بهترین مقدمه‌های تاریخ گیمینگ

یک مقدمه خوب میتونه مخاطب رو تا آخر بازی شما همراهی کنه و براش تلاش کنه. بازی های این لیست تونستن خوب این اصل رو متوجه بشن ئ بهترنی مقدمه های تاریخ رو رقم بزنن.

شناسه خبر: ۳۸۱۹۱۰
بهترین مقدمه‌های تاریخ گیمینگ

راهنماتو - اصطلاح معروفی میگه که هیچ وقت یک کتاب رو از روی جلدش قضاوت نکنین. ولی خب میشه گفت این اصطلاح زیاد در دنیای گیمینگ به کار نمیره؛ چرا که معمولا یک مقدمه خوب میتونه حتی برای کسایی که علاقه زیادی به بازی ندارن، اون حس عطش رو القا کنه و به ادامه بازی و تموم کردنشون ترغیب کنه.

به گزارش راهنماتو، در ادامه قصد داریم چندتا از بازی های فوق‌ العاده که تونستن با یک مقدمه عالی، تجربه ‌ ای فوق ‌ العده رو برای طرفداراشون رقم بزن رو بهتون معرفی کنیم. پس با راهنماتو همراه باشین .

FarCry3

best-game-intros

بسری بازی های فارکرای فقط و فقط به خاطر شخصیت های منفی کریزماتیکشون معروف شدن، به طوری که در داستان بازی تمرکز روی اونهاست تا شخصیتی که گیمرها در نقششون بازی میکنن. از بین چند نسخه اخیر این سری هم، فقط فارکرای 3 بود که تونست ما رو به یکی از به یادموندنی ترین شخصیت‌ های این سری یعنی Vaas Montenegro آشنا کنه .

بازی با یک مونتاژ خیلی سریع شروع می‌ شه که همراه با موسیقی "Paper Planes" از M.I.A. که روی اون پخش میشه. جیسون، شخصیت اصلی، و دوستاش در تعطیلات به سر میبرن و به نظر همه ‌ چیز بر وفق مراده. تا زمانی که دوربین یکم عقب میاد و متوجه می ‌ شین که داشتن فقط فیلم ‌ های صبط شده روی گوشی جیسون رو میدید و همراه شما Vaas هم در حال تماشا بوده. جیسون و برادرش توسط واس دزدیده شدن . در کنار دیالوگ‌هایی که برای همیشه در ذهنتون میمونن؛ او به جیسون و در نتیجه، به بازیکن، می ‌ گه که او کسیه که اینجا حرفش برو داره و در کنترله. این بازی اونه و شما باید بر اساس قوانین او بازی کنین .

Uncharted 2: Among Theieves

best-game-intros

اولین بازی آنچارتد در زمان خودش تونست خیلی عالی عمل کنه و جذاب باشه، اما بعد از سه‌تا دنباله، میشه گفت که به هیچ وجه بهترین بازی این سری نیست. برای آنچارتد 2، Naughty Dog میخواست هرطور شده این بازی رو از هر جنبه‌ای بهتر و جاه‌طلبانه تر کنه. به طوریکه از لحظه اول بازی مشخصه. نیتن دریک غرق خون در یک واگن قطار، کبود و چاقو خورده به هوش میا د. در حالی که این واگن به طور عمودی از یک صخره آویزونه و هرلحظه امکان سقوطش هست .

با چرخش دوربین و هوشیاری بیشتر نیتن متوجه میشین که داستان از چه قراره. با همین شروع گنگ و مبهم مخاطب به طوری به بازی جذب میشه که بفهمه چرا اصلا نیتن تو همچین شرایطی اصلا گیر کرده. که البته نیازی نیست خیلی صبر کنید چون داستان بازی به طور کامل یکم بعد بهش میپردازه.

God of War (2018)

best-game-intros

بازی خدای جنگی که در سال 2018 منتشر شد تونست مثل بمب منفجر بشه و هر کسی که حتی فقط در حد اسم این فرنچایز رو میشناخت به خودش جذب کنه. داستان بازی تلاش به معرفی کریتوس به عنوان شخصیتی این بار پیچیده‌تر نسبت به بازی های قبلی بود و اینکه دیگه یک ماشین کشتار نیست که هر جا برسه دکمه دایره دسته رو فشار بده. صداپیشگی کریستوفر جادج هم در این زمینه تاثیر زیادی داشت و تونست اون تون جاافتاده کریتوس رو خیلی عالی اجرا کنه.

به طور کلی این بازی یک داستان درباره‌ ی رابطه ‌ بین پدر و پسره و مقدمه‌ای که این بازی داره خیلی راحت رابطه نسبت ناموجود بین کریتوس و پسرش رو به تصویر میکشه . تمامی این لحظات اولیه و مشاهده اینکه کریتوس در حین بازی احساسات خودش رو بیشتر به پسرش نشون میده تاثیر این اینترو یا مقدمه رو بیشتر میکنه.

Dishonored 2

best-game-intros

دیسانرد 2 به طرز خیلی خوبی بخش آموزش بازی رو جزیی از مقدمه بازی کرده و تونسته اشاره‌های مستقیمی به بازی اول برای طرفدارای پروپاقرص این سری داشته باشه، همچنین یکی از مواردی که جدا از نوستالژی تونست این مقدمه رو بهتر کنه اینه که استودیو آرکین تونسته با ایجاد اتمسفری حتی کسایی که بازی اول رو نرفتن این حس بهشون القا بشه که چقد محیط اطرفاشون آشناست و اوناهم بخشی از ماجرا هستن.

دیسانرد 2 بعد از سال‌ها از بازی اول اتفاق میفته ، جایی که امیلی بزرگ ‌ ترهو یکی از دو شخصیت قابل بازیه. معرفی او نشون می ‌ ده که او با پدرش، کروو، شخصیت اصلی از بازی اول، تمرین می ‌ کنه. شما باید کروو رو در سراسر شهر دانول تعقیب کنین و حتی باید با او تمریناتی مربوط به بخش مخفی‌کاری رو انجام بدین .

این بخش دقاق جوری بود که بازی اول شروع شد ولی ایندفه به طور برعکس.

Half-Life 2

best-game-intros

Half-Life 2 به سرعت بازیکنا رو به شهر معروف سیتی 17 می‌بره، تقریباً بدون هیچ توضیحی در مورد اینکه دنیا از زمان ورود بیگانه‌ها به زمین در بازی اول چه تغییری کرده. و با همین عدم اشاره و گنگ بودن خودش مقدمه این بازی رو تبدیل به یکی از بهترین‌ها میکنه.

به محش اینکه به عنوان گوردن از قطار پیاده می‌ شید، میبینید که دنیای اطرافتون به گونه ‌ ای فرسوده و متروک شده به طوری که انگار همه فراموش کردن همچین جاهایی اصلا وجود دارن . نیروهای کمباین در خیابونا رژه میرن ، به طوری که خیلی سریع به شما اون مود تحت اشغال بودن و تحت کنترل بودن رو القا میکنه . به آرومی که جلومیرین همراه با بازی این حس رو به خودتون میگیرین که باید کاری کرد و نمیشه برای همیشه اینطوری زندگی کرد. و همین حس بهتون میگه شما لیدر این انقلاب هستین و در ضمیرناخوآگاهتون شما این تلاش رو دارین که برای آزادی تلاش کنین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها