دکوراسیون سبز؛ بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب و یک خواب راحت

به دنبال راهی برای ایجاد یک فضای آرامش‌بخش و دلنشین در اتاق خواب خود هستید؟ گیاهان آپارتمانی می‌توانند انتخابی عالی برای شما باشند. با انتخاب گیاهان مناسب، می‌توانید علاوه بر زیبایی بخشیدن به اتاق خواب، به بهبود کیفیت خواب خود نیز کمک کنید.

شناسه خبر: ۴۱۹۵۷۱
دکوراسیون سبز؛ بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب و یک خواب راحت

راهنماتو- اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق خوابتان را از احساسات مثبت ثروتمند کنید بهتر است به سراغ انتخاب گیاهان آپارتمانی مناسب برای اتاق خوابتان بروید.

به گزارش راهنماتو، تاثیری که گیاهان آپارتمانی می‌توانند برا دکوراسیون اتاق خواب بگذارند و فضای آن را با آرامش آشتی دهند بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. درواقع گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب بیشتر از یک اکسسوری ساده عمل کرده و شما را با طبیعت آشتی می‌‌دهند. وقتی شما از گیاهان آپارتمانی در داخل اتاق خوابتان استفاده کنید، قطعا استرس از شما کاهش می‌یابد، در نتیجه شب را با آرامش خوابیده و روز را سرشار از انرژی شروع خواهید کرد؛ آخر این اتاق خواب است که به هنگام شب آن را برای آخرین بار می‌بینید و در روز برای اولین بار. باتوجه به نقش موثر گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب راهنماتو در این مطلب بهترین آن‌ها را به شما معرفی خواهد کرد.

نکات مهم در انتخاب گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب

bedroom-plants-GettyImages-1060893948-b13f540fa0a24d9eb0b983b1d942c79c_11zon

انتخاب بهترین گیاهان برای اتاق خواب شما به فضایی که دارید و نیازهای گیاه بستگی دارد.

اکثر گیاهان آپارتمانی به حداقل مقداری نور خورشید نیاز دارند، اگرچه برخی از آن‌ها نور مستقیم و برخی دیگر نور غیر مستقیم را بیشتر تحمل می‎کنند. درواقع، نور مهم‌ترین چیزی است که افراد هنگام انتخاب گیاه برای اتاق خواب (یا هر فضایی) باید در نظر بگیرند، زیرا محرک اصلی رشد گیاهان است. نور انرژی لازم برای رشد را در اختیار گیاهان قرار می‌دهد، بنابراین اگر گیاهی در نقطه‌ای قرار بگیرد که نور ناکافی دارد ممکن است از بین برود.

در این میان بسیاری از گیاهان اگر 6 ساعت در روز نور دریافت کنند بیشترین رشد را خواهند داشت. در این میان در نظر داشته باشید که پنجره‌های رو به جنوب و شرق بیشترین نور را دریافت می‌کنند، بنابراین جهت پنجره‌های خود را مشخص کنید. در نظر بگیرید که آیا فضایی برای قرار دادن آنها در کنار پنجره یا روی قفسه یا میز نزدیکی دارید که نور کافی دارد. در غیر این صورت بهتر است به سراغ مکمل‌ها و کودها بروید.

اشتباهات رایج در مراقبت از گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب

Best_plants_for_the_bedroom_11zon

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد مبتدی در نگهداری از گیاهان آپارتمانی مرتکب می‌شوند، آبیاری بیش از حد است. آبیاری زیاد باعث خیس شدن خاک و پوسیدگی ریشه گیاه می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، قبل از آبیاری، حتما رطوبت خاک را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که گیاهانی که در نور بیشتری قرار دارند، به آبیاری بیشتری نیاز دارند. همچنین، بهتر است گیاهان رونده را کوتاه کنید تا رشد بی‌رویه نداشته باشند و به گیاه آسیب نرسد.

به طور خلاصه، نکات مهم برای جلوگیری از اشتباهات رایج در نگهداری از گیاهان آپارتمانی به شرح زیر است:

  • آبیاری مناسب: قبل از آبیاری، رطوبت خاک را بررسی کنید و از آبیاری بیش از حد خودداری کنید.
  • نور مناسب: به میزان نور مورد نیاز هر گیاه توجه کنید و آن را در مکان مناسب قرار دهید.
  • هرس گیاهان رونده: برای حفظ شکل و سلامت گیاهان رونده، آن‌ها را به طور مرتب کوتاه کنید.

تاثیر گیاه آپارتمانی بر خواب

در یک کلام باید گفت که گیاه بر خواب تاثیر مثبتی می‌گذارد به شرطی که گیاه مناسبی انتخاب کرده باشیم.

گیاهان آپارتمانی می‌توانند حس آرامش ایجاد کرده و بین ما با طبیعت ارتباط برقرار کنند که به نوبه خود تاثیر مثبتی بر روان ما می‌گذارد. این دقیقاً همان چیزی که وقتی آماده دمیدن هستید می خواهید. بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم فضای دنج خود را با حداقل گیاهان آپارتمانی تزئین کنید.

چه گیاهانی نباید در اتاق خواب باشند؟

اکثر گیاهان خانگی تا زمانی که نور کافی وجود داشته باشد برای قرار گرفتن در اتاق خواب مناسب هستند.

اما بهتر است هیچ چیز تیز یا خاردار را در اتاق خواب قرار ندهید. بعلاوه، گیاهان آلوئه ورا را برای اتاق خواب توصیه نمی‌کنیم زیرا نه تنها به نور خورشید زیادی نیاز دارند، بلکه خاردار هستند. بعلاوه، برگ‌های آن دارای دندانه‌های کوچک تیز در لبه‌ها هستند، بنابراین گیاهی نیست که بخواهید در تاریکی نزدیک آن بشوید.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب

در ادامه برخی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب را به همراه تاثیر مثبت آن بر کیفیت دکوراسیون برمی‌شمریم:

1. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی

اگر می خواهید در اتاق خواب خود گل‌های رنگارنگ و زیبا داشته باشید، بنفشه آفریقایی بکارید. وقتی این گیاهان شرایط خوبی داشته باشند، می‌توانند در تمام سال شکوفا شوند.

نکات مراقبت از بنفشه آفریقایی در اتاق خواب

بنفشه آفریقایی برای رشد به نور روشن و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. اگر برگها سبز روشن شوند، نشانه آن است که نور زیادی دریافت می‌کنند.

2. گل چمچمه‌ای

چمچمه ای

گل چمچمه‌ای با ظاهر لوکس خود به طور شگفت انگیزی بدون سر و صدا هستند، مراقبت کمی نیاز دارند و جلوه‌ای خاص به دکوراسیون اتاق خواب شما می‌دهند به خصوص با آن گل‌های شیپوری زیبایشان.

نکات مراقبت از گل چمچمه‌ای در اتاق خواب

گل چمچمه‌ای نور کم تا متوسط ​​را دوست دارد، اگرچه در نور روشن‌تر گل می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از آبیاری اجازه دهید خاک تقریباً خشک شود و هر پنج سال یا بیشتر آن را قلمه بزنید تا گیاهان بچه جدید بیاورند.

3. ارکیده شاپرکی

ارکیده

ارکیده شاپرکی گل‌های زیبایی هستند که هر اتاق خوابی را خاص می‌کند. این گل زیبا وقتی دو بار در سال گل خواهد داد، اگر توانسته باشید شرایط محیطی مناسبی برایش ایجاد کنید.

نکات مراقبت از ارکیده شاپرکی در اتاق خواب

ارکیده شاپرکی را در نزدیکی پنجره‌ای که حداقل شش ساعت در روز نور روشن و غیر مستقیم دریافت می‌کند، قرار دهید. به طور معمول، شما باید هفته‌ای یک بار آبیاری کنید. اگر ریشه ها در معرض سفیدی باشند، این نشان دهنده این است که به آب بیشتری نیاز دارند.

4. رزماری

رزماری

این گیاه خوراکی رایحه دلپذیر کاج دارد، مخصوصاً بعد از اینکه نوک انگشتان خود را بر روی آن بمالید – که پیشنهاد می کنیم صبح هنگام بیرون آمدن از رختخواب این کار را انجام دهید: تحقیقات نشان می‌دهد که صرف بوییدن این گیاه درمانی می‌تواند ذهن را پاک کرده و خلق و خوی شما را خوب کند. در واقع، رزماری یک گیاه مناسب برای اتاق خواب است که به شما یک دوز فوری از انگیزه دقیقا در صبح شنبه می‌دهد!

نکات مراقبت از رزماری در اتاق خواب

رزماری در داخل خانه به نور قوی نیاز دارد، بنابراین آن را در کنار یک پنجره روشن (ترجیحاً رو به جنوب) نگه دارید. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک در فاصله یک اینچ از سطح خشک شود و هر هفته گلدان را بچرخانید تا گیاه یکنواخت‌تر رشد کند.

5. اسطوخودوس

اسطوخودوس

اگرچه اسطوخودوس به طور معمول به عنوان یک گیاه آپارتمانی شناخته نمی‌شود، این گیاه می‌تواند در شرایط مناسب در داخل خانه به خوبی عمل کند. اسطوخودوس به نور خورشید زیادی نیاز دارد و معمولاً در داخل خانه خوب رشد نمی‌کند. درواقعریال اگر بتوانید گلدان آن را تهیه کنید، به شکل بلند مدت نمی‌توانید آن را زنده نگه دارید، اما اگر موفق شوید عطر دل انگیزی در اتاقتان خواهید داشت که تمام حشرات را از اطراف دور می‌کند.

نکات مراقبت از اسطوخودوس در اتاق خواب

 به اسطوخودوس هر روز نور روشن و مستقیم بدهید، ترجیحاً در یک پنجره رو به جنوب، و زمانی که خاک کمی خشک شد به آرامی آبیاری کنید این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد.

6. سرخس بوستون

سرخس بوستون (1)

این سرخس های سرسبز یک گیاه آپارتمانی ارزان و کلاسیک هستند و شاخه‌های کمانی شکل  و سبز روشن آنها همیشه دوست داشتنی به نظر می‌رسند. اما هوشیار باشید: آنها به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارند پس به هنگام سفر آن‌ها را رها نکنید.

نکات مراقبت از سرخس بوستون در اتاق خواب

سرخس بوستون نور زیاد را دوست دارد و باید هر روز با آسپری به آن آب پاشی شوند. از طرف دیگر، می توانید آنها را روی سینی سنگریزه پر از آب قرار دهید. علاوه بر این، آنها همچنین مدام می‌ریزند پس مرتب هرسشان کنید.

7. سانسوریا

سانسوریا

سانسوریا را اغلب به برگ‌های دراماتیک و شمشیرمانندش می‌شناسند (و همچنین نام جایگزین نه چندان جذاب «زبان مادرشوهر» را به آن می دهد). این سریع رشد می‌کند و به مراقبت زیادی نیاز ندارد پس اگر دستتان به گل نمی‌افتد، این یکی را حتما امتحان کنید. اگر شرایط مناسبی برای آن فراهم باشد، دهه‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهد.

نکات مراقبت از سانسوریا در اتاق خواب

سانسوریا در اتاق خواب به نور روشن و غیرمستقیم احتیاج دارد، که همچنین فقط زمانی نیاز به آبیاری دارد که خاک تقریباً خشک شود.

8. درخت اژدها

درخت اژدها

دراسنا یا درخت اژدها گیاهانی هستند که به راحتی رشد می‌کنند و دارای برگ‌های بلند و بنددار هستند که برخی از آنها دارای رگه‌های قرمز زیبایی است. تنوع را دوست دارید؟ به دنبال درخت اژدها، به خصوص نوع «سه رنگ» برای شاخ و برگ های جالبش، «جانت کریگ» یا «ماسانجانا» (گاهی اوقات «ساقه ذرتی» نامیده می شود)، یا بامبو (گیاه شانس) بروید.

نکات مراقبت از درخت اژدها در اتاق خواب

هرکدام از نژادهای درخت اژدها را که در اتاق خواب نگه می‌دارید، بدانید که شرایط مشابهی برای نگهداری دارند: نور غیرمستقیم متوسط ​​تا روشن و خاکی که کمی مرطوب نگه داشته شود.

9. فیکوس

فیکوس

فیکوس با برگ‌های براق بزرگ و شکلی سرگرم‌کننده و گوشتی، یک جذابیت عمودی قوی را به هر اتاقی اضافه می‌کند.

نکات مراقبت از فیکوس در اتاق خواب

فیکوس  نور متوسط ​​تا روشن و نور و رطوبت ثابت را دوست دارد. اگر احساس می‌کنید باید آن را هرس کنید، فقط حتماً دستکش باغبانی بپوشید تا شیره چسبناک آن به دست شما مالیده نشود.

10. اریکا

اریکا

ارتفاع پرهای این نخل زرق و برق دار به 2 متر می‌رسد، بنابراین مطمئن شوید که فضای زیادی در اختیار اریکا قرار داده‌اید.

نکات مراقبت از اریکا در اتاق خواب

به نخل اریکا خود نور روشن بدهید. این گیاه در طول بهار و تابستان، به رطوبت نور ثابتی نیاز دارد. (اما اجازه ندهید که کاملا خیس شود!)

نظرات
پربازدیدترین خبرها