بهترین بازیهایی که میتونین به صورت مجانی روی PS۵ بازی کنین

یک کنسول خوب رو بازیهای خوبی که روش عرضه میشن معرفی میکنن برای همین هم بازیهای رایگانی که میتونین روی کنسول PS۵ بازی کنین رو در این مقاله بهتون معرفی میکنیم.

شناسه خبر: ۳۸۵۰۰۰
بهترین بازیهایی که میتونین به صورت مجانی روی PS5 بازی کنین

راهنماتو- سرویس PlayStation Plus تا اینجای کار تونسته برای Sony موفقیت زیادی به همراه داشته باشه و هر روزهم داره بهتر میشه. PlayStation Plus جدید که اشتراک اصلی PlayStation Plus رو با سرویس استریم PlayStation Now ترکیب کرده و به سه دسته Essential، Extra و Premium تقسیم بندی شده. در حالی که تمامی سطوح PS Plus به بازیکنا اجازه دسترسی به خدمات آنلاین این سرویس رو میدن، فقط سطوح Extra و Premium هستن که یک لیست از بهترین بازی‌هارو برای بازی به طور رایگان در اختیار مشترکین خودشون قرار میدن.

به گزارش راهنماتو، این سرویس اشتراکی که سطوح Extra و Premium رو ارائه می‌ده، شامل یک فهرست از صدها بازی PS4 و PS5 هستش، به علاوه بازی‌های نسل‌های قدیمی‌تر مثل PS2، PS3، PSP و یا پلی‌استیشن اولی.حالا با بهتر شدن هر روز این سرویس بهترین بازیهایی که حتما باید امتحانشون کنین کدوما هستن؟ با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این بازی‌ها داشته باشیم.

Disco Elysium

best-free-games-to-play-on-ps5

Disco Elysium یکی از بازی‌های خوبیه که اخیرا تونسته راه خودش رو به دل خیلی از گیمرها باز کنه. علیرغم ظاهر ساده‌اش، بازی Disco Elysium یک بازی با مکانیک های عمیق و فضاهای جذابه. Disco Elysium یک بازی نقش‌آفرینی عالیه. به طوری که هر نوع و طرز دیالوگ و انتخابی که در اون لحظه داشته باشین در اختیارتون قرار داده شده، میشه حتی بهتر از چیزی که قبلا در بازیهای Fallout دیدین. بازیکنا می‌تونن شخصیت خودشون رو از طریق 24 مهارت مختلف براساس عقلانیت، روحیه، قدرت جسمی و حرکتی بهبود بدن. مثال‌هایی از مهارت‌هایی که میتونین به شخصیت بازیتون اضافه کنین شامل زبانشناسی، همدرمانی، الکتروشیمی و سرعت واکنش هستن. مطمئن باشین با این سطح از پیچیدگی، تمام تعریف هایی که این بازی میگیره واقعا حقشه.

Alien: Isolation

best-free-games-to-play-on-ps5

تابحال خیلی از بازی‌های ترسناک تلاش کردن که بتونن اون حس هیجان و ترس رو وارد بازی خودشون بکنن ولی خب فقط تعداد معدودی تونستن واقعا موفق بشن. میشه گفت بعضیاشون مثل Texas Chainsaw Massacre سعی کردن بیشتر یک تجربه چندنفره رو به مخاطلبشون منتل کنن تا یک بازی ترسناک. بعثضی دیگشونم مثل بازیهای Saw اصلا خیلی فاجعه‌بار ظاهر شدن. ولی این Alien: Isolation بود که به طور کامل تونست جذابیت منحصر به فرد مجموعه Alien رو وارد دنیای بازیهای کامپیوتری کنه.

داستان بازی در واقعا 15 سال بعد از داستان فیلم اول این سریه و در واقعا دنباله‌ای برای داستان اصلی این سری هستش. شما در Alien: Isolation در واقعا نقش دختر الن ریپلی به نام آماندا ریپلی رو بازی میکنین و تلاش میکنین بهش کمک کنین تا بتونه مادر خودش رو پیدا کنه. میشه گفت از بین بازیهای ترسناکی که تابحال عرضه شدن، این بازی تونسته 18/5 ساعت ترسی رو به گیمرها منتقل کنه که خیلی‌ها هنوز که هنوزه نتونستن فراموشش کنن. پس اگر دنبال یک بازی ترسناک درست و حسابی هستین؛ این بازی میتونه یک انتخاب فوق‌العاده براتون باشه.

inFAMOUS: Second Son

best-free-games-to-play-on-ps5

بازی‌های Spider-Man ساخته استودیو Insomniac و مجموعه Batman Arkham از سمت استودیو Rocksteady تونستن هر کدوم انقلابی رو در ژانر بازیهای ابرقهرمانی ایجاد کنن. ولی خب یک اصطلاح قدیمی هستش که میگه Spider-Man و Batman تونستن بدون چرا که این inFAMOUS بود که بهشون دوییدن رو یاد داد.

مجموعه inFAMOUS به بازیکنا این امکان رو میده بسته به انتخابشون از قدرتاشون سواستفاده کنن و یا در راه خیر ازشون استفاده کنن. البته خیلی وقت هستش که از آخرین نسخه inFAMOUS یعنی Second Son گذشته، ولی خب از اون موقع تا حالا استودیو Sucker Punch مشغول ساخت و پشتیبانی از بازی فوق‌العاده Ghost of Tsushima بوده. با این حال، دو بازی آخر این سری یعنی inFAMOUS: Second Son و inFAMOUS: First Light جفتشون خیلی عالی تونستن عمل کنن و الان هم میتونین مجانی روی کنسولتون مجانی بازیشون کنین.

Uncharted: Legacy Of Thieves Collection

best-free-games-to-play-on-ps5

اگه بهتون بگم تقریبا 6 سال از عرضه آخرین نسخه Uncharted میگذره باورتون میشه؟! از اون موقع هم به صورت ریمستر برای PS5 ما تونستیم دو بازی The Lost Legacy و Uncharted 4: A Thief's End به عنوان بخشی از Uncharted: Legacy of Thieves Collection رو از سمت سونی دریافت کنیم.

Legacy of Thieves شامل تعدادی از بهبودهای تصویری و نرخ فریم بهبودیافته برای این ریمستر هستش، البته با اینکه این ریمستر شامل بخش چندنفره این بازیها نمیشه ولی برای کسایی که دوست دارن نسخه‌های PS4 این دو بازی رو همچنان بازی کنن، میتونن خیلی راحت نسخه هایPS4 این دو بازی یعنی Uncharted 4 و The Lost Legacy رو تهیه کنن.

Fallout 76

best-free-games-to-play-on-ps5

میشه گفت Fallout 76 از زمان انتشار اولیه خودش تونسته خیلی بهتر بشه و با هر آپدیت محتوای جدیدی بهش اضافه بشه. وقتی Fallout 76 در سال 2018 منتشر شدش، مورد هجوم بی‌رحمانه انتقادات خاص و عام قرار گرفتش، البته باید بگم که با توجه به اون وضعیت ناقصی که بازی درش عرضه شد کاملا هم به جا بودش. تقریباً پنج سال بعد از انتشارش، بتسدا از این بازی دست نکشیده و به طور مداوم محتوای جدیدی رو از طریق بسته‌های DLC رایگان به بازی اضافه کرده‌. تازه همین چند وقت پیش بودش که بتسدا به عنوان یک بسته الحاقی، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های موجود از DLC های بازی Fallout 3 رو به این بازی اضافه کرد. تازه امسال هم قراره به عنوان یک اکسپدیشن جدید گیمرهارو به Atlantic City ببره.

اگر دنبال یک بازی هستین که دوست دارین با دوستاتون خیلی چیل و آروم بازی کنین، حتما این بازی رو بهتون پیشنهاد کنم.

Demon's Souls

best-free-games-to-play-on-ps5

وقتی که این بازی برای اولین باز عرضه شد، هیچکس واقعا نمیدونست با چه چیزی طرفه. بازی‌ای که اول در سال 2009 به طور انحصاری برای PlayStation 3 منتشر شدش و نقطه شروعی بود که ژانر Soulsborne رو به دنیای گیمینگ معرفی کرد. ژانر Soulsborne از اون زمان با بازی‌هایی مثل Elden Ring و Bloodborne تونسته طرفدارای زیادی رو به خودش جلب کنه.

به مناسبت انتشار PlayStation 5، سونی و Bluepoint Games تصمیم گرفتن که ژانر Soulsborne رو با ریمیک Demon's Souls به بازیکنای جدید معرفی کنن. حرکتی که تونست نه‌ تنها فروش بالای این کنسول رو هنگام عرضه تضمین کنه، بلکه تونست عده خیلی زیادی رو با این ژانر آشنا کنه.

Far Cry 6

best-free-games-to-play-on-ps5

از اکشن و انفجار خوشتون میاد؟ اینکه بتونین به ماشینتون بمب ببندین و به سمت پایگاه دشمن هلش بدین؟ اگر کارای این شکلی رو دوست دارین باید بگم یک سری بازی هست که مخصوص گیمرهایی مثل شماست. اون سری هم اسمش چیزی جز FarCry نیستش. مجموعه از بازیهایی که اکثرشون رو میتونین تو سرویس PS Plus پیدا کنین. بازیهایی مثل: Far Cry 3 Classic، Far Cry 3: Blood Dragon Classic Edition، Far Cry Primal و Far Cry New Dawn.

آخرین بازی‌ای که از این سری به این سرویس اضافه شده Far Cry 6 هستش. Far Cry 6 بازیکنا رو به منطقه کارائیب می‌بره، به کشور جزیره ای که اسمش Yara هستش و توسط یک دیکتاتور به نام "ال پرزیدنته" یا آنتون کاستیو اداره میشه که نقشش رو هم Giancarlo Esposito از Breaking Bad و The Mandalorian بازی میکنه. بازیکنا نقش Dani Rijas رو بازی می‌کنن که در تلاش برای رهبری یک انقلاب برای سرنگونی کاستیو هستن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها