(تصاویر) کشف اسبی در حال خرامیدن در اعماق دریا

معبد زئوس توسط ترون ظالم، حاکم مستعمره یونانی آکراگاس و بخش بزرگی از سیسیلی غربی بنا نهاده شده بود.

شناسه خبر: ۳۹۴۷۱۶
(تصاویر) کشف اسبی در حال خرامیدن در اعماق دریا

راهنماتو- نقش‌برجسته مرمرین بزرگی که گمان می‌رود بخشی از تزیینات سنگی زئوس کوه المپ در سیسیلی در ایتالیا باشد، در بستر دریا در نزدیکی ساحل سان لئون، نه خیلی دورتر از دهانه رودخانه آکراگاس، پیدا شده است.

به گزارش راهنماتو، این کشف تازه به احتمال خیلی زیاد بخشی از تزیینات مرمرین جلویی متعلق به این معبد معروف است: قطعات شکسته اسبی در حال خرامیدن را نشان می‌دهد که یکی از عناصر نمادین در بازنمایی‌های هنری در دوران یونان باستان بود.

c

این یافته که با بتون پوشیده شده است، یقینا از جنس مرمر پروکونزی، با ابعاد 2متر در 1.6متر در 35سانتی ضخامت، بوده و اکنون در فاصله 300متری ساحل در عمق 9متری آرمیده است. این مطالعه جدید بینشی تازه درباره ساخت‌وسازهای عظیم از قرن پنجم ق.م در اختیار ما قرار می‌دهد.

معبد زئوس توسط ترون ظالم، حاکم مستعمره یونانی آکراگاس (که امروز به نام آگریجنتو نیز شناخته می‌شود) و بخش بزرگی از سیسیلی غربی بنا نهاده شده بود. او این معبد را بعد از پیروزی‌اش در نبرد هیمرا در سال 480 ق.م ساخت که به لحاظ نسبتش، یکی از بزرگترین معابد عهد عتیق بود.

ی

این معبد به واسطه 38ستون پهن به نام آتلانت که اکنون بقایاشان در زمین مشاهده می‌شود، شناخته می‌شود. این ساختمان یک بنا با معماری دوریس و شبه محیطی شناخته می‌شود که هیچ ستون مستقل آزادی ندارد بلکه نیم‌ستون‌هایی، 7 در 14، دارد که در یک دیوار پیوسته درگیر شده‌اند. فضای بین ستون‌ها مجسمه‌های عظیمی به نام تالامون یا آتلانت به ارتفاع 7.61سانت را در خود جای داده بود.

اسب خرامان احتمالا اسب زئوس است که در اسطوره‌ها آمده ارابه‌اش با چهار باد به شکل اسب کشیده می‌شد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها