بهترین گیم هایی که تونستن آینده رو پیش‌بینی کنن

بازیها تونستن با آزادی عملی که به سازنده‌هاشون میدن، دستشون رو برای اجرایی کردن دیوونه‎‌ترین ایده‌هاشون باز بزارن که بعضی وقتا منجر به پیش بینی آینده هم شده.

شناسه خبر: ۳۸۳۵۱۶
بهترین گیم هایی که تونستن آینده رو پیش‌بینی کنن

راهنماتو- بازی‌های امروزی تبدیل به مدیومی شدن تا سازنده‌های اونا بتونن هر دنیا و هر طرز فکری رو درشون معرفی کنن. دقیقا مثل سریبال سیمسون‌ها که هر از چندگاهی میشنویم که تونسته آینده رو پیش‌بینی کنه، باید بگیم که این قضیه در دنیای بازیها خیلی بیشتر اتفاق میفته.

به گزارش راهنماتو، گاهی اوقات یک بازی خلاقانه تونسته‌ وقایع آینده رو با دقت خیلی بالایی پیش‌بینی کنه، اما واقعیت اینه که این اتفاق بیشتر به خوش‌شانسی و نویسندگی خوب بازی برمی‌گرده و خب همیشه بازی‌هایی که در آینده جریان دارن نتونستن آینده رو اونطور که باید پیش بینی کنن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین بازیهایی بندازیم که تونستن خیلی عجیب و بدون نقض آینده رو پیش‌بینی کنن.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا میشه - Deus Ex Human Revolution (2011)

games-that-foretold-the-future

در این بازی، چندتا پیش‌بینی جالب در مورد وقایع سیاسی جهان به تصویر کشیده میشه که حتی چندتاشون هم اصلا به واقعیت میپیوندن. ولی مشهورترین این پیش‌بینی‌ها، پیش‌بینی صعود جاستین ترودو به کرسی نخست‌وزیری کانادا بود. این قضیه برای خیلی‌ها که ساکن کانادا نیستن خیلی عجیب و غریب به نظر شاید بیاد. در بازی، ترودو نخست‌وزیر کاناداست، اما بازی در سال 2011 منتشر شده ولی ترودوی واقعی باید تا سال 2015 صبر کنه تا به این پست برسه. او قبل نخست وزیر بشه، عضو مجلس این کشور بود و همچنین پسر سابق نخست‌وزیر کامادا یعنی پیر ترودو بود. او دقیقاً میشه گفت سیاست‌ها و دیدگاهی رو داره که در بازی بهش پرداخته میشه و به همین دلیل هم شاید توی دنیای Deus Ex به پست نخست وزیری برسه.

بازی‌های لایو سرویس - مجموعه بازی‌های World of Warcraft

games-that-foretold-the-future

این یکی از مواردیه که یک بازی آینده صنعتی که توش هستش رو پیش بینی کرده. یکی از مسائل جدی که WoW اون اویل باهاش دست‌و‌پنجه نرم میکرد، تریدرای طلا، بوسترها و دوستایی بودن که اکانتاشون رو باهم به اشتراک میزاشتن. بابت همین مسائل هم خیلی‌ها نگران این وبدن که نکنه بلیزارد برای کسب درآمد بیشتر بخواد سرویس رو معرفی کنه که با اون پول بیشتری از طرفدارای این سری بگیره.

سوخت مبتنی بر جلبک - Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

games-that-foretold-the-future

به عنوان یک طرفدار پروپاقرص هیدئو کوجیما باید بگم که این بشر تونسته تا الان موارد زیادی رو توی بازی های خودش پیش‌بینی کنه یا حداقل نوآوری مرتبط باهاشون رو در بازی معرفی کنه. طرفدارای این سری هم اغلب به اختراع سوخت مبتنی بر جلبک در Metal Gear 2 به عنوان یکی از این نوآوری‌ها اشاره می‌کنن. اما واقعیت اینه که استفاده از جلبک به عنوان منبع انرژی یا سوخت ایده‌ایه که در دهه 1940 خیلی مورد بحث قرار گرفته بود. تحقیقات در زمینه‌ی سوخت‌های زیستی چیز جدیدی نیست، و انواع گیاهان به عنوان منابع انرژی بررسی شدن. در این مورد ممکنه بهتر باشه بگیم که کوجیما بیشتر از یک کشف قدیمی و جذاب الهام گرفته بود تا اینکه اختراع جدیدی رو ثبت کنه.

نقشه‌برداری ژنوم انسان - Sid Meier's Alpha Centauri (1999)

games-that-foretold-the-future

مجموعه بازی‌های استراتژی به سبب واقع‌گرایی و تعاملی بودنشون برای بازیکنا، محبوبیت زیادی بینشون دارن. در Alpha Centauri، ویژگی‌ای وجود داره که به بازیکنا این امکان رو می‌ده که نقشه‌برداری ژنوم انسان رو به منظور به دست آوردن دستاوردهای علمی و دستاوردهای اضافی دیگر انجام بدن. در سال 1999، این چیزی نوآورانه، علمی و آینده‌نگری بود، اما با وجود اینکه هنوز شناخته‌شده نبود، خیلی‌ها ازش خبر نداشتن. نقشه‌برداری ژنوم انسان فکری بود که سال‌ها قبل از شروع پروژه ژنوم انسان در سال 1990، حتی تقریباً یک دهه قبل از انتشار بازی شروع شده بود. میشه گفت Alpha Centauri کمک به بهتر شناخته شدن علم ژنومیک برای عموم مردم کرده.

پیش‌بینی برنده بازی Super Bowl - مجموعه بازی Madden

games-that-foretold-the-future

بازیهای ورزشی هر سال عرضه میشن و میشه گفت هر سال دقیقا همون بازی سال قبلیه که باز خودش کپی کامل از سالهای قبلیه؛ بنابراین خیلی‌ها اهمیت چندانی به اتفاقایی که در این بازیها رخ میده نمیدن و بیشتر برای گیمپلی بازی اونارو بازی میکنن. با این حال در سری Madden که بازی رسمی EA برای لیگ فوتبال آمریکایی هستش در یکی از بخش های خودش به طرز غیرقابل منتظره‌ای برنده جام اون سال رو پیش‌بینی و حتی تونسته بود بگه که با چه امتیازی تیم برنده بازی رو برده.

اخبار جعلی - Metal Gear Solid 2 (2001)

games-that-foretold-the-future

بازم سری Metal Gear Solid و بازهم کلی از موارد آینده‌نگرانه، اما این یکی از اونا نیست. چیزی که امروزه خیلی باهاش سروکار داریم اخبار جعلی هستش که تاریخچه قدیمی‌داره که به روزنامه‌نگاری زرد هم معروفه. همچنین به عنوان روزنامه‌نگاری تبلیغاتی معروفه، حالا این عبارته از این که وقتی اخبار به طرزی حساس یا تبلیغاتی گزارش می‌شه تا بتونه افکار عمومی رو تحت تأثیر قرار بده و فروش رسانه‌هارو بیشتر کنه. البته با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن هر چه بیشتر اینترنت میشه گفت اخبار جعلی هم تونستن پیشرفت کنن و صرفا هر چیزی که تو اینترنت میخونیم اون سندیتی که 20 سال پیش داشتن رو ندارن و در کنارشون تشخصیشون هم سخت شده.

دنیای مجازی (Metaverse) - Devil Summoner: Soul Hackers (2013)

games-that-foretold-the-future

داستان بازی Devil Summoner: Soul Hackers شامل دنیای مجازی به نام Paradigm X می‌شه که توسط یک شرکت بزرگ کنترل می‌شه و تنها از طریق نوع خاصی از ارز قابل دسترسیه. این شاید در دهه گذشته ممکن بوده که یک ایده جدید باشه، اما هر کسی که طی 10 سال گذشته از اینترنت استفاده کرده متوجه میشه که وقتی فیس‌بوک شرکت سازنده دستگاه واقعیت مجازی اوکولوس رو خرید و متاورس رو ساخت، نباید تعجب کنه. واقعیت مجازی مدتیه که وجود داره، و اگرچه فناوری و هزینه‌ی رو به کاهشش تونسته برای عموم مردم قابل دسترسی باشه، ولی همچنان یک فناوری ناشناختس که میشه گفت خیلی‌ها انتظار به وجود اومدنشو داشتن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها