نگاهی به ۷ تا از بازی‌های فوق‌العاده‌ای که یوبیسافت ساختشون رو کنسل کرد

در این مقاله قصد داریم به بازیهایی از یوبیسافت نگاهی بندازیم که اگر کنسل نمیشدن میتونستن خیلی خوب عمل کرده و موفق بشن.

شناسه خبر: ۳۸۸۴۸۴
نگاهی به 7 تا از بازی‌های فوق‌العاده‌ای که یوبیسافت ساختشون رو کنسل کرد

راهنماتو- یک زمانی بود که اسم یوبیسافت، به این معنی بودش که هرسال میتونستیم یک بازی جدید از فرنچایزی کاملا نام‌آشنا رو روی کامپیوتر یا کنسول‌هامون بازی کنیم. ولی خب متاسفانه به گذشت زمان و تغییر اولویت شرکت از رضایت مشتری با کسب درآمد بیشتر، میشه گفت دیگه نمیشه مثل گذشته بتونیم تجربه‌های جدیدی رو بازی کنیم.

به گزارش راهنماتو، در همین بین که این شرکت داشت سیاست های ساخت بازیش رو دوباره طرح‌ریزی میکرد؛ یک سری از بازیها هم متاسفانه قربانی این سیستم جدید شدن، بازیهایی که خیلی‌ها واقعا چشم‌انتظار منتشر شدنشون بودن ولی خب دیگه باید به دست گذشته بسپاریمشون. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این بازی های فوق‌العاده که یوبیسافت ساختشون رو کنسل کرد بیندازیم.

Tom Clancy's Ghost Recon Frontline

best-ubi-games-that-got-cancelled

ایده یک بازی حماسی جدید در جهان Ghost Recon به شکل یک بازی Battle Royale اونقدارهم بد نبودش. فقط مشکل Ubisoft با Frontline این بود که خیلی دیر شروع به توسعه کردنش کرد، به خاطر همین هم خیلی زود مجبور شدن که کنسلش کنن چرا که بازار ژانر Battle Royale که یک اوج زیادی رو تجربه کرده بود، حالا شروع به افول کرده بودش و همین باعث شد که Frontline نتونه به موفقیتی واقعی در این زمینه برسه. البته باز همین که کنسل شدن این بازی باعث نشدش که این فرنچایز به طور کلی فراموش بشه جای شکر داره.

Alien Versus Predator

best-ubi-games-that-got-cancelled

Ubisoft تو یک دوره حقوق ساخت بازی‌های Alien vs Predator رو داشت و یک بازی برای Game Boy Advance هم که قرار بود در سال 2003 عرضه بشه رو در دست ساخت داشت. اما متاسفانه مجوز ساخت بازی برای Ubisoft در سال 2003 منقضی شدش و بدون هیچ اطلاع قبلی، این بازی برای همیشه از ذهن گیمرها پاک شد انگار که هیچ وقت معرفی نشده بودش. البته اطلاعات زیادی درباره محتوای بازی منتشر نشده بود و فقط یک اظهارنظر یک‌جمله‌ای از Ubisoft بودش که می‌گفت: "این بازی به بازیکنا امکان تجربه سطوح مختلف اکشن و ترس رو می‌ده". یعنی این یک جمله تمام اطلاعاتی بودش که یوبیسافت در مورد این بازی به طور رسمی منتشر کرده بودش.

Project Q

best-ubi-games-that-got-cancelled

این بازی یک تلاش دیگه از طرف Ubisoft بودش که بتونه خودش رو یک بازی دیگه وارد بازار بازی‌های Battle Royale کنه. در اصل این بازی از طریق فاش شدن اطلاعات داخلی از طرف خود شرکت معرفی شد. ایده این بازی به نظر می‌رسید بیشتر به سمت یک بازی مبارزه تیمی Battle Royale باشه که بیشتر به سمت بازی‌های Party می‌رفت تا بازی‌هایی که بیشتر روی اسلحه تمرکز داشتند. Project Q می‌توانست یک نوع تازه و جدید رو به بازی‌های Battle Royale بیاره ولی خب در نهایت Ubisoft اعتقاد داشت که بهتره توی این بازه زمانی که به نظر میاد همگی از این نوع بازیها زده شدن ریسک نکنه و همون اول کنسلش کرد. Project Q قرار بود یک بازی PvP باشه ولی خب به جای سلاح و اسلحه گیمرا از مشت‌هاشون و هنرهای رزمی استفاده میکردن. البته یکم بعدش اگه یادتون باشه اسم Project Q بعدا برای یک پروژه PS5 دستی استفاده شد که بعد به طور رسمی شدش PS Portal.

Arcatera: The Dark Brotherhood

best-ubi-games-that-got-cancelled

یکی از بازی اولیه که Ubisoft در سال 2000 برای PC ساخته بود، اسمش Arcatera بود که باز اونم چون زیاد نتونست محبوب و جالب به نظر بیاد، خیلی سریع لغو شدش و حتی یک نسخه از این بازی که یوبیسافت میخواست روی کنسول جدید اون زمان یعنی Dreamcast منتشر کنه هم در همین حین کسل شدش. شاید باورتون نشه ولی میگن که یکی از دلایلی که این بازی رو کنسل کرده بود این بود که توسط یکی از شعبه های آلمانی یوبیسافت ساخته شد و برای همین هم نمیتونستن بازی رو به زبان انگلیسی یا زبان های دیگه ترجمه کنن!!! البته یک دلیل دیگه هم که داشت این بود که زیاد روی PC نتونست اونقدر جذاب جلوه کنه واس همین هم باعث شدش که شرکت به این فکر بیوفته که نسخه Dreamcast فقط قراره هزینه‌های بیشتری رو در بودجه توسعه اضافه کنه، تازه وقتی که هیچکس از موفقیت بازی اطمینان نداشتش. منتقدا اون زمان گفتن که ایده اولیه که در E3 ارائه شدش، خیلی جذاب به نظر می‌رسید اما به یک نتیجه نهایی ناامیدکننده منجر شد.

Splinter Cell VR

best-ubi-games-that-got-cancelled

یکی دیگه از ترندهای بازی‌سازی که توی چند سال اخیر همه خیلی سریع بهش پریدن، VR بودش. با اینکه خیلی از استودیوها شانس خودشون رو با این فرض زیاد کردن که شاید VR یک پدیده مهم توی دنیای بازی بشه، Ubisoft هم مثل بقیه بود و یک نسخه VR از یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهاشون رو (که خیلی بیشتر نیاز به یک ریبوت داشت تا نسخه VR) اعلام کرد. با این حال، بازی Splinter Cell VR لغو شد، که ممکنه به دلایل مختلفی باشه. یکی از دلایل مهم، شاید این باشه که احتمالاً علاقه کافی به دوروبر Splinter Cell برای اینکه بازی‌های جدید موفق باشن باقی نمونده بوده و Ubisoft هم ممکنه دیده باشه که گیمرها اونقدر جذب بازیهای VR نمیشن چون اونقدر در جامعه گیمینگ عامل جلب توجه نشده بود که احتمالاً انتظارش رو داشته بودند.

Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots

best-ubi-games-that-got-cancelled

یک بازی دیگه از دنیای Tom Clancy که برای Ubisoft به نتیجه نرسید، یک نگاه تازه به سری Rainbow 6 بود. این بازی قرار بود تیم Rainbow رو در مقابل یک گروه تروریست به نام True Patriots در شهر نیویورک قرار بده. البته باید گفت که توسعه‌ این بازی مشکلات زیادی داشت و در نهایت تمام این پروژه به دلیل تغییرات مکرر در تیم توسعه‌اش به تعویق افتاد. Ubisoft اما از Rainbow 6 دست نکشید و تونست بعداً Rainbow 6: Siege رو منتشر کنه که به عنوان جایگزین این نسخه به نظر میاد و نشون داد که این فرانچایز هنوز هم محبوبیت داره و توانست یکی از بهترین بازی‌های این فرانچایز رو ارائه بده.

America's Army: Rise of a Soldier

best-ubi-games-that-got-cancelled

عجیبه که ارتش واقعی آمریکا به Ubisoft کمک کرده بوده تا بازی‌هایی در مورد جنگ و تجربیات واقعی سربازان در افغانستان بسازه. ولی واقعیت اینه که این بازی به نام America's Army اول روی PC عرضه شد و بعد از اون نسخه به‌روزش برای کنسول‌ها توسعه پیدا کرد. تا زمانی که فقط تونست یک سری نقد متوسط رو به پایین رو کسب کنه، احتمالاً انتظار نمی‌رفت که نسخه PlayStation 2 این بازی توسط Ubisoft لغو بشه قبل از اینکه حتی به بازار عرضه بشه. ولی بازی روی Xbox منتشر شدش و به همین ترتیب هم نقدهای متوسطی رو جلب کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها