نگاهی به باحال‌ترین بازیهای مسابقه‌ای که میتونین با دوستاتون روی کامپیوتر بازی کنین

رقابت و مسابقه یک پای ثابت هر کل‌کلی با دوستاتونه! حالا بهترین جایی که میتونین کل همو بخوابونین بازیهای مسابقه‌ای هستن که توی این مقاله به بهتریناشون پرداختیم.

شناسه خبر: ۳۸۸۲۸۳
نگاهی به باحال‌ترین بازیهای مسابقه‌ای که میتونین با دوستاتون روی کامپیوتر بازی کنین

راهنماتو- رقابت و مسابقه یک پای ثابت هر کل‌کلی با دوستاتونه! حالا جایی که میتونین کل همو بخوابونین کجاست؟ درسته بازیهای مسابقه‌ای. خوشبختانه تو زمینه بازیهای مسابقه‌ای روی کامپیوتر و کنسول کمبودی نداریم ولی خب اگر حرف از تنوع باشه قطعا پلتفرم کامپیوتر جاییه که به شما بیشترین انتخاب رو میده.

به گزارش راهنماتو، حالا ما توی لیستی که قراره بهش بپردازیم، سعی کریم که از هر نوع مسابقه‌ای که میشه بیاریم که بتونه هر کسی با هر سلیقه‌ای رو شامل بشه. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به باحال ترین بازی های مسابقه‌ای ماشین روی کامپیوتر داشته باشیم.

Art Of Rally

best-racing-games-to-play-with-your-friends

این بازی معمولاً یکی از بازی‌های مسابقه‌ای مستقل ولی فوق‌العاده خوبه که برای افرادی که دوست دارند تو بازی‌های رانندگی کمی از واقع‌گرایی کمتری استفاده بشه، میتونه گزینه عالی‌ای باشه. حتی با اینکه یه کمی به بازی‌های آرکید قدیمی شباهت داره، باز هم تو یک تجربه مسابقه‌ای هیجان‌انگیز هستش که مسیرهای مختلف و ماشین‌های باحال داره. اونایی که عاشق دوران رالی هستند، حتماً از حالت حرفه‌ای هیجان‌انگیزش لذت می‌برن، جوری که حتی خیلی خشن به هم کوبیدن هم میتونه خیلی جالب و مفرح باشه وقتی با دوستاتون دارین بازی میکنین.

Forza Horizon 5

best-racing-games-to-play-with-your-friends

سری فورزا سال‌هاست که یکی از محبوب‌ترین‌هاست و این بدلیل داره. فورزا هورایزن 5 هم اکشن کلاسیک سری رو به همراه دنیای باز بزرگی در دسترس گیمرها قرار می‌ده. با جاهای زیادی که میتونین تو بازی برین و توشون بگردین، که شامل آتشفشان‌ها و جنگل‌ها میشه، توی این بازی همیشه چیزهای جذابی برای دیدن وجود داره. یک جورایی برای تمام سلیقه‌هاا، از کمپین گرفته تا مسابقه با بازیکنای آنلاین یا حتی گذاشتن کل وقتت بازیتون فقط سر اینکه ماشینتون رو شخصی‌سازی کنین. خلاصه که فورزا هورایزن 5 بهتون هر چیزی که بخواین رو می‌ده.

Horizon Chase Turbo

best-racing-games-to-play-with-your-friends

اگه عاشق بازی‌های مسابقه‌ای هستی ولی به اکشن سبک آرکید علاقه داری، ممکنه به Horizon Chase Turbo هم علاقه‌مند بشین. ممکنه به نظر بیاد که یه بازی مسابقه‌ای ساده باشه، و به نظر بعضی شاید هم اینطور باشه، اما گاهی ساده بودن کافیه تا یک تجربه شاد رو داشته باشین. با تجربه چندنفره فوق‌العاده، سخته که لحظه‌ای از مسابقات هیجان‌انگیز این بازی رو از دست بدین. گرافیک بازی هم یه جورایی یادآور دورانیه که هر بازی‌ای سعی نمیکرد به جای اینکه باحال باشه، واقع گرایانه باشه.

Team Sonic Racing

best-racing-games-to-play-with-your-friends

میشه گفت اکثر بازیهای مسابفه‌ای سونیک محبوبیتشون رو مدیون بازیهای مسابقه‌ای ماریو هستن، اما Team Sonic Racing حق داره که جدی گرفته بشه. این یک بازی مسابقه‌ای پرهیجانه که منتظره شماست تا چند مسابقه با چند دوست انجام بدی. با یک مجموعه قوی از شخصیت‌های سونیک، مسیرهای جذاب و ماشین‌های شیک برای مسابقه. جوری که بعد از مسابقه قراره لحظه های خنده داری رو با دوستاتون داشته باشین. این بازی یه مکانیک تیمی هم داره که به هر مسابقه یه حس استراتژیک یکتا اضافه می‌کنه که تو بازی‌های مشابه زیاد ندیدینش.

F1 23

best-racing-games-to-play-with-your-friends

طرفداراd مسابقات فرمول یک باید F1 23 امتحان کنن، چون واقعاً تلاش کرده تا هر چیزی که از نسخه قبلی کم داشته باشه، بهبود بده. حتی حالت داستانی از بازی قبلی هم تو این ورژن حضور داره و یه Career اثرگذار و هیجان‌انگیز رو بهت می‌ده. در واقع، تمام تجربه از تغییرات ساده مثل رابط کاربری تا تغییرات بزرگ مکانیک بازی اصلاح شده. اگه خودت رو به یک مسابقه تنها تکوندی یا دوست داری تو صف‌های آنلاین شرکت کنی، با F1 23 مسابقات خیلی چالش‌برانگیزی در پیش داری.

Dirt Rally 2.0

best-racing-games-to-play-with-your-friends

کسایی که از ایده‌ی رالی خوششون میاد ولی می‌خوان تجربه‌ای واقع‌گرایانه تر از چیزی مثل Art Of Rally داشته باشند، یک بازی راست کارشونه اونم Dirt Rally 2.0 هستش. این بازی از سال2019 سعی داره تا واقع‌گرایانه‌ترین تجربه مسابقه رالی رو به کامپیوترتون و البته کنسولتون بیاره. شما می‌تونین دور دنیا در مسیرهای مختلف دوره بزنین و حدود 50تا ماشین مختلف رو امتحان کنین. تازه وقتی دارین ماشینتون رو دستکاری می‌کنین، باید پشت هر تغییر یک استراتژی‌ داشته باشین چرا که کوچکترین تغییرات روی ماشینتون تاثیر مستقیمی رو عملکردش داره.

Hotshot Racing

best-racing-games-to-play-with-your-friends

اینم یه بازی مسابقه‌ای مستقل دیگه به اسم Hotshot Racing که هدفش اینه که با یک تجربه ساده‌تر ولی خیلی خوشایندتر نسبت به خیلی از بازی های مسابقه‌ای‌ مدرن، یه حس خاص Retro و نوستالژیک رو براتون تداعی کنه. با گیم‌پلی سبک آرکیدش، Hotshot Racing با تمام رنگهای جذاب و برجسته‌اش میتونه یک انتخاب عالی برای گیمرای عشق ماشین و مسابقه باشه.

مثل اینکه داری دوباره بازی مسابقه از چند دهه پیش رو داری، همه چیز با کنترلهای چسبیده، دریفت باحال و مجموعه‌ای نسبتاً زیاد از مسیرهای مختلف برای رقابت. با گزینه‌های بی‌نظیر تک‌نفره و چندنفره، هر جور که بازی کنی ازش لذت می‌بری، چه تنها بازی کنی چه با دوستات.

iRacing

best-racing-games-to-play-with-your-friends

این یک از اون بازی هاست با بقیه لیستمون یکم متفاوته.چرا؟ خب بزارین توضیح بدم پس. iRacing یه تجربه یونیکه چون تمرکزش روی گیم‌پلی آنلاینه و واقعاً گام‌های بزرگی رو برای حفظ واقعیت در رانندگی واقعی برداشته. برای این کار، بازی از تکنیک‌هایی مثل محدود کردن دید به داخل ماشین استفاده می‌کنه.

همونطور که انتظار می‌رفته از یه بازی اینچنین، گیم‌پلی این بازی خیلی به دسته رانندگی چرخ گردان اختصاص داره و واقع‌گرایی بازی می‌تونه یه چالش در ابتدا باشه. طموح چیزیه که بهترین نام این بازی باشه، پس یه سر بهش بزن اگه دوست داری حس واقعیت رو در مسابقه‌هات حفظ کنی.

Split/Second

best-racing-games-to-play-with-your-friends

این یکی شاید یکی از قدیمی‌ترین بازی‌ تو لیستمون باشه، ماله زمانیه که مردم با PS3 یا Xbox 360ای که داشتن دلشون خوش بود و عشق دو دنیا رو میکردن. Split/Second با یه ساختار جذابی که داره، انگار شمارو توی یک برنامه تلویزیونی که همه سعی دارن همدیگه رو از بین ببرن قرار میده. بعد این قضیه قشنگ حس واقعی و آشفته‌ای رو بهتون می‌ده.

یکی از بزرگترین مکانیک‌های بازی حوله اینه که در حین مسابقه باید از اطرافتون و قدرتتون استفاده کنین تا بتونین از شر حریفاتون خلاص بشین. اگر بخوام ساده‌تر بگم اینجوریه که بازی خیلی شبیه به Blurئه ولی به جای قدرت های مختلف شما میتونین از خود مسیر مسابقه و مپ بازی استفاده کنین. مثلا میتونین با یک زمین‌لرزه به موقع، بخش زیادی از نقشه رو از بین ببیرین و در کنارش کار حریفاتون رو هم بسازین.

Dirt 5

best-racing-games-to-play-with-your-friends

این یکی با ترکیب اجزای مدرن شبیه‌سازها و مسابقه‌ای‌های آرکید، Dirt 5 یه ازدواج فوق‌العاده از دو ژانر معمولی مسابقه‌ایه. با این بازی که تمام چیزش حول مسابقه خارج از جاده و یکی از پلیدترین مسابقاته، از جمع متمایز میشه.

حتی یک حالت داستانی خفن هم داره که ماجرای جذابی از عداوت به عنوان رقیبان داره. با مکان‌های زیاد و اثرات هواشناسی منحصر به فرد، فقط تعداد معینی از مسابقات تحت شرایط خاص قابل دسترسی هستند که یه لایه اضافی از جذابیت به بازی اضافه می‌کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها