اختراع جدید EA شما رو تبدیل به صداپیشه شخصیتتون تو بازی میکنه

EA راه های جدیدی رو برای کسب درآمد به جز ساخت بازی پیدا کرده.

شناسه خبر: ۳۸۷۷۳۰
اختراع جدید EA شما رو تبدیل به صداپیشه شخصیتتون تو بازی میکنه

راهنماتو- EA طی چند سال اخیر تبدیل به شرکتی شده که سعی میکنه با کمترین زحمت و تلاش، بیشترین سود و منفعت رو به دست بیاره. به نظر حالا این شرکت به جای تلاش بیشتر داره از فکرش استفاده میکنه و با ثبت ایده‌های جدید، سعی میکنه که اونارو هم به بقیه بفروشه و راه کسب درآمدی رو جدا از "ساخت" بازیها داشته باشه.

به گزارش راهنماتو، این شرکت یه پتنت برای یه برنامه هوش مصنوعی (AI) ثبت کرده که به بازیکنا اجازه میده صدای خودشون رو به بازی اضافه کنن.

توسعه دهنده‌های بازی‌های معروف مثل Madden، Battlefield و Jedi Survivor، دارن با ابزارهایی که به هوش مصنوعی مرتبطن، آزمایش می‌کنن که به بازیکنا این امکان رو میده تا شخصیتشون رو با صدای خودشون بازی کنن.

هوش مصنوعی تغییرات زیادی رو تو روش مصرف ما از محتواهای گوناگون داده و این که می‌تونه با کمترین تلاش متن، تصویر و موسیقی ایجاد کنه. با این حال، EA اولین شرکتی نیست که به دنبال اضافه کردن هوش مصنوعی به بازی‌هاش هست.

اخیراً Microsoft هم همکاری بین Xbox و سرویس تولید هوش مصنوعی Inworld رو اعلام کرده که باعث میشه شخصیت‌ها، داستان‌ها و ماموریت‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی به بازی‌های این پلتفرم اضافه بشه. EA یه گام بیشتر می‌ره و از هوش مصنوعی استفاده می‌کنه تا به بازیکنا این امکان رو بده که کاملاً شخصیت خودشون رو در بازی شکل بدن.

پتنتی که در تاریخ 17 اکتبر منتشر شده، یه برنامه برپایه هوش مصنوعی رو که به بازیکنا اجازه می‌ده از صدای خودشون در بازی استفاده کنن، توضیح داده. این نقشه‌ها با تصاویر شماتیک مفهوم اولیه این ایده رو نشون می‌دن.

ea-patnents-ai-to-make-gamer-the-va

توضیحات پتنت در اولین تصویر، مفهوم ساده استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر صدا رو نشون می‌ده. این نشون می‌ده که داده محتوای گفتار رو از طریق یه سنتزساز گفتار می‌گیره و بعد ورودی بازیکن رو به بازی منتقل می‌کنه.

"این برنامه بازی، یه ماژول ورودی محتوای گفتار رو برای استفاده توسط بازیکن دستگاه محاسبه فراهم می‌کنه. این ورودی محتوای گفتار برنامه‌ریزی شده به بازیکن وابسته به این است که به بازیکن این امکان رو بده که با استفاده از متن و/یا برچسب‌ها برای اظهارات پارالینگویی، داده‌ها رو برای استفاده در سنتز گفتار با صدای خودش وارد کنه."

اگر بخوایم خیلی ساده به این پتنت نگاهی داشته باشیم، جوی هستش که گیمرا بهشون یک سری اطلاعات به عنوان صداها و اسکریپت‌های گفتاری داده می‌شه و اونا اون متن هارو با صدای خودشون میخونن که با استفاده از همون میشه صدا گیمر رو توی بازی بازسازی و شبیه سازی کرد. مشابه اینه که استودیو یه بازیگر صوتی استخدام کرده باشه. تا الان EA هیچ اعلام رسمی‌ای در مورد استفاده از صداهای هوش مصنوعی در بازی‌هاش نکرده، جز پتنت.

نظرات
پربازدیدترین خبرها