نگاهی به ترسناک‌ترین دشمنای Alan Wake ۲ که شمارو یاد .P.T میندازن

Remedy تونست با عرضه Alan Wake ۲ جون دوباره‌ای به ژانر وحشت بده و به برداشت خیلی‌ها نزدیک‌ترین تجربه‌ای که میتونستیم از .P.T داشته باشیم رو تحویلمون بده.

شناسه خبر: ۳۸۹۵۵۶
نگاهی به ترسناک‌ترین دشمنای Alan Wake 2 که شمارو یاد .P.T میندازن

راهنماتو- استودیوی Remedy زمانی که اولین نسخه از Alan Wake رو منتشر کرد، استودیویی بودش که بیشتر اونارو به عنوان خالق اصلی Max Payne میشناختن. ولی Alan Wake بهشون این اجازه رو داد که بالاخره از زیر سایه Max Payne بیان بیرون و به همه نشون بدن که میتونن فرنچایزهای جذابی رو توی ژانرهای مختلف خلق کنن. موفقیت همین بازی بودش که رمدی رو به این تشویق کرد که با بازیهای آیندشون دنیای خودشون یا Remedy Universe رو پایه‌گذاری کنن.

به گزارش راهنماتو، بعد از گذشت بیشتر از 10 سال از عرضه نسخه اول از سری Alan Wake، میشه گفت که طرفدارای این سری بی‌صبرانه منتظر دنباله‌ای برای داستان این نویسنده فوق‌العاده بودن. بعد از گذشت سالها و بالا پایین‌هایی که روند توسعه نسخه دوم این بازی داشت، بالاخره این بازی در سال 2023 منتشر شدش. بازی‌ای که سعی کرد با فاصله گرفتن از بازی اول و خارج شدن از فریمی که استودیو فبلا براش تعیین کرده بود، وارد دنیای وحشت بشه. وارد شدن این بازی به دنیای وحشت تونست مثل دروازه‌ای عمل کنه که ترسناکترین موجوداتی که تابحال دیدین رو از طریق بازی با شما مواجه کنه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به ترسناکترین دشمنایی که توی این بازی هستن بندازیم. نگران اسپویل نباشین چون تا جایی که تونستم داستان رو بدون ذکر نقاط مهمش تعریف کردم.

Mr.Scratch

scariest-monsters-in-alan-wake-2

خب Scratch جزو آخرین دشمنایی هستش که باهاش توی بازی روبرو میشید. ولی با تمام سلاح‌هایی که تا موقع روبرویی باهاش جمع کردین نمیشه گفتش که اونقد میتونه شما رو بترسونه، جوری که حتی یک مبارزه عالی با یک موسیقی متفاوت هم نمیتونه اونقدر ترسناک بشه. ولی خب اولین برخوردی که باهاش توی بازی دارین میتونه اونقدر روتون تاثیرگذار باشه که مو به تنتون سیخ بشه و با خودتون بگین که: "اوه شت حاجی!" کسی که انگار نصفه شیطانی آلن هستش و بیشتر توی بازیهای قبلی نقش یک قاتل زنجیره‌ای رو بازی میکرد.

Mulligan And Thorton

scariest-monsters-in-alan-wake-2

این دوتا هم نمیشه گفت به خودی خودشون خیلی ترسناک هستن، ولی این باس‌فایتی هستش که باهاشون دارین که با تنشی که میتونه براتون ایجاد کنه حسابی بترسونتون. شاید جالب لاشه که این قسمت اونقدر قرار نیست که مبارزه خاصی داشته باشین و بازی بیشتر با ایجاد یک محیط تنش‌زا میخواد که ذهنتون توی اون حالت استرس‌زایی که دارین علیه خودتون عمل کنه و بیشتر انگار بازی هستش که داره با ذهنتون بازی میکنه.

Deer Masked Taken

scariest-monsters-in-alan-wake-2

حتی اگه تاثیر Taken های معمولی با پیشرفت بازی کم شه، اولین تاثیرشون رو کم نگیرید. حرف‌های ناقصشون همیشه باعث میشه توی تموم مواقع هوشیار باشین، و نسخه‌های فرعی از این دشمنا تو جنگل با ماسک‌های گریبانگرفته‌شون، حس می‌کنید که شاید اصن هیچکس پشت اون ماسک نباشه. از حرکتای آرومشون وقتی که از دل آب میان بیرون تا زمانی که یهویی به جونتون میپرن؛ اینا بهترین دشمنایی هستن که طی چندسال اخیر توی بازیهای ترسناک منتشر شده دیدیم.

The Dark Presence

scariest-monsters-in-alan-wake-2

شاید باورتون نشه ولی نمیشه واقعا تاریکی رو دشمن اصلی آلن توی ماجراجوییش دونست، اما وقتی Alan توسط تمام قدرت های اهریمنی به خاطر Dark Presence تعقیب میشه، میتونه خیلی ترسناک باشه. بعد تازه جوری نیست که شما بتونین اصن باهاش روبرو بشین و به جنگش برین، شما فقط میتونین به این امیدوار باشین که بتونین قبل از اینکه دستش بهتون برسه یک جای امنی رو پیدا کنین تا از دستش فرار کنین. اکثر قسمت‌هایی که توی بازی تاریکی دنبالتون میوفته میتونه روی اعصاب بره چون واقعا فرار از چیزی که نمیتونین باهاش بجنگین خیلی سخت میتونه باشه، به خصوص تو سطوح آسونتر. بنابراین، این لحظات دقیقاً مرتبط با صحنه‌های مرگ هستن، جایی که تصویری وحشتناک از Alan که مرده نمایش داده می‌شه و جوری هستش که حتی تو ذهنتون اون صحنه‌های دلخراش میمونه.

Splitters

scariest-monsters-in-alan-wake-2

آه، حالا اینجا با یکی از دشمنای عشق جنگل‌ها آشنا می‌شیم، چوب‌برها. سرعتشون باعث میشه که سخت بتونین بهشون ضربه بزنین. خوشبختانه، خیلی هم زیاد دمیج نمیزنن و جون زیادی هم ندارن، ولی برخی از Taken ها با همون سرعت و مهارت چوب‌برها ظاهر می‌شن و حتی خیلی خطرناک‌تر هم هستن. بدتر از اون هم اینه که بعضیاشون قابلیت هایی دارن که شما توی نگاه اول نمیتونین متوجهشون بشین مثل وقتی که بهشون نور بتابونین، به دو نفر تقسیم می‌شن. یعنی حالا شما دو تا Taken رو دارین که توی جنگل دور می‌زنن و سعی می‌کنند شما رو سلاخی کنن. تازه از اونجایی که همیشه در تاریکی دارید باهاشون مبارزه می‌کنین، خیلی سخت می‌شه تشخثی بدین که چند تا دشمن باقی مونده، به خصوص اینها اینقدر سریع حرکت می‌کنن و میتونن در یک لحظه تکثیر بشن.

Fade Outs

scariest-monsters-in-alan-wake-2

تنها در دنیای تاریک، این شخصیت‌های سایه‌ای به اسم Fade Outs وجود دارن. همشون به صورت مداوم اسم Alan رو زمزمه می‌کنند. همه‌شون هم دقیقاً یکسان به نظر میان، تفاوتشون در اینه که وقتی روشنایی بهشون بتابونین، یا ناپدید میشن یا آسیب‌پذیر می‌شن. بخش ترسناک این دشمنا اینه که ظاهرشون توی بازی بیشتر به عنوان سایه‌هایی دیده میشن که بیشتر نقش نشون دهنده حضور تاریکی رو دارن ولی خب یک سری وقت‌ها این سایه‌های نسبتا بی آزار یهویی به جونتون میفتن و حمله ور میشن. همچنین وقتی که زیاد هستن بیشتر توی بازی میخوان که باتری چراغ‌قوتون رو تموم کنن؛ باتری چراغ قوه هم تو دنیای تاریک خیلی کمه، پس بیشتر وقتتون رو باید صرف فرار از این موجودات و تحمل حرفهای بی‌پایانشون کنین.

Nightingale

scariest-monsters-in-alan-wake-2

این بنده‌خدا Nightingale هم با اون همه کبکبه و دبدبه‌ای که توی بازی اول داشتش توی این بازی یک جورایی تبدیل به حریف تمرینی برای Saga شده. بزارین بهتون بگم که این شخصیتیه که اصلا نمیخواین برهنش رو بیینین. ولی خب به جاش توی پاسکاه پلیس یک چشمه از نیروهایی که تاریکی بهش بخشیده رو به Saga نشون میده. در زمان مبارزه ولی اون روی ترسناک Nightingale واقعا شکوفا می‌شه و خیلی راحت میتونه کاری کنه همونجا بیخیال ادامه بازی بشین. بدتر از همه اینه که هر چی مبارزتون باهاش طولانی‌تر بشه، بدن اون هم بیشتر متلاشی میشه و بیشتر میتونین بدن در حال فاسدشدنشو بعد از بیشتر از 10 سال ببینین.

Cynthia Weaver

scariest-monsters-in-alan-wake-2

Cynthia Weaver حتی قبل از اینکه توی داستان بازی بخواین بهش نزدیک بشین خیلی راحت میتونه حضورشو بهتون اعلام کنه. این اثرات تازه هرچی به محل اصلی اون نزدیک‌تر بشین، بیشتر و بیشتر میشن ، اما پیش از رویداد اصلی، چند تا جنبه ترسناک دیگه هم داره. وقتی دارین باهاش مبارزه میکنین اون میتونه زیرآب دنبالتون بیاد و با یک حرکت اشتباه از طرف شما در نقش Alan، خیلی راحت شمارو برای همیشه بیخیال مبارزه با تاریکی کنه. میشه گفت چیزی که منو یاد خودش انداخت وقتی داشتم این قسمت رو میرفتم، Del Lago یا همون هیولای دریاچه توی Resident Evil 4 بودش که Leon سعی میکنه از شرش خلاص بشه.

Divers

Even with all its fantastic bosses, the scariest enemy in Alan Wake 2 is definitely one encountered out in the wild. The enemy in question is the Diver, a creature that looks like two Taken joined at the torso, the bottom one using its arms as legs. The creature can even have more arms than you’d expect, and it can “dive” into itself, being functionally invisible except for the ripple effect they leave as they move. Just looking at them is unsettling enough, and the fact that they can show up anywhere in the game makes them the worst enemy in the game.

با اینکه این بازی میشه گفت قشنگ‌ترین باس‌فایت هایی که تابحال تجربه کردین رو داره، ولی همچنان هیچکدومشون به اندازه این مورد آخر به یادموندینی نیستن. آخرین دشمنی که توی این بازی میتونه مو به تنتون سیخ کنه اسمش Diver و یا غواصه. ظاهر این موجود جوری هستش که انگار نیم تنه بالایی یک انسان به هم جوش خورده و اون برای حرکت از دست‌های نیم تنه پایینی خودش استفاده میکنه تا بتونه خیلی سریع بهتون برسه و حمله‌ور بشه. بعد تازه اگر همینش به اندازه کافی ترسناک نبودش باید بگم که اون حتی میتونه نامرئی بشه و از جایی که حتی انتظارش رو ندارین بهتون حمله کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها