۱۰نشانه مردانی که «حقیقتاً باکلاس هستند»

باکلاسی یک مفهوم مجرد نیست بلکه مجموعه‌ای از رفتارها و منش‌ها افراد را باکلاس می‌کنند. این مقاله به شما کمک می‌کند که بدانید کدام مردان صرفاً در ظاهر باکلاس به نظر می‌رسند و کدام‌ها حقیقتاً باکلاس هستند.

شناسه خبر: ۴۱۸۲۹۵
10نشانه مردانی که «حقیقتاً باکلاس هستند»

راهنماتو-بین مردی که فقط ویترین کلاس است و مردی که حقیقتاً تجسمی از باکلاسی است، تفاوت وجود دارد. همه این تفاوت‌ها مربوط به رفتارشان می‌شود. اما ممکن است خیلی‌هایمان فریب دسته اول را بخوریم.

به گزارش راهنماتو، مردی که واقعاً باکلاس باشد فقط در کت‌وشلوار گرانقیمت و ساعت و نوشیدنی آنچنانی خلاصه نمی‌شود.

با این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که این مردان در رفتار چه تفاوت‌هایی دارند.

1.مردان باکلاس به همه آدم‌ها احترام می‌گذارند

برای این مردان موقعیت اجتماعی و پس‌زمینه افراد مهم نیست. باکلاسی ارتباطی به حس خودبرتربینی ندارد بلکه با مهربانی و فروتنی تعریف می‌شود. مردی که حقیقتاً باکلاس باشد، می‌داند که هر فردی فارغ از جایگاه اجتماعی‌اش ارزشمند است و لیاقت دارد که با او با احترام و شریف رفتار شود. او به پیشخدمت رستوران به چشم آدمی که از خودش پایین‌تر است نگاه نمی‌کند. درواقع ادب و توجهی که به این افراد دارد همسطح با ادب و توجهی است که نسبت به رئیس یک شرکت می‌تواند داشته باشد. او به سلسله مراتب در احترام گذاشتن به افراد معتقد نیست. از نظر او، همه آدم‌ها لایق مهربانی هستند.

این احترام در کلام و رفتار او جاری می‌شود. شنونده حرف‌های دیگران، ورای نسبتی که با آن‌ها دارد، هست و سعی می‌کند تا جایی که بتواند به دیگران کمک کند. هرگز کسی را تحقیر یا پست نمی‌کند. حتی در دعوا هم منش خودش را حفظ می‌کند و مسائل را با احترام حل و فصل می‌کند.

2.دارای سلوک رفتاری است

منظور فقط این نیست که بداند سر میز شام اول کدام قاشق را بردارد، بلکه درک می‌کند که رفتار و منش خوب، یعنی آدم‌های اطرافش در کنار او احساس راحتی داشته باشند. واکنش‌های این افراد به وقایع اطرافشان به نحوی است که دیگران را خجالت‌زده، معذب یا هراس‌آلود نمی‌کند.

3.فرهنگ و هنر را تحسین می‌کند

مردِ حقیقتاً باکلاس عمیقاً فرهنگ و هنر را تحسین می‌کند. معنایش این نیست که باید کارشناس یا مجموعه‌دار باشد، بلکه یعنی برای آن غنایی که اشکال مختلف فرهنگ و هنر به زندگی‌اش می‌آورند ارزش قائل است. موزه لوور پاریس با بیش از 9.6میلیون بازدید‌کننده در سال به جذابیت هنر و فرهنگ گواهی می‌دهد. از نقاشی تا مجسمه‌، از موسیقی تا ادبیات، این بیانات خلاقیت انسانی، می‌توانند بینشی درباره دوران‌ها، جوامع و رویکردهای مختلف به دست بدهند.

مردی باکلاس این‌ها را تشخیص می‌دهد و خودش را مشغول اشکال متفاوتی از هنر و فرهنگ می‌کند. او ذهنی باز و کنجکاو دارد و همیشه مشتاق یادگیری و گسترش افق‌هایش است. تجربه‌های فرهنگی متنوع، از بازدید از یک نمایشگاه آثار نقاشی محلی تا خواندن یک رمان کلاسیک و حضور در جشنواره موسیقی، او را جذب می‌کنند.

4.اعتماد به نفس دارد

یکی از نشانه‌های مردانی که حقیقتاً باکلاس هستند، اعتمادشان به خودشان است. منظور نمایش غرور و تکبر نیست. مردی که واقعاً باکلاس باشد، می‌داند که کیست و از کجا آمده و با هویت خودش راحت است. نیازی ندارد خودش را به دیگران اثبات کند. درعوض، به توانایی‌ها و موفقیت‌هایش آگاه است. موفقیت‌های دیگران او را تهدید نمی‌کند بلکه موفقیت‌های دیگران منبع الهام اوست. اعتماد به نفس او به او امکان می‌دهد که با آسیب‌پذیری‌هایش راحت باشد، بپذیرد که او هم اشتباه می‌کند و خیلی چیزها را نمی‌داند. از خطرپذیری یا قدم گذاشتن خارج از محدوده امن‌اش نمی‌هراسد، زیرا می‌داند که اشتباهات و شکست‌ها بخشی از زندگی‌اش و فرصتی برای رشد هستند.

5.صداقت و شرافت دارد

دو ویژگی ضروری برای آنکه مردی را باکلاس بنامیم، صداقت و شرافت است. رفتارهایش با واژگانش می‌خواند و برای اصولش ایستادگی می‌کند. صداقت او فقط درباره مسائل بزرگ نیست بلکه درباره هر موضوع خرد روزمره‌ای صداقت به خرج می‌دهد. او درک می‌کند که صداقت بنیان اعتماد در هر رابطه‌ای است، چه این رابطه فردی و چه حرفه‌ای باشد.

شرافت او تزلزل‌ناپذیر است. او سر ارزش‌هایش برای موفقیت‌های کوتاه-مدت سازش نمی‌کند. اگر قول بدهد که کاری را انجام دهد، حتماً انجامش می‌دهد. او مسئولیت رفتارش را قبول می‌کند و اگر اشتباه کند، حتماً معذرت‌خواهی می‌کند. تعهد او به صداقت و شرافت برای او احترام به ارمغان می‌آورد و تحسین اطرافیانش را برمی‌انگیزد.

6.دلسوزی و همدلی

محوری‌ترین ویژگی مردانی که حقیقتاً باکلاس هستند، ظرفیت دلسوزی و همدلی است. او صرفاً با دیگران همدردی نمی‌کند، بلکه خودش را به جای دیگران می‌گذارد و واقعاً احساسات آن‌ها را درک می‌کند. این امر باعث می‌شود که فردی دسترس‌پذیر باشد و راحت بتوان به او اعتماد کرد. او با قلبش به حرف‌های دیگران گوش می‌دهد نه صرفاً با گوش‌هایش. وقتی شخصی نگرانی‌ها و ترس‌هایش را با او به اشتراک می‌گذارد، او سریعاً سعی نمی‌کند که داستان را حل کند یا شانه بالا بیندازد. بلکه، احساسات آن‌ها را درک می‌کند و اگر بتواند حمایت‌شان می‌کند.

دلسوزی او فقط شامل حال دوستان و خانواده‌اش نمی‌شود. او نسبت به غریبه‌ها هم مهربان است و سعی می‌کند اگر بتواند دست یاری‌دهنده به سمت‌شان دراز کند. او درک می‌کند که هر فردی در زندگی نبرد خودش را دارد و قدری مهربانی از سمت ما می‌تواند اثرات عمیقی روی او داشته باشد.

7.برای وقت احترام قائل است

برای وقت خودش و دیگران احترام قائل است. او درک می‌کند که زمانی که سپری شد دیگر هرگز دوباره به دست نمی‌آید. به موقع سر قرارهایش حاضر می‌شود و نمی‌گذارد دیگران معطل او باشند. اما بیش از آن می‌داند که چطور از وقتش عاقلانه استفاده کند. او روی چیزهایی که برایش مهم هستند سرمایه‌گذاری می‌کند – شغلش، علایق فردی‌اش و روابط‌اش.

احترام او برای زمان یکی از رفتارهایی است که او را از دیگران مجزا می‌کند.

8.انتقادپذیر است

درحالیکه خیلی از آدم‌ها ممکن است انتقاد را حمله‌ شخصی ببینند و ضربه نفس‌شان بدانند، مردان باکلاس نگاه متفاوتی به انتقاد دارند. آن‌ها از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند، درک می‌کنند که انتقاد، فرصتی برای رشد و ارتقای فردی است.

به جای اینکه بازخوردهای دیگران را نادیده بگیرند یا حس کنند به آن‌ها حمله شده است، با دقت گوش می‌دهند، اعتبار نقطه‌نظرات را در نظر می‌گیرند و از آن‌ها در راستای بهتر کردن خودشان استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که هیچ‌کدام‌مان کامل نیستیم و همه‌مان باید در حوزه‌هایی بهتر شویم.

9.سادگی را تحسین می‌کند

مرد باکلاس سادگی را تحسین می‌کند. از چیزهای لوکس و تجملاتی لذت می‌برد اما نمی‌گذارد که این موارد هویت او را تعریف کنند. او درک می‌کند که کلاس به قیمت لباس یا مارک لباس و ماشین‌اش مربوط نیست بلکه به ارزش‌ها و رفتارش مربوط است.

او از چیزهای ساده لذت می‌برد- کتاب خوب، گفت‌وگوی صمیمانه، قدم زدن در پارک. او به چیزهای خیلی گران برای رضایت نیاز ندارد. شادی او از درونش می‌جوشد، نه از چیزهایی که مالک‌شان است.

اشتباه نکنید، علاقه او به سادگی ناشی از فقدان بلندپروازی‌اش نیست. مرد باکلاس به دنبال موفقیت است اما نمی‌گذارد که موفقیت او را مصرف کند. او می‌داند که غنای حقیقی زندگی ناشی از تجربه، روابط و رشد شخص است.

10.ثبات دارد

شاید یکی از ضروری‌ترین رفتارهای مردان حقیقتاً باکلاس ثبات آن‌ها باشد. رفتارها، واژگان و اصول او با هم همراستا هستند. فقط در حضور جمع این خصلت را ندارد بلکه پشت درهای بسته هم همین است. کلاس فقط به ژست‌های موقعیتی گل‌درشت مربوط یا مهربانی های پراکنده مرتبط نیست. بلکه ثبات رفتاری در نشان دادن احترام، مهربانی، صداقت و شرافت است که این موقعیت را تعریف می‌کند.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها