اشتباه بزرگی که سونی در مورد مارکتینگ The Last of Us Part ۲ Remastered کرد

آیا واقعا The Last of Us Part II Remastered میاز به ریمستر داره و اصلا ارزش خرید و پولی که براش میدین را داره؟

شناسه خبر: ۳۸۷۵۲۴
اشتباه بزرگی که سونی در مورد مارکتینگ The Last of Us Part 2 Remastered کرد

راهنماتو- میشه گفت هر گیمری که دسترسی به اینترنت داره، این خبرو شنیده که قراره یک نسخه ریمستر از The Last Of Us Part 2 برای PS5 منتشر بشه و میشه گفت بی بروبرگشت هم اظهار نظرهایی رو هم داشته. حتی با اینکه فقط سه سال از انتشارش گذشته و همین الان هم به عنوان یکی از "بهترین" بازیهایی که اخیرا منتظر شدن شناخته میشه. به طوری که این قضیه تونسته صدای خیلی از گیمرهارو دربیاره، چرا که خیلی‌ها میگن این بازی اصلا نیاز به ریمستر نداره، و اینکه آیا بازی‌ها واقعاً به ریمسترها نیاز دارن یا نه.

به گزارش راهنماتو ، به عقیده خیلی از صاحب‌نظرها و منتقدای دنیای گیم این کار به طور کلی برای خیلی از منظرهای هنری بازی‌ها خیلی بده که بخوان از بازی‌ای که قبلا ساخته و منتشر شده، یک نسخه ریمستر عرضه کنن مخصوصا وقتی یکی از معروف‌ترین استودیوهای معتبر سونی بخواد نسخه‌ای از بازی‌ای که قبلا منتشر کرده رو دوباره منتشر کنه که فقط رزولوشنش یکم بیشتره. این در حالیه که به نظر میاد استودیو Naughty Dog داره تمام تلاششو می‌کنه تا گیمرها رو مجاب کنه که برای کوچیک‌ترین تغییرات توی بازی موردعلاقشون دوباره پول بدن، در حالی که می‌تونست روی پروژه‌های دیگه‌ای مشغول به کاره باشه، مثل بازی فانتزی بی‌نامی یا Factions 2 که بنا به گفته‌ها سال‌هاست در دست توسعه‌ست ولی هنوز هیچ نتیجه‌ای رو نداشته. در نهایت، شما نمیتونین همینطور یک بازی رو با یک تگ یا لیبل جدید منتشر کنین و انتظار داشته باشین که موفق بشه.

sony-made-a-mistake-in-tlou2re-marketing

تازه در کنار اسمی که روی این عرضه جدید گذاشتن که شده "The Last Of Us Part 2 Remastered"، باید بدونین که اصلا این بازنشر فقط یک ریمستر نیست. در واقع، فکر می‌کنم بیشتر نقدها به بازی از اینجاست که واقعا ارزش همون 10 دلار هم نداره. بازی شامل سه "مرحله گمشده" به نام‌های "Boar Hunt"، "Jackson Party" و "Sewers" قراره باشه. که باز این خودش خیلی جالبه. این سطوح مراحل ابتدایی توسعه بودن که از بازی حذف شدن و حالا از طریق منوی اصلی به اونا دسترسی دارین. همچنین یک حالت roguelite به نام "No Return" هم هستش که بدون هیچ دلیل یا منطق خاصی به شما اجازه میده تا با یک سری وقایع رندوم تصادفی مقابله کنین البته تا جایی که بتونین ازش جون سالم ببرین وگرنه در صورت مردنتون باید دوباره از اول شروع کنین. تازه در کنار این دو حالت جدید یک بخش دیگه هم قراره اضافه بشه که با صدای توسعه‌دهنده‌های بازی قراره شمارو با روند ساخت بازی آشنا کنه.

sony-made-a-mistake-in-tlou2re-marketing

حالا کاملا صحیح و منطقیه اینکه استودیوها با ریمستر کردن مداوم بازی‌هاشون به جای نگاه به پروژه‌های آینده، دارن یک روند پسرفت رو برای صنعت به وجود میارن که نه به نفع استودیوئه و نه به نفع طرفدارای اون بازی. تازه این قضیه نشون می‌ده که مدیرای استودیوها همیشه سعی می‌کنن از یک محصول تا زمانی که همچنان مرتبط و پرطرفدار بین گیمرهاست ازش بدوشن و سودشو ببرن. درسته تا اینجا همیشه داشتیم دم از بد بودن این قضیه و ریمستر میزدیم ولی خب برای کسایی که این بازی رو حالا با قیمت‌های کمتری تونستن بخرن، یک 10 دلار اضافه برای این دوحالت و یک بخش توضیحات به نظر میتونه معامله خوبی باشه نه؟

sony-made-a-mistake-in-tlou2re-marketing

درسته به چشم خیلی‌ها این فقط همون بحث ای خدا "دوباره Naughty Dog داره یک ریمستر دیگه می‌سازه" هستش، مخصوصا اگر یادتون باشه که سر The Last Of Us Part 1 چقدر کم بازی دستخوش تغییرات شده بود و فقط گرافیبک بازی در حد گرافیک بازی دوم بود. اما این ریمستر بیشتر از یک ریمستره. چون میتونه بهتون این دید رو بده که این بازی قرار بوده چطوری ساخته بشه و چطوری محصول نهایی آروم‌آروم شکل گرفته. این میتونه تجربه جالبی باشه و راستش من میتونم بگم جزو کسایی خواهم بود که نسخه 10 دلاری این "محتوای الحاقی" رو میخرن، چونکه برای من که The Last Of Us Part 2 را از قبل دارم میتونه یک پیشنهاد خوب باشه. ولی خب اینکه بخواین این پکیج رو با یک قیمت بالاتر بخواین بخرین باید بگم نه راستش کار عاقلانه‌ای نیست.

پس اینکه بخوایم بگیم که این بازی و یا روش قیمت‌گذاریش درسته اونقدارهم بیراه نگفتیم. چرا؟ چون در عوض چیزی که قراره گیرتون بیاد، ارزش خوبی رو داره. من می‌گم مشکل بیشتر یک مشکل بازاریابیه. اگر نامگذاری این پکیج دقیق‌تر میبود، شاید مردم اینقدر سریع در موردش گارد و موضع نمیگرفتن که وای این بازی فلانه. حالا باز از طرف دیگه "Director's Cut" نمیتونه کاملاً صادق باشه، چرا که اون مراحلی که صحبتشو داشتیم که به اصطلاح "گمشده" بودن اون مقدار پولیشی که باید رو ندارن و صرفا قراره با وضعیتی که داشتن نه بیشتر و نه کمتر دوباره وارد بازی بشن، در حالی که اگر میتونستن همون مراحل رو دوباره با پولیش و دقت دوباره وارد بازی میکردن میتونستن انتخاب های بیشتری توی روند مارکتینگ بازی داشته باشن. به شخصه من فکر می‌کنم که انتخاب اسم نسخه "Collectors Edition" با تمام اضافاتی که باهاش عرضه میشه میتونست خیلی بهتر اون بازی رو توصیف کنه.

sony-made-a-mistake-in-tlou2re-marketing

من هنوز هم فکر می‌کنم این ریمستر لازم نبوده و نیست، اما احساس می‌شه لفظ ریمستر توی این نسخه اون اهمیتی که باید رو نداره و بیشتر تمرکز روی سطوح گمشده، حالت اضافی بازی و توضیحات توسعه‌دهندگان هستش. ولی خب بازم باید منتظر بمونیم تا ریمستر واقعاً منتشر بشه و ببینیم این اضافات چطوری میتونن طرفدارای این سری رو راضی کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها