دکوراسیون سبز؛ بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق نشیمن

۸ گیاه آپارتمانی که هر اتاق نشیمنی به آن‌ها نیاز دارد: این گیاهان، انتخابی عالی برای تازه‌کاران و افرادی هستند که به دنبال گیاهانی مقاوم و کم‌توقع می‌گردند. گیاهانی که علی رغم زیبایی بی‌نظیرشان زیاد وقت شما را نخواهند گرفت و تاثیر مطلوبی بر دکوراسیون اتاق نشیمن خواهند داشت.

شناسه خبر: ۴۱۸۱۱۳
دکوراسیون سبز؛ بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق نشیمن

راهنماتو- هیچ چیز زیباتر از این نیست که اتاق نشیمنمان پر باشد از عناصری که هر یک روح و شخصیت ما را نشان می‌دهند. اما، اگر از گیاهان آپارتمانی استفاده نکنیم انگار طبیعت را از خود جدا کرده‌ایم. حالا بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق نشیمن کدام هستند؟

به گزارش راهنماتو، حضور گیاهان آپارتمانی بی‌تردید نقش مهمی در حس و حال اتاق نشیمن خواهند داشت. اما، گیاهان همچون انسان‌ها جان داشته و نیاز به مراقبت دارند. از طرفی تاثیر هر گیاهی در خانه از دیگری متفاوت است. به همین دلیل بهتر است بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق نشیمن را در این مطلب از راهنماتو بشناسیم تا اتاق نشیمنی با دکوراسیون سبز داشته باشیم.

1. نخشید

نخشید

آگلونما، نخشید یا همیشه سبز چینی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیاهان آپارتمانی اتاق نشیمن است چراکه تصفیه کننده هوا است. این گیاه دارای برگ‌های بلند، باریک و براق بوده که از ساقه جوانه می‌زنند و در فصل بهار شکوفه هایی زیبا می‌دهند.

نخشید، دارای برگ‌های سبز شاداب با لکه‌های نقره‌ای تا قرمز است و به زیبایی می‌تواند با لوازم اتاق نشیمن شما ست شود. مراقبت از این گیاه نیز آسان است و در هر شرایطی به خوبی با محیط سازگار می‌شود. نکته این است که در فرهنگ چینی، نخشید، به عنوان طلسم خوش شانسی شناخته می‌شود.

اگر به گیاهانی با اندازه متوسط ​​و مراقبت آسان برای فضای اتاق نشیمن علاقه دارید، این یک گزینه مطلوب برای شماست. از آنجایی که این گیاهان به نور خورشید زیادی نیاز ندارند، می‌توانند در نزدیکی پنجره شما یا نورهای مصنوعی غیر مستقیم در اتاق نشیمن به خوبی رشد کنند.

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان رایج در اتاق نشیمن خانواده‌های هندی است. این گیاه آبدار دارای برگهای لطیف ضخیم است که در انتها مخروطی‌شکل می‌شوند. این گیاه علاوه بر تمیز کردن هوای اطراف، مزایای بی‌شماری در مراقبت از پوست، مو و واستو (محیط زندگی و کار انسان‌ها که یک دانش باستان شناسی هندی است) دارد.

آلوئه ورا گیاهی است که مراقبت از آن آسان بوده و به سه تا چهار ساعت نور غیر مستقیم خورشید و یک بار در هفته آبیاری نیاز دارد. پس اگر نقطه آفتابی مناسبی در اتاق نشیمن خود دارید، گیاهان آلوئه ورا بهترین انتخاب برای سبز کردن دکوراسیون خانه شما هستند.

3. زامیفولیا

زامیفیلیا

زامیفولیا، گیاه ZZ  یا Zamioculcas Zamiifolia یک گیاه مناسب فضای سرپوشیده است که عموما با آن برگ‌های مومی و بیضی‌شکلش با گل و گیاهان مصنوعی اشتباه گرفته می شود.

برگ‌های سبز تیره این گیاهان با ساقه‌های ضخیم رو به بالا رفته و در نهایت مخروطی شکل می‌شود. گیاهان ZZ یک عنصر عالی برای فضای کاری شما یا هر فضایی در اتاق نشیمن هستند زیرا ممکن است ماه‌ها از آن غفلت کنید، اما همچنان سرزنده باشد.

نور مستقیم یا تند خورشید می‌تواند شاخ و برگ زامیفولیا را از بین ببرد و با ادامه این روند ممکن است برگها شروف به ریزش کنند. از این رو، گیاهان ZZ، گیاهانی با مراقبت حداقلی در فضای خانه شما هستند.

4. سینگونیوم

سینگونیوم

سینگونیوم گیاهی پیکانی شکل است که وقتی به بلوغ می‌رسد برگ‌هایی پنج لوبی به دست می‌آورد. این گیاه به دلیل ارتباط چشمگیر پنج لوبی با پنج عنصر طبیعت به عنوان گیاه فنگ شویی نیز شناخته می‌شود.

سینگونیوم یک گیاه تصفیه کننده هواست که ناسا نگهداری از آن را توصیه کرده است. بنابراین می‌تواند روی میزهای عسلی مبلمان اتاق نشیمن شما قرار بگیرد.

ضمنا، سینگونیوم گیاهی بی‌مرگ است. این گیاه در نور کم خورشید زنده می‌ماند و برای بالغ شدن به یکبار آبیاری در هفته نیاز دارد.

5. آنتوریوم

آنتوریوم

آنتوریوم با برگ های براق و چرمی خود که با گل‌های قرمز، صورتی یا سفید احاطه شده‌اند، ظاهری زیبا به اتاق نشیمن شما می‌بخشد. گل های آن اسپات‌های قلبی شکل با خوشه‌های استوانه‌ای است.

اگرچه آنتوریوم به نور آفتاب زیاد نیاز دارد، اما می‌تواند در قسمت‌های سایه‌دار اتاق نشیمن شما نیز به خوبی رشد کند در حالی که تبدیل به یک عنصر باطراوت در آن بخش از خانه می‌شود.

در واقع، گل آنتوریوم یکی از ماندگارترین گل های روی زمین است که می تواند ماه ها در خانه شما زنده بماند. ضمنا پس از رشد گل‌ها نیازی به هرس کردن آن‌ها ندارید.

بنابراین اگر به یک گیاه گلدار دلربا نیاز دارید که به مراقبت کمتری نیاز دارد، آنتوریوم ارزش خرید دارد.

6. کالانکوئه

کالانکوئه

کالانکوئه در 100 نوع مختلف، گیاهی است که عموما مورد توجه مهدکودک‌ها و تمام فضاهایی قرار می‌گیرد که نیاز به شادی بیشتری دارد.

این گیاه بومی ماداگاسکار بود و مراقبت از این گیاهان آبدار بسیار آسان است. شکوفه‌های این گیاه عمری طولانی دارند و در رنگ‌های مختلف از جمله زرد، صورتی، سرخابی، نارنجی، سفید و قرمز دیده می‌شوند.

این ساکولنت‌ها دارای برگ‌های براق بلند با روکش مومی ضخیم هستند که آن را به عنصری زیبا برای اتاق نشیمن شما تبدیل می‌کند.

علاوه بر زیبایی‌های کالانکوئه، این گیاه، دارای فواید دارویی بوده و عفونت‌ها را درمان می‌کند.

7. گل چمچه‌ای

چمچمه ای

Spathiphyllum یا گل چمچمه‌ای دارای برگ‌های قاشقی‌شکل و به رنگ سبز تیره و شکوفه‌های سفید هستند. چمچمه‌ای دارای شاخ و برگ‌های براق است که می‌تواند سبک اتاق نشیمن شما را به شدت خاص کند.

گلهای چمچمه‌ای در نور کم تا متوسط ​​رشد متوسطی دارند و وقتی در نور روشن نگهداری می‌شوند شکوفه‌های بسیار خوبی می‌دهند.

اگر مدام آبیاری گیاهان خود را فراموش می‌کنید، پس این گیاه برای شما مناسب است. گل چمچمه‌ای برای اینکه بیشتری شکوفه را بدهد باید هفته‌ای یکبار آبیاری شوند.

فقط بهتر است مطمئن شوید که آن را از حیوانات خانگی و کودکان دور نگه داشته‌اید زیرا این گیاه سمی است و در صورت بلعیدن ممکن است باعث بیماری شود.

8. نخل اریکا

نخل اریکا

نخل اریکا که بیشتر با نام پروانه زرد شناخته می‌شود، به دلیل داشتن برگ‌های پر، با بیش از 100 برگچه، به طور گسترده‌ای به عنوان گیاه آپارتمانی در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکثر گیاهان نخل اریکا به عنوان گیاهان میز کناری در دسترس هستند که تا ارتفاع 2 متر و 10 سانت رشد می‌کنند. آنها به نور غیر مستقیم خورشید روشن با حداقل آبیاری نیاز دارند.

بهتر است نخل اریکا را در کنار پنجره‌های رو به غرب یا جنوب نگه داشته شوند تا در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند. پس اگر اتاق نشیمن شما چنین فضایی دارد این گیاه یک انتخاب حیرت انگیز برای شما خواهد بود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها