(تصاویر) کشف نشان عشق قرون‌وسطایی با جمله «عشق همه را تسخیر می‌کند»

کبوتران حیوانات مقدس آفرودیت و ونوس، الهه‌های عشق، بودند.

شناسه خبر: ۳۹۵۸۸۳
(تصاویر) کشف نشان عشق قرون‌وسطایی با جمله «عشق همه را تسخیر می‌کند»

راهنماتو- باستان‌شناسان لهستانی یک نشان قرون وسطایی را کشف کرده‌اند: یک قطعه قلع به شکل کبوتر به همراه نوشته لاتین به معنی «عشق همه را تسخیر می‌کند.»

به گزارش راهنماتو، این شیء از جنس قلع به شکل کبوتری روی یک روبان ساخته شده است. این نشان کبوتر بقایایی از وجود دو حلقه اتصال دارد که امکان آویزان شدن آن از یک زنجیر یا وصل شدن به لباس را می‌داده است.

کبوتر از نظر یونانی‌ها و رومی‌ها نمادی از عشق، وفاداری و مراقبت بود. کبوتران حیوانات مقدس آفرودیت و ونوس، الهه‌های عشق، بودند. وقتی درباره کبوتر و عشق فکر می‌کنید، امکان اینکه یک جفت کبوتر به ذهن‌تان برسد، خیلی بیش‌تر از هر تصویر دیگری است. شهرت آن‌ها به عنوان نمادهای عشق آنقدر قوی است که بسیاری در دوران قرون وسطا عاشق معجون‌هایی بودند که با قلب کبوتر درست می‌شد.

دکتر آنا رمبیسز-لوبیه‌جسکا، باستان‌شناس از موزه ملی دریایی گدانسک، می‌گوید: «وفاداری و مراقبتی که کبوتران از فرزندانشان می‌کنند، باعث شده که آن‌ها به نمادهای ایدئالی برای عشق و خانواده تبدیل شوند.»

y

این موزه می‌گوید که وسایل زینتی شبیه به این بین سال‌های قرن‌های چهاردهم و پانزدهم در گدانسک معروف شد و این مد از اروپای غربی، به خصوص هلند و انگلستان، آمده است.

این شیء در طی عملیات باستان‌شناسی در کِرین [جرثقیل]، دروازه شهر گدانسک متعلق به قرن 15میلادی، که بین دو برج دفاعی قرار گرفته است، پیدا شد. کرین، زمانی بزرگ‌ترین جرثقیل در جهان بود اما به عنوان یک سازه دفاعی و یکی از دروازه‌های شهر نیز خدمت می‌کرد. این جرثقیل ظرفیت حمل 4تن به ارتفاع 11متر را داشت که به کمک دو چرخ چوبی بزرگ در مرکز آن که هر کدام قطری به اندازه 6متر داشتند، فراهم می‌شد.

از سال 2020، تلاش‌هایی برای بازسازی جرثقیل که در جنگ دوم جهانی آسیب دید صورت گرفته است. بازسازی به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد که بتوانند بخش‌هایی از دیوارهای اصلی قرن 15 را مشاهده کنند و ظاهر جرثقیل را به شکلی که در قرن 17 داشت باز می‌گرداند. بازسازی و مدرن‌سازی جرثقیل قرار است تا 30آوریل سال 2024 تکمیل شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها