ترسناک‌ترین بازی‌ای که دیگه هیچ‌کس نمیتونه بازیش کنه

دموی PT بازی‌ای هستش که همچنان بعد از تقریبا ۱۰ سال هیچ بازی ترسناکی نتونسته نزدیک بهش بشه و خیلی‌ها در حصرت اینن که چرا نمیتونن دیگه بازی‌ای مثلشو بازی کنن.

شناسه خبر: ۳۸۴۱۶۵
ترسناک‌ترین بازی‌ای که دیگه هیچ‌کس نمیتونه بازیش کنه

راهنماتو- اختلاف نظر چیزی هستش که هممون توی زندگی روزانمون بهش برخوردیم. حالا فکرشو بکنین این "اختلاف نظر" توی یک پروژه چندصد میلیون دلاری بین پیمانکار و کارفرما پیش بیاد. دقیقا اتفاقی بود که تقریبا 10 سال بین کوجیما و کونامی افتاد. که بعدها به کنسل شدن و ناقص عرضه شدن پروژه‌های کوجیما منجر شد.

به گزارش راهنماتو، دموی .P.T یکی از این بازی‌های کنسل شده بود. بازی‌ای که در واقع بازی نبود و فقط یک چشمه از کاری بود که کوجیما دوست داشته با فرنچایز Silent Hill کنه. این دمو گیمرهارو توی یک راهروی تموم نشدنی میذاشت تا اونا با حل معماهای مخفی موجود بتونن داستان رو پیش ببرن و قبل از اینکه زهرشون نترکه به آخر بازی برسن.

scariest-game-you-can-never-play

با این حال، .P.T مخفف Playable Teaser یا تیزر قابل بازی هستش، که قرار بود در واقع یک تیزر برای بازی Silent Hills باشه. استودیوی ساختگی و الکی 7780s اونو به صورت مجانی روی فروشگاه PlayStation منتشر کرد. اول قضیه همه فکر میکردن که این در واقع یک بازی ترسناک ایندی هستش که توسط یک استودیوی تازه‌وارد ساخته شده. اما .P.T بر خلاف انتظار خود کوجیما مثل بمب صدا کرد. جوری که خود بنده خدا هموز منتظر بود که سایتها ازش خبر بنویسن. این بازی به اندازه‌ای وحشتناک بود که بیشتریا مونده بودن چطور میتونه که اینطور باشه. به لطف اینترنت هم اخبار خیلی زود پیچید و همه میخواستن بدونن داستان واقعا از چه قراره.

scariest-game-you-can-never-play

".P.T" مخفف "Playable Teaser" بود، به عبارت دیگر، تیزری که می‌تونین بازیش کنین. Kojima Productions به‌صورت پنهانی تیزری از بازی "Silent Hills" که هنوز معرفی نشده بود، منتشر کرد. هیدئو کوجیما اولش فکر می‌کرد که بازیکنا حداقل یک هفته زمان لازم دارن تا متوجه بشن این پروژه مشترکی بین خودش و کارگردان معروف گیوئرمو دل تورو هستنش. او حتی با پایین آوردن گرافیک بازی بهش یک حس و حال بازی آماتورمانند بهش بده. اما وقتی رازش برملا شد، همه داشتن در موردش حرف میزدن جوری که اگر در موردش نشنیده بودین انگار 100 سال تو غار بودین و همه با شوق منتظر عرضه بازی کامل با بازیگر مشهور نورمن ریداس بودن. در اوایل همون سال هم بود که کوجیما گفته بود که علاقه داره Silent Hill بعدی رو بسازه.

scariest-game-you-can-never-play

کم‌کم شایعاتی از مشکلات بین کونامی و استودیو تابعه‌اش، Kojima Productions، سر زبون‌ها افتاد. کونامی دسترسی کارکنای این استودیو رو به منابع شرکت محدود کرده بود. و تازه به اینجا ختم نشد، کونامی رفت و به کل اسم کوجیمارو از روی کاور بازی Metal Gear Solid 5 که اون زمان در حال ساختش بود رو برداشت. در حالی که کوجیما در حال ساخت آخرین قسمت و پایان دادن به داستان کلی این سری بود؛ کونامی داشت زیرآبی میرفت و دنبال کسایی بود که میتونن نسخه بعدی این سری رو بسازن.

حتی قبل از این اتفاقات، نشونه هایی بودش که خبر از این قضیه میدادن. به نظر میومد که هیدئو کوجیما و سری بازی Metal Gear دیگه به آخر خط رسیدن ولی کونامی اصرار داشت که نه این سری همچنان قراره ادامه داشته باشه. بعدشم به یک مرخضی اجباری فرستادش. بازی ساخته شده توسط کوجیما یعنی MGS 5 تونست در The Game Awards برنده جایزه‌هایی هم بشه. MGS5: The Phantom Pain تعریف گسترده‌ای از منتقدا رو دریافت کرد، که در The Game Awards سال 2015 عناوین بهترین موسیقی متن / موسیقی و بهترین بازی اکشن / ماجراجویی رو کسب کردش. Kojima Productions حتی برای عنوان توسعه‌دهنده سال هم نامزد شد. با این حال، به عنوان میزبان و تهیه‌کننده، جف کیلی به ما گفتش که هیدئو کوجیما نمی‌تونه در مراسم حاضر بشه چون یک نماینده حقوقی از کونامی اعلام کرده که او مجاز به حضور نیست. اتفاقی که باعث شد هر کسی در سالن بودش کونامی رو هووو کنه.

scariest-game-you-can-never-play

ولی تراژدی اصلی جای دیگه‌ای در حال رخ‌دادن بود. اولاً، کونامی اعلام کرد که سری Silent Hill رو ادامه میده. که بعدش مشخص شد بازی بعدی اصلا قرار نیست دنباله PT باشه. دوما این که خبر کنسل شدن بازی رو نه کوجیما و نه کونامی دادن، بلکه گیوئرمو دل تورو و نورمن ریدوس بودن که با یک عذرخواهی اعلام کردن که بازی قرار نیست ساخته بشه. پشت سر این خبر کونامی مجبور شدش که به طور رسمی اعلام کنه که بله Silent Hills دیگه قرار نیست ساخته بشه. و بعد از این خبر کونامی آخرین میخ رو به تابوت Silent Hills زد و حتی PT رو هم از روی سرورهای Play Station Store جمع کرد تا دیگه کسی نتونه این بازی رو دانلود کنه.

اینجا بود که گیمرها متوجه شدن که چه چیزی رو از دست دادن و اگر همه چیز درست پیش میرفت میتونستن شاهد این باشن که کوجیما نه تنها وارد ژانر وحشت بشه بلکه دست تنها هم توی این قضیه نیست و قراره دل‌تورو و ریداس هم توی این راه همراهیش کنن.

با پاک شدن دموی PT از روی سرورهای سونی، یک بار دیگه صدای طرفدارا و گیمرهای ژانر وحشت دراومد که واقعا نیازی به انجام اینکار نبوده و چرا کونامی این بازی رو برای همیشه پاک کرده که تونست آتیش نفرت گیمرهارو نسبت به کونامی سوزان‌تر کنه. حالا با ریمیک Silent Hill 2 که قرار توی آینده نزدیک منتشر بشه همه منتظرن که ببینن آیا این سری به دوران اوج خودش میتونه برگرده یا نه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها