باورتون میشه شما هم میتونستین جزو خریدارای سورس کد GTA ۵ باشین

چند وقت پیش بود که یه لیک بزرگ از اطلاعات استودیو Rockstar Games تو اینترنت به اشتراک گذاشته شد، لیکی کلی از برنامه‌های این شرکت رو برملا کرد.

شناسه خبر: ۳۹۰۷۲۶
باورتون میشه شما هم میتونستین جزو خریدارای سورس کد GTA 5 باشین

راهنماتو- همین چند وقت پیش بود که یه لیک بزرگ از اطلاعات استودیو Rockstar Games تو اینترنت به اشتراک گذاشته شد، که نشون میداد بازی‌هایی مثل Bully 2 و GTA Tokyo قرار بوده ساخته شن ولی بنا به دلایلی کنسل شدن، حتی یک سری DLC لغو شده هم که قرار بودن برای GTA 5 منتشر بشن مثل Liberty City، در کنار اون اطلاعات حساس یکسری از کارکناری این مجموعه، و حتی سورس‌کد GTA 5 جزو این لیک‌ها بوده. حالا تمام این اطلاعات حیاتی و مهم به نظر میاد به قیمتی فروخته شدن که حتی شما هم میتونستین اونارو بخرین.

به گزارش راهنماتو، گفته میشه که اطلاعات جالبی توی DMهایی که TMP (TickleMePickles یا همون Austinator Modz و XBL Dragonfly) تو یه گروه برای خرید این اطلاعات با بقیه برای خرید این پک اطلاعات داشته میشه پیدا کرد. حتی گفته میشه که این گروه تونسته با پرداخت سرجمع فقط 2000 دلار (یعنی فقط 100 میلیون تومن!!!) سورس‌کد برگترین بازی تاریخ و صنعت سرگرمی رو بخرن، البته بعدش خود TMP گفتش که حتی یک دلار هم پرداخت نکرده، و با این حال اطلاعات فاش شده رو دریافت کرده. بعدش هم TMP خواسته که با فروش این سورس‌کد با قیمتی یکم بالاتر یک سودی هم این وسط ببره برای همین هم یک بار دیگه خودش این کد رو با قیمت 6000 دلار برای حراج میزاره ولی خب بالاترین پیشنهادی که دریافت میکنه 500 دلار بوده.

you-could-buy-gta5-source-code

بعد از اینکه نمیتونه خریداری برای کد پیدا کنه، گفته میشه که TMP این اطلاعات رو "از روی انتقام" فاش کرده تا دیگران نتونن از این قضیه و فروشش سود کنن. (به عبارت ساده همون قضیه سر سگ و دیگ شدش!) حالا توی یه گفتگوی دیسکورد بین TMP و یه کاربر ناشناس نشون می‌ده که این شخص ناشناس خیلی از این تصمیم یهویی TMP راضی نیستش و باعث شده که Mod Hub این بازی این وسط فدای این قضیه بشه، و همین الانشم این شخص نشناس نگران اینه که هر لحظه پاش به دادگاه کشیده بشه و این قضیه تبدیل به یه پرونده قضایی بشه، و تازه خودش رو هدف کسایی میبینه که برای بدست آوردن اون سورس‌کد پول دادن. البته TMP هم در جواب این شخص گفته که براش مهم نیست چه اتفاقی میفته و لیکی که الان اتفاق افتاده صرفا یک بخش کوچیکی از اطلاعاتی هستش که به بیرون درز کردن و اون گفته که اگر حس کنه تهدیدی به سمتش میاد اطلاعات کامل رو لو میده.

you-could-buy-gta5-source-code

شاید کسایی که زیاد توی بخش‌های تکنیکی این قضیه وارد نیستن ندونن که کلا کاربرد سورس‌کد چیه و چرا میتونه اینکه دست کسی بیفته برای شرکت اصلی و حتی گیمرهای اصلی این بازی مهم باشه؛ پس بزارین توضیح بدم. سورس‌کد یک نرم‌افزار مثل یک دفترچه راهنما برای کسایی هستش که اون رو میسازن، تصور کنین که شما به یک دستگاهی میگین که یک کالایی رو با این اوصاف بساز. دستگاه هم شروع به ساخت میکنه و کالای نهایی رو بهتون تحویل میده، حالا اون دستگاه دست هر کسی بیفته فقط کاری رو انجام میده که سازنده‌هاش بهش گفت و شماهم نمیتونین بازش کنین که ببینین چطوری کار میکنه. ولی خب اومدیم و دیدیم که اون دستگاه تونست خیلی محبوب واقع بشه، حالا همه میخوان یکی مثلشو بسازن تا بتونن بیشترین سود رو ببرن. اونجاست که همه میفتن دنبال اون دفترچه راهنمای ساخت دستگاه که از اسرار مخفی دستگاه مطلع بشن. جای ترسناک قضیه اینه که همه میدونن GTA 5 یک بخش آنلاین پرطرفدار داره و بهش اطمینان دارن ولی خب اگر اینطور که گفته شده اون سورس کد دست افراد نابکار بیفته میتونه از این بازی به عنوان حفره امنیتی به داخل سیستم هر کسی که این بازی رو روی سیستمش نصب داره استفاده کنه. برای همین هم این قضیه هم برای خود راکستار خیلی مهم و حیاتیه که سریع باید بهش رسیدگی کنه و هم کسایی که این بازی رو بازی میکنن.

you-could-buy-gta5-source-code

حالا این مسیج‌ها و DMها توسط PC_Focus توی توییتر پست شدن، و کاربری به اسم Dyllie توضیحات بیشتری رو دی این باره داده. گفته که "خیلی از جزئیات این داستان از دست رفته، چون من در حال تهیه گزارشی از چیزی هستم که توسط دو نفر قابل اعتماد بهم گفته شده. به نظر میاد که بقیه اطلاعاتی که من راجع بهشون گزارش نمی‌کنم یا اطلاعات شخصی هستند یا چیزهایی که 100 درصد مطمئن به گزارش نکردنشون نیستم. همچنین از طرف دیگه، به من چیزهای مختلفی که توسط افراد مختلف گفته میشه نمیتونم استناد کنم."

البته حالا اصل داستان هنوز اونطور واضح نیست که اون سورس‌کد اولیه رو با 2000 دلار رو چه کسی خریده. با وجود اطلاعاتی که در مورد فاش شدن TMP گفته شده، Dyllie گفته که اجازه نداره بگه Teapot از چه کسی اون رو خریده. ولی همه چیزی که ما الان می‌دونیم اینه که احتمالا یه گروه مودینگ با هم اونو خریدن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها