
بی ام و معتقد است که موتور درونسوز پایه و اساس مالی شرکت است و بودجه خط تولید الکتریکی آینده آن را تأمین میکند. برخلاف بسیاری از رقبا که به سرعت درحال کنار گذاشتن خودروهای درونسوز هستند، بی ام و همواره بر استراتژی «قدرت انتخاب» تأکید کرده است. این شرکت به مشتریان اجازه میدهد تا براساس فاکتورهایی مانند قیمت خودروهای برقی و زیرساختهای شارژ تصمیم بگیرند.
«کلاوس فون مولتکه»، مدیر کارخانه تولید موتور استیر بی ام و، اظهار داشت: «موتور درونسوز پایه و اساس ماست و همچنین بودجه کسبوکار آینده ما را تأمین خواهد کرد.»
بی ام و برای مطابقت با استانداردهای یورو ۷ همچنان به توسعه موتورهای سه تا هشت سیلندر خود ادامه خواهد داد.
درحالیکه به نظر میرسد تمرکز بی ام و روی موتورهای بنزینی است، موتورهای دیزلی را هم رها نمیکنند. بی ام و درحال آزمایش سوختهایی مانند HVO100 (روغن گیاهی هیدراته) است. سوخت HVO100، سوختی خالص و بدون آلایندگی است که میتواند انتشار دیاکسیدکربن را تا ۹۰ درصد در مقایسه با دیزل معمولی کاهش دهد. بی ام و درحالحاضر از HVO100 برای سوختگیری اولیه خودروهای دیزلی تولیدشده در آلمان قبل از تحویل به مشتریان استفاده میکند.
تقسیم فروش بی ام و بین موتور درونسوز و موتور برقی
با وجود تعهد این شرکت به موتورهای درونسوز، بی ام و انتظار دارد تا پایان این دهه فروش محصولاتش بهطور مساوی بین خودروهای درونسوز و برقی تقسیم شود. این تصمیم، یک هدف بسیار بلندپروازانه است. خودروهای برقی فقط ۱۹ درصد از کل فروش گروه بی ام و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ را به خود اختصاص دادهاند.
کارخانه استیر همچنین درحال تولید موتورهای الکتریکی برای خودروهای آینده «نیو کلس» است. پیشتولید نسل ششم موتورهای الکتریکی آغاز شده است و iX3 جدید در ماه سپتامبر در نمایشگاه IAA مونیخ به نمایش گذاشته میشود. تولید انبوه این سری از اواخر امسال در مجارستان آغاز خواهد شد.
بی ام و هنوز درحال سرمایهگذاری روی خودروهای درونسوز پرفورمنس مانند M3 بنزینی جدید (احتمالاً با پیشرانه هیبریدی) و M5 با پیشرانه پلاگین هیبریدی V8 است.