دکوراسیون سبز؛ زیباترین درختان میوه مینیاتوری برای خانه شما

از سیب تا توت فرنگی، هر میوه‌ای که دوست دارید: دنیای درختان میوه مینیاتوری بسیار متنوع است و شما می‌توانید از بین انواع مختلف میوه‌ها، گزینه‌ای مناسب برای خانه خود انتخاب کنید.

شناسه خبر: ۴۱۸۴۶۶
دکوراسیون سبز؛ زیباترین درختان میوه مینیاتوری برای خانه شما

راهنماتو- خانه‌‌های آپارتمانی انگار رویاهای ما را دزدیده‌اند، انگار خاطراتمان در باغچه‌های کوچک خانه مادربزرگه دفن شدند و نتوانستیم برای پیوستن به احساسات نوستالژیک، درختی شبیه درخت به، گیلاس، سیب و ... خانه پدری را در خانه‌مان داشته باشیم.

به گزارش راهنماتو، با پیشرفت علم کشاورزی دیگر کاشتن درخت‌های میوه در خانه رویا نیست. آن هم میوه‌هایی که به مرور به شکل مینیاتوری می‌رویند و جلوه‌ای خاص به دکوراسیون خانگی می‌بخشند. البته فراموش نکنید که این گیاهان علی رغم بسیاری از گیاهان آپارتمانی که نیاز به مراقبت کمی دارند، نیازمند توجه بیشتری هستند. حال برای اینکه رویاهای کودکی‌مان را به خانه بیاوریم، بهتر است این مطلب از راهنماتو در مورد زیباترین درختان میوه مینیاتوری که می‌توان در خانه کاشت را بخوانیم.

هر درخت میوه برای چه خانه‌ای مناسب است؟

Screenshot_20211112-210714_Instagram_11zon

یافتن درختان میوه مناسب برای گلدان این روزها نسبت به گذشته بسیار آسان‌تر است، به این دلیل ساده که در حال حاضر طیف وسیعی از این درختان وجود دارد که به منظور رشد در گلدان یا باغ‌های کوچک کشت می‌شوند. از آنجایی که این درختان برای رشد در گلدان طراحی شده‌اند، رشد آن‌ها دور از انتظار نبوده و در فصلشان میوه می‌دهند.

هنگام انتخاب درختان میوه برای گلدان‌های خود، باید همان ملاحظاتی را در نظر بگیرید که در انتخاب هر نوع گیاه دیگری رعایت می‌کنید. شما باید نوع مناسب گلدان را انتخاب کنید، بدانید که درخت شما به چه میزان مراقبت و نور نیاز دارد.بعد باید بسنجید که آیا خانه شما چنین نوری را دارد؟ عموما درختان میوه نیازمند نور فراوانی هستند، پس بهتر است به این نکته توجه فراوانی داشته باشید.

بعلاوه باید در مورد آبیاری آن فکر کنید. درواقع، درختان میوه به شکل روزانه نیازمند آبیاری هستند. اگر درخت خود را در ایوان یا بالکن نگه می‌دارید، باید مطمئن شوید که در صورت سرریز شدن آب، زیر گلدان کثیف نشود.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت گرده افشانی است. بسیاری از درختان میوه تنها در صورتی میوه می‌دهند که گرده افشانی کنند، به این معنی که ممکن است به بیش از یک درخت نیاز داشته باشید. درختان زیادی وجود دارند که خود گرده افشان هستند، اما مطمئناً قبل از اینکه از کمبود میوه ناامید شوید، بدانید که درخت شما چیست.

راهنمای کاشت درخت میوه در گلدان‌های خانگی

درختان میوه گلدانی آن گیاهان آپارتمانی نیستند که تا کنون داشته‌اید. آنها هنوز هم، با وجود اینکه مینیاتوری هستند، کمی بیتشر از یک گل یا درختچه رشد می‌کنند، بنابراین هنگام انتخاب گلدان خود، مطمئن شوید که انتخابتان اولاً به اندازه کافی پهن باشد که ساختار ریشه گسترده درخت را داشته و ثانیاً به اندازه کافی عمیق باشد. بعلاوه گلدان باید به اندازه کافی سنگین باشد که پس از رشد درخت میوه، نیافتد. ضمنا اگر گلدان شما پایه پهنی داشته باشد بهتر می‌تواند از درخت شما محافظت کند.

بنابراین بهترین گلدان برای درخت میوه، بشکه‎های چوبی و سفالین، و همچنین سیمانی هستند.

در کاشت درخت میوه در گلدان خانگی، هر گونه خاک و کمپوست لازم باید با کیفیت بالا و به اندازه کافی به درخت تزریق شود تا درخت به خوبی رشد کند. می توانید از مخلوط گلدانی با آهسته رهش استفاده کنید که در طول سال هایی که درخت در خانه شماست، مواد مغذی ثابتی را برای آن فراهم می‎کند.

در این میان، کودهای مناسب برای درختان میوه گلدانی به شکل زیر هستند:

  • کودهای محلول در آب: این کودها به راحتی جذب ریشه می‌شوند و برای استفاده در گلدان مناسب هستند.
  • کودهای آهسته‌رهش: این کودها به تدریج مواد مغذی را آزاد می‌کنند و نیاز به کوددهی مکرر را کاهش می‌دهند.
  • کودهای ارگانیک: این کودها به بهبود کیفیت خاک و افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها کمک می‌کنند.

فراموش نکنید که آبیاری درخت میوه گلدانی بسیار مهم است، اما از آن مهم‌تر آفتابدهی به آن‌هاست. پس بهتر است گلدان را در محلی از خانه قرار دهید که کل روز از نور خورشید تغذیه می‌کند. در فصول گرم‌تر سال، می‌توانید مالچ را به بالای خاک اضافه کنید تا از خشک شدن سریع آن جلوگیری کنید.

چه درختان میوه‌ای می‌توانیم در گلدان خانگی پرورش دهیم؟

در درجه اول انتخاب درخت میوه‌ای که در گلدان خانگی به شکل مینیاتوری می‌کارید به سلیقه شما بستگی دارد و بعد از آن به آب و هوایی که در منطقه زندگی شما حاکم است. در ادامه چند درخت میوه که می‌توانید در گلدان خانگی بکارید را به شما معرفی می‌کنیم:

درخت سیب مینیاتوری

سیب

رایج ترین میوه و یکی از بهترین درختان میوه مینیاتوری برای رشد، سیب است. درختان سیب در گلدان بسیار خوب رشد می‌کنند و از آنجایی که انواع مختلفی دارند، می‌توانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید که متناسب با سلیقه شماست. آنها باید در یک گلدان بزرگ کاشته شوند تا رشد کنند. ضمنا فراموش نکنید که درخت سیب نیاز به گرده افشانی دارد، پس اگر تنها یک گلدان درخت سیب دارید به سراغ نوعی بروید که خودگرده‌افشان است.

درخت انجیر مینیاتوری

انجیر

درخت انجیر با آن میوه شیرینش که میان وعده مناسبی است و می‌توان از آن مرباهای خوشمزه درست کرد، یک درخت میوه مینیاتوری مناسب برای خانه هستند. زیرا در مدت زمان کمی رشد می‌کنند. آنها باید به خوبی آبیاری شوند و دوست دارند در یک مکان آفتابی و گرم قرار بگیرند.

درخت هلو مینیاتوری

هلو

هلو میوه‌ای است که گرمای شدید تابستان را دوست ندارد. در حالی که میوه‌ای بسیار مقاوم است، شکوفه‌های بسیار ظریفی دارد پس اگر به هنگام شکوفه دادن در گرمای شدید قرار گرفته باشد، ممکن است شکوفه‌ها ریخته و در فصل سال هیچ میوه‌ای ندهند. (اما بهتر است زمانی را تجسم کنید که به وقت بهار جوانه‌های شاخه درخت هلو تبدیل به شکوفه می‌شوند و خانه شما را تبدیل به باغ بهشتی می‌کنند)!

درخت گیلاس مینیاتوری

گیلاس

اگر می‌خواهید کمی متفاوت باشید، همیشه می‌توانید به سراغ درخت گیلاس بروید. این روزها ممکن است با افراد زیادی روبه رو شوید که درخت گیلاس را در گلدان‌های خانگی پرورش می‌دهند، دلیل آن نیز این است که آنها خود بارور می‌شوند (گرده افشانی می‌کنند) و به همین خاطر میوه‌های زیادی خواهند داشت. حالا بیایید به خیابان‌های ژاپن فکر کنیم که به وقت بهار پر می‌شود از درخت‌های پرشکوفه گیلاس که شهر را تبدیل به باغ بهشتی کرده، شما با یک درخت گیلاس مینیاتوری بخشی از این زیبایی را به دکوراسیون سبز خانه‌تان تقدیم کردید. در پس این شکوفه‌های زیبا نه تنها می‌توانید مشتاقانه منتظر بارهای گیلاس تازه باشید، بلکه می‌توانید لذت پرورش درخت را در خانه تجربه کنید.

درخت آلو مینیاتوری

آلو

درخت آلو مینیاتوری یک انتخاب بسیار مناسب برای شماست چراکه بار خوبی می‌دهند و نسبتا به مراقبت کمتری نیاز دارند. درختان آلو همچنین می‌توانند خودشان بارور شوند. فراموش نکنید که این درختان در گلدان‌های خانگی کمی بیش از حد رشد می‌کنند، بنابراین می توانید هر سال آن را کوتاه کنید تا از افتادن گلدان جلوگیری کنید. یکی از مواردی که باید در هنگام پرورش آلو در نظر داشته باشید، این است که یک سال ممکن است برداشت آلویتان بیشتر از حد انتظارتان باشد، در حالی که سال بعد درخت شما به اصطلاح هیچ بری نداشته باشد. پس ناامید نشوید و صبور باشید تا سال بعد از راه برسد.

درخت بلوبری مینیاتوری

بلوبری

پرورش بلوبری مینیاتوری در گلدان خانگی، تجربه‌ای شیرین و دلنشین است. این گیاه زیبا و کم‌جا، با میوه‌های خوشمزه و خواص فراوانش، می‌تواند به یک گوشه از خانه شما رنگ و بوی طبیعت ببخشد. با فراهم کردن نور کافی، خاک اسیدی و آبیاری منظم، می‌توانید از تماشای رشد و نمو بلوبری کوچک خود و برداشت میوه‌های ارگانیک لذت ببرید. برگ‌های براق و میوه‌های آبی رنگ بلوبری، زیبایی خاصی به محیط خانه شما می‌بخشند و حس آرامش و طراوت را به شما هدیه می‌دهند.

درخت توت فرنگی مینیاتوری

توت فرنگی

پرورش توت فرنگی مینیاتوری در گلدان خانگی، علاوه بر فراهم کردن میوه‌های خوشمزه و ارگانیک، زیبایی خاصی به محیط خانه می‌بخشد. با کمی دقت و مراقبت، می‌توانید از تماشای گل‌های ریز و سفید توت فرنگی و رشد میوه‌های قرمز و آبدار آن لذت ببرید. با انتخاب گلدانی مناسب و خاک غنی، و قرار دادن گلدان در مکانی آفتاب‌گیر، این گیاه کوچک و دوست‌داشتنی می‌تواند به گوشه‌ای زیبا از خانه‌تان تبدیل شود.

درخت گلابی مینیاتوری

گلابی

پرورش درخت گلابی در خانه‌هایی که به شدت سرد است مناسب نیست زیرا در اوایل فصل گل می‌دهد و همین مساله می‌تواند دلیلی باشد برای از بین رفتن شکوفه‌ها. با این حال یک پوشش ساده می تواند از آسیب جلوگیری کند، اگرچه باید مراقب وضعیت آب و هوا باشید. به غیر از آن، مراقبت از گلابی آسان است و در فصل خود بار زیادی خواهد داشت.

نظرات
پربازدیدترین خبرها