آسیب دیدن امیر آقایی در نمایش رستم و سهراب + زندگینامه و بهترین فیلم های او

امیر آقایی که با گریمی سنگین در نمایش رستم و سهراب نق آفرینی می‌کند؛ دچار حادثه شد و عکسی با دست آسیب دیده از او در فضای مجازی منتشر شد به این بهانه نگاهی به زندگی و بهترین نقش آفرینی هایش در فیلم ها و سریال های ایرانی داریم.

شناسه خبر: ۴۱۲۰۹۲
آسیب دیدن امیر آقایی در نمایش رستم و سهراب + زندگینامه و بهترین فیلم های  او

راهنماتو- امیر آقایی که با گریمی سنگین در نمایش رستم و سهراب نق آفرینی می‌کند؛ دچار حادثه شد و عکسی با دست آسیب دیده از او در فضای مجازی منتشر شد. این اولین بار نیست که این نمایش حادثه آفرین می‌شود؛ قبل از آن خانم پردیس احمیه هم در این نمایش دچار آسیب دیدگی پا شده بود.

به گزارش راهنماتو، این روزها که نمایش بزرگ رستم و سهراب به روی صحنه تئاتر می‌رود و بسیار بحث برانگیز و جالب شده است. یکی از بازیگران اصلی این تئاتر امیر آقایی دچار شکستی دست شده و با عکسی در فضای مجازی از این اتفاق خبر داده است. از همین رو در راهنماتو به زندگی و بعضی از نقش آفرینی‌های او میپردازیم.

امیر-آقایی (1)

زندگی شخصی امیر آقایی

امیر آقایی بازیگر جذاب و پر طرفدار تئاتر، سینما و تلویزیون در تاریخ 10 مرداد سال 1354 در شهر ارومیه چشم به جهان گشود. امیر آقایی در یک خانواده 4 نفری زندگی کرده است و تنها یک خواهر به نام نرمین دارد. همچنین در رشته تئاتر تحصیل نموده است و در همین رشته توانسته مدرک کسب نماید و فارغ‌التحصیل شود.

photo_2024-08-22_14-05-23

او مجموعه شعری با نام بیدها در باد سروده است که در سال 1389 توسط انتشارات حوض نقره منتشر شد. وی علاوه بر بازیگری و نویسندگی، نقاشی و عکاسی هم انجام می دهد اما حرفه اصلی خود را تنها بازیگری معرفی کرده و فعالیت های دیگر را علاقه فردی خود می‌داند.

امیر آقایی پیش از آنکه وارد عرصه بازیگری شود فعالیت هنری خود را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرده بود و همیشه دغدغه بازی در سینما را داشت اما در سال اول دانشجویی، به دلیل عدم حضور یکی از بازیگران گروه تئاتر خانم آزیتا حاجیان به صورت اتفاقی به روی صحنه رفته و فعالیت بازیگری خود را از سال 1375 آغاز کرد.

اولین حضور او در سینما به فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1380 بازمی گردد. امیر آقایی با فیلم زن دوم، روایتی عاشقانه را به تصویر کشید و پس از نقش آفرینی در فیلم و سریال های مختلف، با فیلم شنای پروانه توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر را دریافت کند.

امیر-آقایی

 امیر آقایی در سال 1381، با سریال خاک سرخ بار دیگر با ابراهیم حاتمی کیا همکاری کرده و اولین تجربه تلویزیونی خود را بدست آورد و سپس در مجموعه هایی همچون اولین شب آرامش، بی گناهان، نوار زرد و ... نقش آفرینی کرد.

این بازیگر موفق کشورمان در شبکه نمایش خانگی نیز توانست بر موفقیت های خود افزوده و نقش های ماندگاری را ایفا کند. او در سریال هایی همچون خون‌سرد، آقازاده و عالیجناب بسیار درخشیده و به یکی از بازیگران مطرح این عرصه تبدیل شد.

آثار مهم امیر آقایی

فیلم ارتفاع پست | ابراهیم حاتمی‌کیا | ۱۳۸۰

  • نام کاراکتر: حسن

قاسم که ادعا می‌کند برای خانواده و دوستانش در یک شرکت صنعتی در بندرعباس کار پیدا کرده‌است، آن‌ها را سوار هواپیما می‌کند. اما تنها نرگس است که از قصد قاسم خبر دارد. قاسم قصد هواپیماربایی دارد. امیر آقایی در اولین تجربه بازیگری در سینما در فیلم ارتفاع پست حاتمی‌کیا نقش یکی از برادران نرگس را بازی می‌کند که سودای رفتن به خارج از کشور برای زندگی بهتر دارد.

فیلم مرگ کسب و کار من است | امیر ثقفی | ۱۳۸۹

مرگ کسب و کار من است یکی از فیلم‌های متفاوت سینمای ایران است که استعدادی چون امیر ثقفی را به سینمای ایران معرفی کرد. فیلم درباره دزدیدن کابل‌های برق فشار قوی برای کسب درآمد توسط چند نفر است. امیر آقایی در این فیلم سخت و برفی و جاده‌ای نقش یکی از این افراد را بازی می‌کند که بازی ماندگاری در کارنامه او به حساب می‌آید.

فیلم سعادت آباد | مازیار میری | ۱۳۹۸

  • نام کاراکتر: علی

سعادت آباد روایتی از زندگی آدم‌های سنتی در فضای مدرن را به تصویر می‌کشد. رابطه‌هایی که گذشته آن‌ها باعث از هم پاشیدگی روابط زوج‌ها می‌شود و دروغ‌های مصلحتی که زندگی‌ها را از بین می‌برد. امیر آقایی در نقش علی یک مرد متعصب است که با لاله با بازی مهناز افشار ازدواج کرده و در یک مهمانی شبانه با دوستانشان برخی واقعیت‌ها رو می‌شود. از جمله اینکه لاله بدون اطلاع به علی می‌خواهد فرزندشان را سقط کند. بازی آقایی در این فیلم یکی از بازی‌های خوب کارنامه او به حساب می‌آید.

فیلم کوچه بی‌نام | هاتف علیمردانی | ۱۳۹۳

  • نام کاراکتر: بابک

این فیلم درباره دو خانواده سنتی است که در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. پسر جوان قرار است برای کار به خرم آباد برود. حاج مهدی عموی او با اصرار برایش بلیت هواپیما می‌گیرد و فردا خبر می‌رسد که هواپیما سقوط کرده‌است و این آغاز درگیری‌ها و چالش های داستان در زندگی این دو خانواده می شود… امیر آقایی در یک نقش فرعی نقش دوست پسر پولدار و عیاش محدثه با بازی باران کوثری را بازی می‌کند. بازی او در این فیلم در چند سکانس کوتاه است اما آنقدر گیرا و خوب است که نامزدی جشنواره فجر را برایش به همراه داشت.

فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت | وحید جلیلوند | ۱۳۹۳

  • نام کاراکتر: جلال آشتیانی

داستان دربارهٔ سه شخصیت است که روایت هر کدام به‌صورت جداگانه بازگو می‌شود. جلال آشتیانی که ۳۰ میلیون از دارایی خود را برای کمک به نیازمندان در روزنامه آگهی داده‌است – لیلا که بخاطر مشکل همسرش که بر اثر یک تصادف از کار افتاده و نیاز به مبلغ ۱۵ میلیون برای جراحی دارد – ستاره که پدر و مادر خود را در زلزله بم از دست داده و سال‌هاست با خانواده عمه‌اش زندگی می‌کند و حالا برخلاف میل خانواده مخفیانه با پسری به نام مرتضی عقد کرده.

فیلم بادیگارد | ابراهیم حاتمی‌کیا | ۱۳۹۴

موضوع دربارهٔ بادیگاردی است به نام «حیدر» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. امیر آقایی در نقش فرمانده اصلی گروه محافظان مسئولان که در واقع فرمانده حیدر هم هست در این فیلم بازی می‌کند و نگران سرنوشت حیدر در طول فیلم است. این دومین همکاری آقایی و حاتمی‌کیا بعد از فیلم ارتفاع پست است.

فیلم بدون تاریخ بدون امضا | وحید جلیلوند | ۱۳۹۵

  • نام کاراکتر: دکتر کاوه نریمان

دکتر کاوه نریمان (امیر آقایی) در هنگام رانندگی با یک موتورسیکلت که خانواده ای سوار آن بوده تصادف می‌کند و ظاهراً مشکلی برای هیچ یک از اعضای خانواده پیش نمی‌آید. اما فردای آن روز او در محل کارش، یعنی پزشکی قانونی، با جسد پسر همان خانواده روبه‌رو می‌شود اما از رویارویی با خانواده متوفی خودداری می کند تا متوجه دلیل اصلی مرگ پسر شود. بازی دیدنی امیر آقایی در این فیلم یکی از نقاط عطف بازیگری او به حساب می‌آید.

فیلم روسی | امیر ثقفی | ۱۳۹۶

  • نام کاراکتر: توماج

روسی یک فیلم عاشقانه است که به تراژدی ختم می‌شود. مردی به نام توماج (امیر آقایی) از زندان فرار می‌کند و قصد پیدا کردن و انتقام از کسی را دارد که به همسرش مرجان (طناز طباطبایی) تجاوز کرده است. از گذشته رابطه‌ی عاشقانه بین مرجان و یوسف وجود داشته و برادر یوسف که ابراهیم نام دارد دوست صمیمی توماج است و …

فیلم شنای پروانه |‌محمد کارت | ۱۳۹۸

  • نام کاراکتر: هاشم

امیر آقایی در شنای پروانه متفاوت‌ترین نقشش را بازی کرد. نقش گنده لات منطقه جنوب شهر تهران که در یک ماجرای ناخواسته مجبور می‌شود همسرش را به خاطر پخش شدن فیلم شنای در استخرش بکشد و این اتفاق ماجراهای تازه‌ای را رقم می‌زند. بازی دیدنی آقایی باعث شد سیمرغ نقش مکمل جشنواره فجر را به دست بیاورد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها