نگاهی به بهترین بازی‌هایی که تبدیل به بدل‌های GTA شدن

همه میدونن که Rockstar Games سلطان بازیهای جهان بازه ولی بعضی از بازیها تونستن تبدیل به رقیب‌های جدی GTA بشن که همین اونارو تبدیل به بازیهای کلاسیک کرده.

شناسه خبر: ۳۸۷۱۰۱
نگاهی به بهترین بازی‌هایی که تبدیل به بدل‌های GTA شدن

راهنماتو- از هر کسی که دوست دارین بپرسین که کدوم استودیو بهترین بازیهای جهان‌باز رو تولید میکنن و مطمئن باشین بی برو برگشت همه میگن Rockstar Games. استودیویی که بازیهایی که میسازه، دنیاهای بازشون از جزئیات خیلی زیادی برخوردارن، و سری محبوبشون هم Grand Theft Auto هستش. اصلا این GTA 3 بود که ژانر دنیای باز رو معرفی کرد و باعث شد خیلی از بازیهای به همچین ژانری وارد بشن.

به گزارش راهنماتو، هر چند که خیلی از این بازیها اونقدر بد بودن که بهتره اصلا در موردشون صحبت نشه، ولی بعضی از اونا خیلی خوب بودن و حتی چیزهایی ارائه می‌دادن که GTA نداشت. میشه گفت تا الان کلا پنج نسخه اصلی از سری GTA ساخته شده که میشه گفت در واقع گل سرسبد این فرنچایز هستن. ولی خب بازیهای خوب دیگه‌ای هم بودن که تلاش داشتن مثل GTA باشن و تا حدی هم تونستن موفق باشن؛ با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این بازیها بندازیم.

The Simpsons: Hit & Run

best-gta-clones-ever-made

از بین همه بازی‌های مبتنی بر سیمپسون‌ها، Hit & Run بیشترین احترام رو داره، و البته دلیل خاصی هم داره. این بازی دارای شوخی‌ها و نویسندگی فوق‌العاده‌ای هستش که توی خود سریال هم می‌بینین. میشه قشنگ حس کرد که توسعه‌دهندگان واقعا عاشق این برند بودن و عشق و مراقبت زیادی رو براش گذاشتن.

تقاضای زیادی از طرف گیمرها برای یک ریمستر وجود داره، ولی احتمالا اتفاق نمی‌افته چون اکتیویژن حقوق این بازی رو داره. ولی این چیز معمولیه، چون بازی‌های لایسنس‌شده از اون دوره به خاطر مشکلات لایسنسینگ دیگه زیاد ریمستر نمیشن.

True Crime: Streets Of LA

best-gta-clones-ever-made

یک بازی که تاریخی تأثیرگذار داره، بیشتر به عنوان یک بازی تاریخی تاثیرگذار تلقی میشه تا یک بازی واقعا عالی. این بازی در سال 2003 بعد از Vice City و قبل از San Andreas منتشر شدش. این نکته مهمه چون Streets of LA یک کار بسیار قابل توجه‌تر از GTA اون زمان رو انجام داد، و اونم یک نسخه واقع‌بینانه تر و نسبتا واقعی از شهر لوس‌آنجلس رو در اختیار گیمرها قرار داد.

بازی واقعا دارای خیلی از نمادها و جاهای مشهور لس آنجلس بود، مخصوصا وقتی که به مرکز شهر لس آنجلس میرفتید. این تجربه اون موقع برای خیلی از مردم جذاب بود. اینکه این بازی اینقدر دقیق ساخته شده بود، تونسته بود کمبودهای بازی رو کمتر محسوس کنه. به هر حال، مباید همه بدونن که Streets of LA چثدر تونست موندگار باشه، چون کاری که این بازی کرد خود راکستار تازه 10 سال بعدش تونست انجامش بده.

Sleeping Dogs

best-gta-clones-ever-made

Sleeping Dogs یک بازیه که با گذر زمان بیشتر ارزشش رو نشون داد. هرچند اون اولا نتونست خیلی طرفدار برای خودش جمع کنه، اما Sleeping Dogs چیزهای جدید زیادی رو در این ژانر ارائه داد. شما وارد یک دنیای ناشناخته تا اون موقع میشدید که همون هونگ کونگ معروفه، اما مهمترین تغییرش، سیستم مبارزه برجسته‌ای که داشت بود.

در خیلی از جنبه‌ها، حس میشد این بازی مثل یک بازی Yakuza باشه. از حملات محیطی که می‌تونستید انجام بدین، تا اسلحه‌هایی که می‌تونستید بگیرید و "فوق‌العادگی" هر چه تمام حرکات انیمیشنی. این حس خیلی خوبیه و یک عنصریه که خب تا الان در سری GTA هم ندیدیم.

Saints Row 2

best-gta-clones-ever-made

اوج سری Saints Row رو باید Saints Row 2 دونست. از لحاظ تفریح خالص، این بازی بهترینه، و برای اونهایی که از خیلی جنبه‌های GTA 4 ناراحت بودند، تجربه لذت‌بخش‌تری تونست باشه. رانندگیش بهتر بود؛ ماموریت‌ها ارائه داده‌شده بیشتر از GTA 4 بودش و همچنین گرافیک‌ بهتری داشت.

این قضیه میخواست با GTA 4 شاخ‌به‌شاخ کنه و اینکار رو هم کرد و میشه گفت خیلی هم پیروز از این قضیه بیرون اومد. تازه خیلی ها که از جنبه واقع‌گرایی GTA خوششون نمیومد رو به خودش جذب کرد. البته یک نکته منفی در مورد این بازی اینه که نسخه های مختلف این بازی پر از باگ و مشکل بودن که الانا اگر بخواین امتحانش کنین باید یک سری پچ های لازم روهم روی بازیتون بریزین.

Scarface: The World Is Yours

best-gta-clones-ever-made

ساخته شده توسط همون توسعه‌دهنده‌های Hit & Run، بازی Scarface یکی دیگه از بازی‌های موفقی که با لایسنس ساخته شده. بازی‌ای که شمارو به شهر آفتابی میامی فلوریدا در دهه 80 میبره و در نقش یکی از مشهور ترین شخصیت‌های سینمایی یعنی Tony Montana قرارتون میده، که با صدای Andre Sogliuzzo اجرا شده.

این افسانه حرفهای بی ادبانه، به عنوان شخصیت قابل بازی، خیلی تونسته به بازی کمک کنه. هیچ قهرمان دیگه‌ای از GTA نمی‌تونه تو بی‌ادبی با اون رقابت کنه. همچنین، نسخه Wii دارای سیستم رانندگی کنترل حرکتی خیلی خوبی بود که هنوز هم به اندازه همون موقع تازه و خوب باقی مونده.

The Godfather

best-gta-clones-ever-made

در مقایسه با فیلم‌هایی که می‌تونن به یک بدل GTA تبدیل بشن، Scarface یک انتخاب عالیه، اما یکی دیگه که ثابت کرد میتونه خیلی خوب عمل کنه The Godfather هستش. سری فیلم‌های جنایی افسانه‌ای عالی که تا جایی منبع الهام GTA هم بودن و تونستن خیلی عالی به دنیای بازی هم وارد بشن.

این بازی کاملاً وفادار به محتوای مبدا و فیلم اول بوده و دارای صداپیشگی فوق‌العاده‌ای هستش؛ صداپیگی که توسط شخصیت های اصلی همین فیلم انجام شده البته اونایی که میتونستن. این بازی دقیقا وقتی اومد که نیاز به یک بازی جهان‌باز در دهه 50-60 میلادی حس میشد و تونست خیلی هم موفق عمل کنه.

Mafia 2

best-gta-clones-ever-made

از بهترین بازی‌های سری Mafia، بازی دوم یعنی Mafia 2 تونست یک جهان باز جذاب از دهه‌های 40 و 50 رو به تصویر میکشه که در دوران نسل هفتم کنسول‌ها با کیفیت HD خیلی تازه و زیبا بودش. البته این یک سال قبل از عرضه LA Noire بودش، پس این فضا تونسته بود خیلی خفنی واقع بشه. دقت به جزییات توی این بازی خیلی عالی بود. البته همین چندسال پیش که یک نسخه ریمستر ازش هم منتشر شد که میشه گفت اصلا خوب نیست پس اگر میتونین و دوست یک باز دیگه این بازی زیبا رو امتحان کنین، همون نسخه های قدیمی نسل هفتم روی PS3 و Xbox 360 رو بازی کنین.

Watch Dogs 2

best-gta-clones-ever-made

Watch Dogs 2 یکی از اون بازی‌هایی که تونسته روی موفقیت بازی اول سوار بشه و این سری به جلو هل بده. بازی اول میشه گفت تا حدی ناامید کننده بود و صد البته اون دروغی که یوبیسافت تو مراسم معرفیش هم گفت بی تقصیر نبود ولی برای بازی دوم خبری از کم‌کاری نبود. یوبیسافت معلوم بودش که از بازی اول درس گرفته چرا که تونسته بود بازی‌ای رو بسازه که از لحاظ کیفیت طراحی دنیای باز و عمقش تقریباً با بازیهای Rockstar هم‌ارزی می‌کنه.

داستان Watch Dogs 2 هم بهتر از بازی اوله. چیزی که میشه گفت درباره‌ بازیهای یوبیسافت خیلی نادره چون همیشه یک روند سقوطی رو بازیهاش از لحاظ کیفیت و داستان تجربه میکنن ولی Watch Dogs 2 میشه گفت تنها استثناییه که این شرکت طی چند سال اخیر داشته.

Red Dead Redemption

best-gta-clones-ever-made

چه کسی بهتر از خود Rockstar میتونه یه بدل برای GTA بسازه؟ این بازی تونسته حتی نسبت به سری GTA یک دنیای جالب‌تر و یک تون دارک و جدی‌ای رو داشته باشه. البته در کنار داستان کوتاه و واقعی‌ترش میشه گفت توی دنیایی که بازی داره کارهای زیادی نمیتونین انجام بدین.

خوشبختانه توی Red Dead مبارزه، گرافیک و موسیقی متن از GTA 4 خیلی بهترن، که کمک می‌کنه خیلی از نقص های جهان بازشو بپوشونه. از اونجاییکه این بازی انحصاری کنسول های نسل هفتم بودش برای بهترین تجربه این بازی بهتره همون نسخه Xbox 360 رو روی یک کنسول قوی‌تر ایکس‌باکس اجرا کنین. البته یک پورت PS4 هم این بازی داره که خیلی از قابلیت‌های نسخه اصلی ازش حذف شده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها