اظهارنظر جنجالی ناشر GTA ۶ خیلی‌هارو نگران آینده این بازی کرده

GTA ۶ کانون توجهات خیلی‌ها هستش و اظهار نظر ناشر این بازی یکمی تونسته خیلی‌ها رو نسبت به قیمت این بازی نگران کنه.

شناسه خبر: ۳۸۶۲۴۳
اظهارنظر جنجالی ناشر GTA 6 خیلی‌هارو نگران آینده این بازی کرده

راهنماتو- چند روزی هستش که همه توجها روی نسخه بعدی سری Grand Theft Auto هستش. در همین حین هم، مدیرعامل Take-Two Interactive که بیشتر به عنوان شرکت مادر Rockstar Games شناخته میشه، یعنی Strauss Zelnick گفته که بنظرش باید قیمت بازی‌ها به اندازه "میزان استفاده از سرگرمی" باشه.

به گزارش راهنماتو، از حرف اون میشه اینطوری برداشت کرد که این به این معنیه که بازیهای باید قیمتی رو متناسب با تعداد زمانی داشته باشن که میتونن مخاطب رو درگیر و مشغول خودشون نگه دارن. البته تو بازی‌ها، طول تجربه میتونه از 10 ساعت تا چند صد ساعت متغیر باشه. بازی‌های جهان‌باز مثل Baldur's Gate 3 ساعت‌ها و روزها میتونن تجربه‌های جدیدی رو به مخاطبهای خودشون و گیمرها منتقل کنن، در حالیکه بازیهای نسبتا ساده‌تر و کوتاه‌تر دیگه قیمتی خیلی کوتاه‌تر رو باید اختیار کنن.

اگر در جریان باشین، موضوع قیمت‌گذاری بازی‌ها به نسبت به این تفاوت‌ها در طول بازی یکی از مسائل داغ در چند سال اخیر توی صنعت بازی‌ها بوده. مدیرعامل Take-Two Interactive، یعنی Strauss Zelnick، هم نظرات خودش رو اعلام کرده و معتقده که بازی‌ها باید بر اساس مقدار زمانی که بازیکنا براشون اختصاص میدن، قیمت‌گذاری بشن.

gta6-publisher-shared-some-contro-opinions

تو جلسه‌ای که شرکت با سهام‌دارای بزرگ خودش داشته برای دوره Q2 2024 مدیرعامل شرکت تیک‌تو یعنی زلنیک توضیح داده که چرا فکر میکنه بازی‌ها باید به تناسب زمانی که گیمرها بهشون اختصاص میدن، باید قیمت‌گذاری بشن. اون میگه: "در مورد قیمت‌گذاری هر دارایی سرگرمی، اساساً از الگوریتم مقدار استفاده متوقع از سرگرمی باید استفاده بشه، به عبارت دیگه ارزش استفاده به ازای هر ساعت ضربدر تعداد ساعت متوقع به علاوه ارزش نهایی که توسط مشتری در اختیار گرفتن حساب میشه اونم تازه اگر عنوان واقعاً در اختیار مشتری باشه، نه مثل اجاره یا عضویت در یک سرویس اشتراک."

سپس اضافه کرده که "این میتونه خیلی منصفانه باشه چرا که خیلی از بازیها میتونن ساعت‌های زیادی گیمرهارو مشغول نگه دارن و اینکه هزینه بیشتری هم بابتش پرداخت کنن."

gta6-publisher-shared-some-contro-opinions

هرچند چنین فرمولی که Zelnick پیشنهاد میکنه در حال حاضر وجود نداره، اما نمیشه به طور قطعی گفتش که آیا در آینده بازی‌ها بر اساس استفاده ازشون قیمت‌گذاری میشن یا نه. برخی از بازی‌های آنلاین چنین مدلهای اشتراکی پیشنهاد شده رو دنبال میکنن، اما هنوز به عنوان یک رویکرد معمولی در بازی‌های چندنفره استاندارد به طور جدی وارد نشده. این مدل از هر زاویه که بخواین بهش نگاه کنین کاملا غیر منطقیه چرا که اینطوری بازیهای چندنفره باید بیشترین قیمت رو داشته باشن چرا که پایه و اساس بازیهای چندنفره گذروندن وقت با دوستان و افراد دیگست که اگر چنین رویکردی اگر وارد این قضیه بشه میتونه تنها عاملی که این بازیها رو اصلا زنده نگه میداره رو از بین ببره اونم جامعه افرادی هستش که وقت خودشون رو برای اون بازی میزارن.

البته همونطور که طبق شایعات شنیدیم، بازی بعدی GTA 6 برای ساختش یک بودجه 1 تا 2 میلیارد دلاری رو به خودش تخصص داده بود که همین میتونه دلیل طمع شرکت ناشر بازی باشه و در کنارش باید انتظار قیمتی بالاتر از حالت عادی رو برای این بازی داشته باشیم.

نظرات
پربازدیدترین خبرها