میدونستین معنی مخفی خالکوبی روی بازوی الی توی Last of Us ۲ چیه

توی سری بازی‌ای که تمرکز زیادی روی داستان‌سرایی هستش، قطعا میشه انتظار داشت که مفهوم نمادگرایی حرف زیادی برای گفتن داشته باشه، دقیقا چیزی که در TLOU ۲ دیدیم.

شناسه خبر: ۳۸۸۵۱۸
میدونستین معنی مخفی خالکوبی روی بازوی الی توی Last of Us 2 چیه

راهنماتو- سری The Last of Us قطعا یکی از بهترین فرنچایزهایی هستش که گیمرها تونستن تا الان تجربش کنن. فرانچایزی که با داستان فوق‌العاده و پیچیده خودش تونسته شخصیت هایی رو معرفی کنه که مخاطب میتونه باهاشون همذات‌پنداری کنه.

به گزارش راهنماتو، یکی از ویژگی‌های ممتاز در مدل شخصیت الی در بازی The Last of Us Part II، خالکوبی‌ هستش که اون رو بازوش داره و این انتخاب توسط سازنده این بازی یعنی Naughty Dog صورت گرفته چون که میخواستن این شخصیت خیلی بیشتر از یک شخصیت اصلی نمادین بشه، نه فقط به عنوان یک عنصر زیبایی که توی بازی رعایت میشه. TLOU 2 یک بازی با داستان فوق‌العاده است، پر از خشونت، مرگ و تعقیب بی‌پایان برای انتقام. بازی‌های Naughty Dog به شدت روی شخصیت‌ها متمرکز هستن و طراحی خالکوبی الی در The Last of Us با دقت زیادی انجام شده و تازه ناتی‌داگ برای طراحیش از خارج از استودیو هم کمک گرفته.

whats-the-meaning-behind-ellies-tattoo-in-tlou2

The Last of Us Part II که در ماه زوئن سال 2020 روی Play Station 4 منتشر شد. این بازی به خاطر داستان دلگرم‌کننده‌اش، انیمیشن هایی با جزئیات بسیار دقیق، و بهبودهای گیم‌پلی نسبت به نسخه قبلی، همگی دست به دست هم دادن تا بتونن یک شاهکار به تمام معنا رو منتشر کنن و صد البته این بازی میراثی مهمی رو از خودش به یادگار گذاشت. Naughty Dog به خاطر بازی‌هایی که به جلوی روایت در دنیای بازی‌های ویدیویی گذاشته است، به ویژه The Last of Us و سری Uncharted، شناخته شده است. بخش قابل توجهی از کارهای تاثیرگذار این استودیو به پیچیدگی‌هایی که در ساخت دنیاها و شخصیت‌ها به کار می‌برد، برمی‌گردد، و این تاتوی The Last of Us نشان می‌دهد که هر جزئیاتی در طول توسعه بازی در نظر گرفته می‌شود.

اولین گزارش از سوی The Washington Post نشون میده که Naughty Dog اون اول تلاش خودشو کرد تا به تنهایی یک طراحی عالی برای خالکوبی Ellie در The Last of Us Part 2 خلق کنه. ولی خب وقتی که تلاش‌های داخلی این استودیو نتیجه نگرفت، سازنده‌های این بازی، از تتو آرتیست اهل کالیفرنیا یعنی ناتالی هال کمک گرفتن. وظیفه اون این بود که یک خالکوبی با معنا پیدا کنه که سوختگی شیمیایی ایجاد شده توسط الی رو روی بازوش رو بپوشونه، که باز خودش نشونه‌ای از مصون بودن الی به عفونت مغزی Cordyceps بودش.

معنی محفی پشت تتوی Ellie در The Last of Us

whats-the-meaning-behind-ellies-tattoo-in-tlou2

پس از بحث‌های جدی درباره تم موضوعات بازی با هال، او در نهایت به یک طراحی با یک پروانه و سرخس رسید. بر اساس گفته های کارگردان بازی، Neil Druckmann، تتوی The Last of Us در واقع چند لایه مفهوم رو با خودش داره. به طور کلی، پروانه‌ها نماد مرگ هستن، به ویژه پروانه‌های شب‌مویی مثل Death's-head Hawkmoths که الگویی شبیه جمجمه رو روی پشت خود دارند. اما برای الی به طور خاص، پروانه نمایانگر جبران انتقام برای مرگ جوئله. ایده یک پروانه که به طور جبران‌ناپذیر به سوی نور پرواز می‌کنه، تصویر خیلی قدرتمندیه که به عنوان مفهوم پشت صفحات لودینگ TLOU 2 استفاده شدش.

به گفته Druckmann، پروانه نمایانگر رابطه الی با جوئل است، برای همین هم هستش که یک طرح از پروانه روی گیتار الی که باز اون هم هدیه‌ای از طرف جوئل به الی بود هم وجود داره. تصویر پروانه به خوبی مفاهیم بازی و رابطه الی و جوئل رو بازتاب می‌کنه، به همین دلیل Naughty Dog تصمیم گرفت که پروانه روی دسته گیتار رو به عنوان اولین و آخرین صحنه‌های TLOU 2 استفاده کنه. بازی در کل طولانی، پیچیده، و اغلب سخت برای تماشاست، اما رابطه بین جوئل و الی در مرکزش هستش، که پروانه در خالکوبی و گیتار الی رو به عنوان نقطه پایان مناسب برای The Last of Us Part II انتخاب کرده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها