(ویدئو) درخواست کمک مادر کوهنورد تبریزی از مردم و مسئولان

مادر « امیر صفری » کوهنورد تبریزی که به همراه همسرش به قله دماوند را صعود کرده بود و در مسیر بازگشت دچار حادثه شده است؛ از مردم و مسئولان تمنای کمک کرد.

شناسه خبر: ۴۱۲۰۸۳

این مادر که پای دماوند تمنای کمک دارد از مسئولان خواست تا هر چه سریع تر به کمک فرزندش بروند.

این گزارش می افزاید؛  زوج تبریزی که جهت صعود به قله دماوند اقدام کرده بودند در مسیر قله دچار حادثه شدند . یونس شرقی مسئول بخش امداد و نجات کوهستان استان با اعلام این خبر اظهار کرد:یکی از حادثه دیدگان توسط تیم های کوه نوردی حاضر در منطقه نجات یافته و عملیات جستجو جهت یافتن نفر بعدی در حال انجام است.

یونس شرقی در تشریح این حادثه افزود:با تماس نزدیکان این زوج در شامگاه روز یکشنبه بیست و هشتم مرداد با تیم جستجو نجات استان اعلام شد که این زوج تبریزی به اسامی " امیر صفری " و " سمیه سلیمانی " به قصد صعود قله دماوند روز جمعه بیست و ششم مرداد از مسیر سیمرغ وارد منطقه میشوند و در ارتفاع چهار هزار متری این قله سمیه سلیمانی با لغزش پیش آمده  دچار حادثه میشود و همسر وی به قصد درخواست کمک از مصدوم جدا میشود و پس از سپری کردن شب در کوهستان صبح روز شنبه مصدوم حادثه توسط یک گروه کوه نوردی رویت شده و سریعا به پناهگاه شمالی انتقال داده و توسط تیم های امدادی به بیمارستان منتقل میشود اما همچنان از وضعیت همسر وی علیرغم جستجوی تیم های عملیاتی خبری در دست نمی باشد.

مسئول جستجو و نجات کوهستان آذربایجان شرقی در رابطه با آمادگی این واحد جهت اعزام به منطقه افزود:در حال حاضر تیم جستجو و نجات کوهستان و تیم امداد و نجات هلال احمر استان مازندران در منطقه حضور دارند و با اطلاعاتی که از فرد مصدوم این حادثه دریافت کرده اند در حال انجام عملیات هستند و باتوجه به بروز سانحه در منطقه عملیاتی استان مازندران منتطر اعلام درخواست کمک آن استان هستیم تا مجوز حضور در منطقه از سوی ستاد ابلاغ شود.

وی در پاسخ به امکان ارسال بالگرد به منطقه جهت جستجو گفت:بالگردهای هلال احمر ویژه حمل مصدوم بوده و شرایط جستجو در محیط کوهستان را ندارند اما اگر مسئولین ستاد تصمیم به استفاده از بالگرد را داشته باشند از اولین پایگاه امدادی این عملیات نیز انجام خواهد شد .

 

منبع : نصر
نظرات
پربازدیدترین خبرها