بهترین بازی‌هایی که تونستن PS۳ رو به چالش بکشن

در این مقاله نگاهی به بازیهای میندازیم که قربانی معماری پیچیده PS۳ شدن و نتونستن اونطور که باید ظاهر بشن.

شناسه خبر: ۳۸۴۲۵۸
بهترین بازی‌هایی که تونستن PS3 رو به چالش بکشن

راهنماتو-اگر یادتون باشه توی نسل هفتم از کنسول های خونگی، مایکروسافت تونست کنسول خودش رو تقریبا یکسال زودتر از PS3 عرضه کنه و سونی با کلی مشکل و سختی بعد از مدتی کنسول خودش رو عرضه کرد که باعث شد خیلی توی رقابت با Xbox عقب بیفته. این عقب‌افتادگی و پیچیدگی بی‌مورد معماری این کنسول عواملی بودن که سونی بهای زیادی رو برای رسیدن به رقیبش بپردازه.

به گزارش راهنماتو، این پیچیدگی بی‌مورد باعث شده بود تا کار پورت بازی‌های مختلف روی این کنسول سخت بشه و همین مورد بود که باعث شده بود که خیلی از استودیوها نتونن از تمام قدرتی که این کنسول ارائه میداد استفاده کنن. در ادامه قصد داریم به بازیهایی که تونستن از تمام قدرت این کنسول خاطره‌انگیز استفاده کنن و بهترین تجربه رو برای گیمرها ارائه بدن نگاهی بندازیم پس با راهنماتو همراه باشین.

games-that-put-ps3-to-a-test

Heavy Rain

توسعه‌دهنده: Quantic Dream

تاریخ عرضه: 2010

Heavy Rain یکی از بهترین بازی‌های معمایی دوره‌ی PS3 هستش. Quantic Dream یک داستان پیچیده جنایی رو با تمرکز روی کارکترهای مختلف رو با این بازی تعریف میکنه و دنیای فوق‌العاده جذابی که در کنارش تونسته خلق کنه. این بازی یک ماجراجویی جسورانه‌ست که با استفاده از نقاط محدود تعامل برای هدایت کردن چندین شخصیت در داستان‌ استفاده میکنه یعنی اینطوری که در طول بازی جاهایی هستن که شخصیت ها به هم میرسن و ازونجا داستاناشون به هم ربط پیدا میکنه. این بازی ترسناک و ناراحت‌کنندست، یک تجربه که واقعاً حس می‌شه که نتیجه داستان در دست شماست. پس اگر تابحال امتحانش نکردین بهتره برگردین و یک بار هم که شده این بازی رو امتحان کنین.

games-that-put-ps3-to-a-test

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

توسعه‌دهنده: Kojima Productions

تاریخ عرضه: 2008

Metal Gear Solid 4 بازی مهمی برای PS3 بوده که هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های مخفی‌کاریه. Snake شاید پیرتر شده باشه و حتی یکم پرحرف‌تر، ولی هنوز هم مهارت‌های لازم برای انجام مأموریت‌های مختلف رو داره. گیم‌پلی این بازی تونست از پیشرفت‌های فناوری تعبیه شده برای کنسول PS3 جهت بهبود بازی استفاده کنه. لباس مخفی‌کاری که اسنیک در این بازی تنش میکنه یکی از بهترین چیزهایی هستش که به این بازی اضافه شده جوری که میشد با ساکن موندن طرح استتار اطرافتونو بگیرین. حالا درسته که میشه گفت در کنار تمام بهبودهایی که شامل حال این بازی شده بود، کوجیما و تیمش این بازی رو بیشتر تبدیل به فیلم کرده بود تا اینکه یک بازی باشه ولی خب مشکل اینجا بود که این بازی روی PS3 همچنان بدون نقص اجرا نمیشد و جاهای زیادی در بازی بود که فریم‌ریت از 30 فریم تا 12-13 فریم کم میشد و تقریبا نمیشد بازیش کرد. همچنان ولی این یکی از بهترین بازیهایی هستش که روی PS3 عرضه شده.

games-that-put-ps3-to-a-test

Red Dead Redemption

توسعه‌دهنده: Rockstar North

تاریخ عرضه: 2010

بازیهای راکستار همیشه تونستن با هر عرضه مرزهای گرافیک و آزادی عمل رو جابجا کنن. ولی در مورد Red Dead میشه گفت این فقط گرافیک نیست که این بازی رو تبدیل به چیزی که هست کرده. چونکه داستان Red Dead واقعاً زیبایی داره که ما رو به طرفش جلب می‌کنه. معمولاً بازی‌های زیادی نیستن که بتونن شمارو اینقد مجذوب شخصیت های موجود در بازی کنن. همه اعمال و تعاملات شما در مناظر خشن و وحشی این دنیا منطقی هستند، و این بهترین پس‌زمینه برای داستان سخت و تلخ جان مارستن در مورد ناراحتی و از دست دادنه. ولی خب در مورد اجرای این بازی میشه گفت تلاش زیادی شده بود تا همپا با نسخه Xbox 360 این بازی باشه ولی بازم میشد تفاوت‌های گرافیکی‌ای رو با مقایسه متوجه شد. از پوشش گیاهی گرفته تا فاصله‌ای که بازی اجسام رو رندر میکرد.

games-that-put-ps3-to-a-test

Uncharted 2

توسعه‌دهنده: Naughty Dog

تاریخ عرضه: 2009

Uncharted 2 یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی تاریخه و میشه گفت بازی این سری. این بازی ترکیبی از اندیانا جونز، جیمز باند، لارا کرافت و همه‌ی اینهاست و همین هم خیلی شگفت‌انگیزه. در حالی که قسمت سوم تونسته پر از صحنه‌های اکشن و خاطره‌انگیز باشه، این بازی تعادل بهتری رو بین اکشن، پازل، پلتفرمینگ تونسته داشته باشه. تم خود داستان هم داستانی کلاسیک از خیانت، خشونت و رقابت عشقیه که تونسته کارکترهای موجود رو دور هم جمع کنه. اما نکته‌ی حیاتی اینه که هر جزء بازی به شدت جذابه. شما روی سقف خونه‌ها میپرین یا از شلیک‌های تانک جاخال میدین یا یک پازل پیچیده مبتنی بر مجسمه حل میکنید، هر لحظه از بازی تکراری و خسته‌کننده نمیشه نمیشه. ولی خب این بازی هم به خاطر صحنه‌های اکشن زیادی که داره و اصطلاحا آلفا افکت هایی که صفحه رو پر میکنن دچار افت‌فریم هایی میشه که حتی تنها کنسولی که روش عرضه شده نمیتونه اونو اونطور که باید اجرا کنه.

games-that-put-ps3-to-a-test

Grand Theft Auto 5

توسعه‌دهنده: Rockstar North

تاریخ عرضه: 2013

احتمالاً بزرگترین تحولی که Grand Theft Auto از زمانی که به فرمت سه‌بعدی رفته داشته، GTA 5 هست. تحولی که تونست این بازی رو حتی تا 10 سال بعد همچنان برای عده زیادی جذاب نگه داره و با شخصیت های موجود در بازی تنوع زیادی رو برای مخاطب های خودش فراهم کنه که هر کدوم میتونن بسته به سلیقه خودشون یکی از شخصیت های اصلی رو دوست داشته باشن و با همون پایان بازی رو تغییر بدن. متاسفانه از لحاظ اجرا میشه گفت ضعیف ترین کنسولی که تونسته این بازی رو اجرا کنه همین PS3 هستش چرا که نسبت به کنسول رقیبش یا کنسول های دیگه، رزولوشن کمتر همراه با جزییات کمتری داره که در بازی جهان‌بازی مثل GTA میتونه خیلی تو چشم بیاد.

games-that-put-ps3-to-a-test

The Last of Us

توسعه‌دهنده: Naughty Dog

تاریخ عرضه: 2013

به عنوان آخرین بازی انحصاری PS3 و یکی از بهترین بازیهایی که تابحال روی PS3 عرضه شده؛ The Last of Us تونست توی دنیای گیمینگ غوغایی به پا کنه. و همش رو میشه مدیون نوآوری زیادی که در این بازی به کار رفته بود دونست چرا که تونسته بود با داستان فوق‌العاده‌ای که داشت خودش رو نسبت به بازیهای زامبی دار دیگه موجود که اون موقع بازار رو اشباح کرده بودن جدا کنه و خودی نشون بده. در کنار داستان بازی که در نوع خودش شاهکار محسوب میشه، از اجراش بخوایم صحبت کنیم باید بگیم این بازی به طور کامل تونست از تمام اسب های بخاری که ایم کنسولل داشت به خوبی استفاده کنه ولی خب همچنان به نظر کافی نبود چون بازهم شاهد لودینگ های طولانی و افت فریم در محیط های شلوغ بودیم. جدا از این دو مورد این یک بازی کامله. بازی‌ای که تونست یک خداحافظی در شان PS3 باشه و این کنسول رو در راهش به موزه کنسول های خونگی بدرقه کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها