نگاهی به مرموزترین شخصیت سری Call of Duty

سری Call of Duty به گفتن داستان های جذاب معروف نیستش ولی همچنان تونسته یک سری از افسانه‌ای ترین شخصتی های دنیا گیم رو تحویل طرفدارای خودش بده.

شناسه خبر: ۳۸۹۰۶۷
نگاهی به مرموزترین شخصیت سری Call of Duty

راهنماتو- ویکتور رزنوف تونسته یک شخصیت آیکونیک تو سری بازی های Call of Duty بشه. کسی که برای اولین بار تو بازی World at War ظاهر شدش. شخصیتی که بازی اونو توی نبرد استالینگراد معرفی میکنه، حتی از همون اول هم این شخصیت جوری معرفی میشه که گیمر میدونه که این کارکتر قراره خیلی باهاشون خاطره بسازه. البته کاش میشد که این خاطره‌ها همگی چیزهای خوبی باشن که گیمرا بتونن با اونا به یاد بیارنش ولی خب دست سرنوشت اونقدارهم باهاش مهربون نبود.

به گزارش راهنماتو، بعد از پایان ماجرای World at War، رزنوف به زندان گولاگ فرستاده میشه جایی که خودش میگه استالین کسایی رو میفرستاد که میتونستن براش خطرناک باشن. همونجاست که پلیرا بعد از 2 سال و بالاخره توی Black Ops این شخصیت افسانه‌ای رو دوباره میبینن. ولی برعکس بازی قبلی، توی Black Ops بازی سعی میکنه که توی داستان بیشتر از داستان زندگی و گذشته سختی که رزنوف داشته صحبت کنه و گیمرهارو باهاش بیشتر آشنا کنه.

باباش توی نبرد استالینگراد کشته میشه

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

پدر رزنوف توی نبرد استالینگراد کشته میشه. البته ویکتور رزنوف خودش هم توی نبرد استالینگراد حاضر بوده، ولی خب به نظر میاد که این دو توی جبهه‌های مختلف این نبرد داشتن میجنگیدن. در حین تعریف داستان بابای خودش، رزنوف از بابای خودش بیشتر هم میگه. رزنوف توی یک فلش‌بک مرحله Project Nova در Black Ops اطلاعات بیشتری رو با میسن در میون میزاره. پدر رزنوف یک موسیقیدان بوده که توی جنگ موسیقی می‌نواخته ، همین باعث امیدواری روس‌ها میشده و ارتش آلمان رو عصبانی میکرده. برای همین هم آلمانی‌ها پدر رزنوف رو تو خوابش میکشن، چیزی که ویکتور رو حتی بیشتر از آلمان‌ها متنفر کردش.

انگشت اشاره‌اش رو توی نبرد استالینگراد از دست میده

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

وقتی پلیر برای اولین بار با رزنوف در استالینگراد ملاقات میکنه، رزنوف بهش میگه که دیگه نمی‌تونه تیر بزنه.چرا؟ چون وقتی به دست راستش نگاه می‌کنین، می‌بینین که جای انگشت اشارش خیلی خونیه و به نظر از بقیه دستش آویزونه. بعداً هم توی بازی می‌فهمید که انگشت اشاره رزنوف دیگه وجود نداره، چون بعد از استالینگراد انگشتش رو به کل از دست میده.

بعد از نبرد برلین ترفیع درجه میگیره

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

توی Black Ops و ماموریت Project Nova، رزنوف در یک نبرد با نازی‌ها شرکت میکنه. این ماموریت چند ماه بعد از نبرد برلین اتفاق میفته و شوروی پایگاه نازی‌ها رو توی قطب شمال پیدا میکنه. چیزی که بازیکنا ممکنه متوجهش نشن اینه که به رزنوف به عنوان یک کاپیتان ارجاع داده میشه. بعد از همه‌ی اتفاقاتی که رزنوف تو World at War رخ میده، به نظر میاد که گرفتن برلین چیزیه که باعث شده ترفیع درجه بگیره. ولی خب متأسفانه به رزنوف خیانت میشه و دوستاش با استفاده از مواد شیمیایی Nova-6 کشته میشن. رزنوف از گاز فرار میکنه و بعدهاهم دستگیر میشه.

الکس میسن رو شستشوی مغری میده

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

وقتی الکس میسون دستگیر و به Vorkuta فرستاده میشه، دشمنای توی Black Ops سعی میکنن که مغزشونو شستشو بدن تا بتونن کاری کنن که اون رئیس جمهور کندی رو ترور کنه. رزنوف موفق میشه این مغزشویی رو خراب کنه و به میسون دستورات جدید بده. به جای اینکه میسون بره و کندی رو بکشه؛ رزنوف بهش میگه که نه بیا برو دراگوویچ، کراوچنکو و اشتاینر رو بکش سه نفری که قبل‌تر بهش خیانت کرده بودن. توی قیام در Vorkuta، رزنوف به میسون کمک میکنه فرار کنه و با این ماموریت جدید ادامه بده.

اگر میسن بهش شلیک کنه هیچ اتفاقی نمیوفته

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

البته این جزو جزییات کوچکیه که احتمالاً گیمرها بهش توجه نکردن. توی ماموریت‌های ویتنام، بازیکنا می‌تونن بدون باختن تیر به رزنوف بزنن. این کار رو با هیچ شخصیت دیگه‌ای نمیشه کرد و گیمر رو به چک‌پوینت قبلی بر می‌گردونه. این نشون می‌ده که رزنوف ممکنه فقط یه توهم توی ذهن میسون باشه.

توی کل کمپین، رزنوف همیشه همون لباس میسون رو میپوشه. اینو بهترین وقت میشه توی ماموریت Rebirth Island دید. رزنوف همون لباس کراوچنکو رو میپوشه، ولی بعداً معلوم میشه که میسونه که واقعاً اون رو لباس‌ها پوشیده. توی نیمه دوم ماموریت، معلوم میشه که میسون فکر می‌کنه که رزنوف هم همراهشه ولی خب اصلا اونجا نیست.

اسمش روی پلاک‌های Kill Confirmed هستش

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

وقتی در حال بازی Kill Confirmed توی Black Ops II هستین، متوجه میشید که تگ‌هاتون به رزنوف تعلق دارن. هرچند تگ‌ها توی Kill Confirmed اسم شخصیت‌های معروف بازی رو دارن، ولی تگ‌های رزنوف یه مقدار شگفت‌آوره. اگر با دقت بهشون نگاه کنین، جزئیاتی از رزنوف رو می‌تونید ببینید. حتی اگه نام و نام خانوادگی مشخص نشده باشه، تاریخ تولد رزنوف رو می‌شه دید. رزنوف در تاریخ 20 آوریل 1913 متولد شده. برای اطلاعات بیشتر گیمرای کنجکاو البته، اطلاعات جاسوسی توی Black Ops نشون میده که رزنوف در سنت پترزبورگ به دنیا اومده.

در طول بازی رزنوف دقیقا لباس‌های میسن رو میپوشه

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

رزنوف در طول کل کمپین همون لباسی که میسون می‌پوشه رو پوشیده. بهترین موقع برای دیدن این قضیه توی ماموریت Rebirth Island هستش. شما رزنوف رو می‌بینید که همون لباسی که کراوچنکو می‌پوشه رو می‌پوشه، ولی بعداً معلوم میشه که واقعاً میسونه که اون لباس‌ها رو پوشیده. توی نیمه دوم ماموریت، معلوم میشه که میسون فکر می‌کنه خودش رزنوفه ولی رزنوف دیده نمیشه. از اینجاست که دوزاری مغز 10 ساله من افتاد که در واقع رزنوف جون سالم به در نبرده بود و تمام مدت میسن داشته توهم میزده. (یادش بخیر)

اشاره بهش توی مپ‌های COD Zombies

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

روی نقشه زامبی‌ها Gorod Krovi توی Black Ops III، یه اشاره غافلگیرانه به رزنوف هم هستش. توی منطقه قبرستون‌ها، یک تخته چوبی می‌بینید که نوشته "VENGEANCE IS MINE". همچنین زیرش میبینین که این تخته از طرف یکی با حروف V. R امضا شده. همچنین توی این مپ یه تروفی رو میتونین باز کنین که اسمش Viktorious Revenge هستش. برای گرفتن این تروفی باید همه‌ی چالش‌های این مپ رو انجام بدین. شاید خیلی منطقی نباشه که به رزنوف اشاره شده باشه، ولی نقشه بر اساس استالینگراد هست. شاید یه نسخه‌ی دیگه از رزنوف هم توی این مبارزه با زامبی‌ها جنگیده باشه.

حضور یهویی اون توی COD Black Ops 2

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

رزنوف یه کمیوی کوچیکی هم توی Black Ops II داره، که بعد از خیانت مجاهدین، میسون و دوستانش رو نجات میده. میسون و دوستاش به دست مردی که روی اسب هستش، نجات پیدا میکنن. معلوم میشه این رزنوفه، ولی وودز اعتبارش رو زیر سوال میبره. وودز میگه که اگه رزنوف بوده، می‌مونده و توضیح میداده. رزنوف وقتی این ماموریت اتفاق میفته 71 سالشه، یعنی ممکنه هنوز زنده باشه. شاید از Vorkuta فرار کرده و یک جوری تونسته خودشو طی 20 سال بعدش به افغانستان رسونده باشه. حالا اینکه واقعا اون بوده الله اعلم!!!

اون میتونه خیلی خوب هم برقصه

a-look-at-viktor-reznov-in-cod

توی پایان خوب Black Ops II، شخصیت‌های اصلی بازی رو میبینین که همگی با هم میرقصن و خوش میگذرونن. میشه گفت اتفاقا خیلی هم خنده داره هستش که دشمنای بازی رو با دوستاتون اینطوری ببینین. ولی توی یک قسمت، میشه رزنوف رو دید که با یه میسون پیر داره میرقصه و تازه اینکه رزنوف همون لباسی که توی Rebirth Island تنش بوده رو پوشیده. خلاصه که دوربین چندبار کات میخوره و وقتی رو میسون برمیگرده نشون میده که اون تنهاست؛ انگار که باز داشته توهم رزنوف رو میزده.

به خاطر این اشاره‌های خوب و داستان فوق‌العاده سری Black Ops هستش که تونست یکی از بهترین شخصیت‌هایی که این سری تابحال به خودش دیده رو به طرفدارای این سری معرفی کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها