میدونین چرا استودیو اینسومنیاک قیافه Spider-Man رو توی هر بازی تغییر میده؟

به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت های ابرقهرمانی راضی نگه داشتن طرفدارای Spider-Man برای استودیو اینسامنیاک خیلی سخت شده.

شناسه خبر: ۳۸۱۸۴۲
میدونین چرا استودیو اینسومنیاک قیافه Spider-Man رو توی هر بازی تغییر میده؟

راهنماتو- وقتی به ابرقهرمان‌ها در تاریخ بازی‌ها نگاهی میندازیم، میبینیم که استودیو راک‌استدی با مجموعه بازی‌های Batman: Arkham تونست جون دوباره به این ژانر از بازی های ژانرابرقهرمانی بده.اما در گوشه دیگه رنگ ما بازی هایی رو بر اساس کارکتر محبوب مارول یعنی Spider-Man رو داشتیم که از دهه 1990، بازی های مختلفی ازش ساخته شده بود ولی در سال 2018 بود که استودیو اینسامنیاک بود که تونست با عرضه Marvels Spider-Man به صورت انحصاری روی PS4 دوباره مردعنکبوتی دوست داشتنی رو دوباره به کانون توجه‌ها برگردونه.

به گزارش راهنماتو، بعد از موفقیت بازی اول در سال 2018، اینسامنیاک تصمیم به تغییر چهره پیتر پارکر گرفت چون که توسعه‌دهنده‌های این بازی فکر می‌کردن که پیتر پارکر باید قیافش بیشتر شبیه به صداپیشه این شخصیت یعنی یوری لولنتال باشه. به همین خاطر هم بازیگری که مسئول موشن‌کپچر بازی بود یعنی جان بوبنیاک، با بازیگر جدیدی به اسم بن جوردن جایگزین شد و خیلی از طرفدارای این بازی از این تصمیم استودیو ناراضی بودن. همچنین شایعه شده بود که استودیو اینسامنیاک می‌خواست که اسپایدرمنشون بیشتر شبیه تام هالند، بازیگر دنیای سینمایی مارول باشه. همچنین در فیلم 'Spider-Man: Across the Spider-Verse' هم اسپایدرمن Earth-1048 رو دیدیم که قیافه‌های مختلفی داشت.

همچنین بعد از موفقیت بازی اینسامنیاک، اعلام شد که نسخه ریمستر این بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و کامپیوتردر نوامبر 2020 منتشر میشه. که در اون پیتر پارکر ظاهر جدید داشت که داد خیلی‌هارو درآورده بود.

علت اصلی تغییر ظاهر پیتر پارکر چی بود؟

spiderman2redesign

دیزاین کاراکتر پیتر پارکر با الهام ازظاهر جان بوبنیاک در بازی Marvel's Spider-Man در سال 2018 توسط استودیو اینسامنیاک خیلی راحت تونست اون بعد قابل باور از یک قهرمانی که در بین خودمون زندگی میکنه القا کنه. همچنین خیلی از طرفدارا از گیم‌پلی، داستان‌گویی، صداپیشگی و گرافیک بازی لذت بردن که واقعا تونست ژانر ابرقهرمانی رو متحول کنه. به گفته خود استودیو، بازی در مدت چهار سال ساخته شد و تاریخچه این شخصیت محبوب تونست الهام بخش خیلی از نقاط بازی باشه، اما اینسامنیاک و مارول می‌خواستن که یک داستان جدید از اسپایدرمن رو تعریف کنن و در کنارش یک دنیای جدید بسازن که بتونه با جنبه های دیگه این شخصیت منطبق باشه.

حالا هم پیتر پارکر در بازی باید بین 23 تا 25 سال داشته باشه و خیلی از طرفدارا فکر می‌کنن که "جوون‌تر" شدن چهره شخصیت اصلی این بازی چیزی رو به بازی اضافه نمیکنه. تازه به طرز خیلی جالب و خنده داری در زمان انتشار بازی در سال 2018، خیلی از طرفدارا اجرای جان بوبنیاک در نقش مردعنکبوتی رو دوست نداشتن و خیلی سریع اعتراض خودشونو اعلام کردن، اما مردم به مرور زمان بهش عادت کردن و اتفاقا خیلی محبوب شد.

علاوه بر این، اونا ادعا می‌کنن که خط زمانی بازی با توجه به قیافه "جوون‌تر" پیتر پارکر در بازی منطقی نیست و اینکه دیزاین بر اساس جان بوبنیاک برای پیتر پارکر در بازی اینسامنیاک خیلی "منحصر به فرد" بوده و با پیتر پارکر جدید به طور کامل در تضاده.

بطور کلی، دلیل نهایی این تغییر این بود که اینسامنیاک متوجه شد که چهره جان بوبنیاک همراه با صدای یوری لولنتال، صداپیشه پیتر پارکر به طور دلخواهشون نمیتونه اون حس رو منتقل کنه این و در کنارش فناوری جدید برای پلی‌استیشن 5 واقعاً نگه داشتن جان بوبنیاک رو برای توسعه‌‌دهنده‌ها سخت کرده بود، بنابراین استودیو مجبور شد که مدل کارکتر اصلی بازی رو عوض کنه.

آیا اسپایدرمن با قیافه جدیدی در Marvel's Spider-Man ظاهر میشه؟

دقیقا مثل نسخه ریمستر بازی اول، بن جوردن قراره مدل شخصیت اصلی بازیSpider-Man 2 یعنی پیتر پارکر باشه و در تریلرهاهم این قضیه به طور واضح مشهوده. ولی فقط پیتر نیست که ظاهرش برای این بازی جدید قراره تغییر کنه، چون در کنارش قیافه یک شخصیت محبوب دیگه‌هم عوض شده، یا حداقل استودیو تلاش کرده که ظاهرشو یکم پیرتر کنه و اون کسی نیست جز مری جین یا MJ.

spiderman2redesign

خیلی‌ها به نسخه اول بازی Spider-Man و به خصوص مری جین واتسون به خاطر ماموریت های عجیب و غریبی در اواسط بازی و اوج داستان اعتراض داشتن و میگفتن که خیلی حوصله‌سر بر بودن و واقعا بودن چون من خودمم جزو این دسته بودم؛ مطمئنم شماهم اگر بازی اول رو رفته باشین به این حرف میرسین. ولی خب باز هم برای این ریدیزاینی که شامل حال مری‌جین شده بین علما درگیری پیش اومده. یک عده میگن کهبا توجه به گذتش فقط چند سال قیافش خیلی شکسته و پیر شده در حالی که در مقابلش عده‌ای فکر می‌کنن که این تغییر خیلی معقولانست.

به هر حال، نمیشه همیشه تمام طرفدارای شخصیت های محبوب رو راضی نگه داشت، همین قضیه هم مصداق بارز این قضیس. قدیمیا راست میگفتن که در دروازه رو میشه بست ولی خب دهن مردم رو اصلا.

این جنجال سر طراحی شخصیت "بوبنیاک در مقابل جوردن" در سال 2020 میشه گفت اوج گرفت و همونجا تموم شد، ولی تریلر جدید این بازی دوباره این مسئله سرزبون‌ها برگردونده. ولی خداییش خودمونیم قیافه قدیمی این شخصیت بیشتر قابل باور نبود به طوریکه شاید توی خیابون ببیننش و متوجهش نشین!!!

نظرات