دنباله بازی هایی که هیچ وقت قرار نیست بازیشون کنیم

دنبال‌های بازی همیشه نقش کامل کننده نسخه قبلی از خودشون رو دارن ولی در بعضی موارد بنا به دلایلی این بازی های کنسل میشن و باعث ناراحتی طرفدارای خودشون میشن.

شناسه خبر: ۳۸۰۶۹۶
دنباله بازی هایی که هیچ وقت قرار نیست بازیشون کنیم

راهنماتو- صنعت گیمینگ اینقدر در حال پیشرفته که همیشه چیزای جدیدی در مورد تکنولوژی های ساختشون داره. بعد در مقابل این پیشرفت که انگار هیچ وقت قرار نیست کند بشه یا وایسته؛ وجود بازی هایی قدیمی‌ای هستن که باید با این پیشرفت‌ها خودشونو وفق بدن و هر از گاهی یک نسخه جدید با استفاده از این تکنولوژی های جدید ازشون منتشر بشه.

به گزارش راهنماتو، یه چیز دیگه که توی دنیای گیمینگ همیشه وجود داره، اونم ادامه داستان بازی‌هاست. همه بازی‌ها شاید سکوئل یا دنباله نداشته باشن، ولی خب خیلی از بازی‌های معروف دنیای گیم یک سکوئل داشتن یا همچنان قراره داشته باشن. این سکوئل‌ها ممکنه به اندازه بازی اصلی موفق نشن، یا به هیچ عنوان عرضه نشن. توی بعضی مواقع هم، بازی‌های ویدئویی کنسل میشن قبل از اینکه بتونن منتشر بشن، و این باعث میشه گیمرها همیشه حصرت این رو داشته باشن که اگر بازی مورد انتظارشون عرضه میشد چجوری از آب درمیومد.

Halo: Chronicles

halochronicles

یه مثال از یک بازی کنسل‌شده بازی Halo: Chronicle هستش. این بازی در دنیای Halo بود که اولاً برای ساخت یک فیلم بر اساس این داستان به پیتر جکسون سپرده شد، و بعد از اون قرار بود یک بخش تعاملی از داستان رو هم به صورت بازی ویدئویی ارائه بده. ولی با لغو فیلم Halo، بازی Halo: Chronicles هم پشت سرش لغو شد و جایگزین بازی Halo 3: ODST شد. که یعنی متاسفانه هیچوقت نمیتونیم بازی Halo: Chronicles رو بازی کنیم.

Silent Hills

silenthills

حالا اون بازی Silent Hills رو بیا ببین. این بازی واقعاً یکی از بازی هایی بود که کنسل شدنش دل یک جماعت زیادی رو به درد آورد. این بازی باید نسخه جدیدی از مجموعه بازی‌های ترسناک Silent Hill میبود و قرار بود بازیگر معروف The Walking Dead به نام نورمن ریداس و کارگردان مشهور گیلرمو دل تورو در اون همکاری میکردن. اما با جدایی هیدئو کوجیما از کونامی، بازی هم لغو شد. این بازی که یک تریلر مفهومی و یک نسخه دمو برای تست به نام P.T. داشت، باعث شد که لغوش از نگاه گیمرها یکی از تلخ ترین کنسل شدن‌ها در صنعت گیمینگ باشه. گیلرمو دل تورو هم بعد از لغو بازی، توهیناتی رو نثار کونامی کرد ولی در آخر به عنوان یکی از شخصیت های بازی Death Stranding با همکاری نورمن ریداس تونست دوباره با کوجیما همکاری داشته باشه.

Rainbow Six: Patriots

r6patriots

یکی دیگه از بازی‌های لغو‌شده و یکی از بازی هایی که من 14 ساله خیلی منتظر عرضش بود، Rainbow 6: Patriots بود. این بازی توسط یوبی‌سافت در سال 2011 معرفی شد و تا سه سال بعد در حال توسعه بود. تریلر، لوگو، و پوستری که از بازی منتشر شده بود تونسته بود طرفدارای بازی های Rainbow Six رو کلی هایپ کنه ولی یوبی‌سافت در نهایت تصمیم گرفتش که بازی رو لغو کنه. دلیل اصلی لغو این بازی هم، عواملی مثل عرضه کنسول‌های نسل جدید و تغییر در نیازهای گیمرها بود. البته هر کس که با انتشار اخبار این چنینی اونم از طرف یوبیسافت آشنا باشه میفهمه که دارن چرت‌وپرت میگن و فقط نگرانیشون این بود که این بازی میتونه جنبه تاریک تروریسم رو به نمایش بزاره و این میتونه واسشون دردسر ساز باشه. ولی خب با اومدن کنسول‌های PS4 و Xbox One، یوبی‌سافت تصمیم گرفته بود که بازی رو بکوبه و دوباره بسازش که بعد تبدیل شد به Rainbow Six Siege. بازی‌ای که از دسامبر 2015 تبدیل شده به گاو شیرده یوبیسافت!!!

Doom 4

doom4

یکی دیگه از بازی هایی که کنسل شدنش خیلی هارو ناراحت کرد Doom 4 بود. البته Doom به طوری که خیلی از گیمرها دوستش داشتن در سال 2016 با بازی Doom ریبوت شد. اما قبل از این ریبوت، Doom 4 در دست ساخت بود که قرار بود سری رو به یک جایی برسونه که بیشتر به Call of Duty شبیه بشه. توی Doom 4 بیشتر تاکید بر تأثیر حمله‌ی دشمنا بود و توسعه‌دهندگان به این نتیجه رسیدن که دارن احساس میکنن که از سبک Doom اصلی خارج میشه. در نهایت، توی نسخه‌ی ریبوت شده Doom که در 2016 عرضه شد، بازی‌بازان از یک بازی خیلی خوب و با امتیازات بالا استقبال کردند و به نظر میرسه که لغو Doom 4 انتخاب خوبی بوده.

Saints Row: Money Shot

srms

داستان این بازی بین دو بازی Saints Row 2 و Saints Row: The Third قرار میگرفت و شما توی نقش یک قاتل حرفه‌ای به نام Cypher بازی می‌کردین. هر مرحله با شلیک یک گلوله آغاز میشد و شما مسیر حرکت

گلوله رو با تغییر جهت و با جاخال دادن از موانع تعیین می‌کردید. هر مرحله هم اهداف خاصی مثل شلیک از یک کیسه زباله یا عبور نزدیک از اشیاء مختلف داشت. با این حال، بازی لغو شد، اما خب دوست داشتم بگم که سری Saints Row هنوز با قدرت داره پیش میره ولی این سری هم مثل همین بازی کنسل شده و دیگه قرار نیست ازش دنباله‌ای ساخته بشه.

StarWars 1313

sw1313

Star Wars 1313 قرار بود که یکی از موردانتظار ترین بازی های سری StarWars باشه. تا زمانی که LucasArts توسط Disney خریداری شد و سال بعد هم دیسنی اونو تعطیل کرد، در حالی که این بازی همچنان در دست ساخت بود. بازی دو سال در حال توسعه بود و یک تریلر بازی و آرت‌های مفهومی زیادی ازش منتشر شده بود. همچنین این بازی از یک موقعیت بسیار ابتکاری در دنیای Star Wars که داستانی مرتبط با بوبا فت جوان داشت، حالا بازیکنان هیچ فرصتی برای تجربه این بازی ندارند. این واقعاً باعث یک تاسف برای طرفدارای این فرنچایز بزرگه.

Prey 2

prey2

اولین نسخه از بازی Prey توسط استودیوی Human Head Studios توسعه داده شد و به عنوان یک بازی ترسناک موفق شناخته میشد. ولی پس از عرضه‌ی اولین نسخه از بازی در سال 2006، خبری از نسخه دوم نمیومد و بعد از 8 سال، اعلام شد که بازی Prey 2 لغو شده. این بازی جدید باید داستان متفاوتی داشته باشه که شایعه‌ها حاکی از یک پایان داستان عالی داشته. بازیکنان در کنار یک شخصیت به نام تامی باید از شهری که توسط بیگانگان اشغال شده بگذرند و داستانی پر از راز و رمز حل کنند. متأسفانه این بازی همچنان منتشر نشده و گیمرها همچنان در انتظار یک نسخه دوم واقعی برای بازی Prey هستند.

این کنسل شدن‌ها میتونن برای گیمرها خیلی ناراحت‌کننده باشن چون اغلب اوقات انتظارات زیادی برای این بازیها وجود داره و وقتی که یک بازی لغو میشه، گیمرها از یک تجربه یا داستان جذاب محروم میشن. اما گاهی اوقات این کنسل شدن‌ها به خاطر مسائل مالی، تغییر در توسعه کنسولهای نسل بعدی، یا اعتقاد شرکت ناشر به شکست بازی اتفاق می‌افتند. برخی از این بازی‌ها ممکنه بعداً توسط توسعه‌دهنده‌های دیگه دوباره آغاز بشن، اما برخی دیگه اصلاً منتشر نمیشن و این باعث میشه که گیمرها به فکر این باشن که "چی میشد اگر واقعا منتشر میشدن؟"

نظرات
پربازدیدترین خبرها