می‌کند و البته پس از این تمام دوستان و اقوام شما برای ساختن تراریوم‌های خود به مشاوره شما نیاز خواهند داشت!

5. جنگل سبز در خانه

جنگل

بهتر است از یکی دو گلدان گیاه آپارتمانی در خانه فراتر بروید به خصوص اگر فضای نسبتا بزرگی دارید. کنجی از خانه‌تان را انتخاب کنید و آن راتبدیل به جنگل سبزی در خانه‌تان کنید. برای این منظور می‌توانید از انواع گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. درست شبیه به پانسیون‌های نورگیر قدیمی در خانه‌های ویلایی.

جنگل 2

دسته‌بندی گیاهان در کنار هم می‌تواند ظاهری زنده و منسجم در هر اتاق ایجاد کند. پس گیاهان مختلف در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کرده و مطابقت دهید تا یک دکوراسیون پویا ایجاد کنید. از بازی کردن با ترکیب‌های مختلف نترسید تا زمانی که چیدمان مناسبی را پیدا کنید که با سبک و فضای شما سازگار باشد. به یاد داشته باشید، کلید یک دسته‌بندی موفق برای گیاهان این است که مطمئن شوید هر گیاهی در چه مقداری از نور و آب شادتر است. بنابراین، شما نه تنها آنها را برای اهداف زیبایی شناسی نگه می‌دارید، بلکه به آنها اجازه می دهید رشد کنند تا مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشند!

6. سقف سبز

سقف سبز

فرض کنید روی مبل روبه روی تلویزیون نشسته‌اید و هنگام پخش تبلیغ سرتان را به بالای مبل تکیه می‌دهید به سقف سبز خانه‌تان نگاه می‌کنید. این یک تصویر خارق‌العاده در خانه است؛ ای کاش از لابه لای این گیاهان آپارتمانی ابرها و آسمان صافی را می‌دیدیم که با نور خورشید طلایی شده‌اند.

سقف سبز 2

البته آویزان کردن گلدان‌ها ترند جدیدی نیست. نگهداری از گلدان‌های آویزان ساده‌تر است، فضایی در خانه اشغال نمی‌کند و به خانه شما حس و حالی ویژه می‌بخشد. استفاده از طناب ماکرامه، کاسه های فلزی یا گلدان‌های سفالی چند راه ساده برای آوردن سقف سبز در داخل خانه هستند. بهترین گیاه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای گلدان‌های آویزان استفاده کنید، گیاه‌های رونده مثل پتوس، پیچک و گیاهی مثل عنکبوتی است.

7. شلف سبز

قفسه 2

پیشنهاد آخر ما به شما ساختن شلفی سبز از گیاهان آپارتمانی است. مسلما در خانه‌تان قفسه‌ای پیدا خواهید کرد که با لوازم دکوری یا هر چیز دیگری به شدت بی‌روح شده. گیاهان آپارتمانی یک گزینه مناسب برای روح بخشیدن به این قفسه‌های از دست رفته هستند.

شلف سبز

ترکیب کردن گیاهان در اندازه‌ها، شکل‌ها و بافت‌های مختلف می‌تواند یک صحنه پویا و از نظر بصری جالب ایجاد کند. همچنین می‌توانید گیاهان را بر اساس رنگ گروه‌بندی کنید یا یک تم، مانند مجموعه‌ای از کاکتوس‌ها یا گیاهان استوایی، تا یک تصویر هیجان‌انگیز داشته باشید. در این میان بهتر است تقارن را حفظ کنید و از نظر بصری کاری انجام دهید که با دیدن قفسه احساسی از متوازن بودن گیاهان به شما دست دهد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها