۱۰تا بازی‌ که بزرگترین نقشه رو توی دنیای گیمینگ دارن

ما در راهنماتو این لیست رو تهیه کردیم تا بتونیم حدود بزرگ‌ترین بازی‌های جهان‌باز رو پیدا کنیم و بفهمیم که بازیها تا چقدر میتونین نقشه های خودشون رو بزرگ کنن.

شناسه خبر: ۳۹۱۱۹۳
10تا بازی‌ که بزرگترین نقشه رو توی دنیای گیمینگ دارن

راهنماتو - میشه گفت دیگه بازی ‌ های جهان ‌ باز تونستن برعکس قدیم تبدیل به ژانر پرطرفدار و محبوبی بشن و همین قضیه هم باعث شده که هر بازی جدیدی که از این ژانر منتشر میشه سعی کنه که نسبت به رقیبای خودش بهتر باشه. حالا بهترین راه برای نشون دادن برتری برای بازی ‌ های این ژانر چیه؟ اینه که تلاش کنن که نه تنها بزرگترین نقشه رو بین رقیباشون داشته باشن، بلکه اون نقشه بزرگ بتونه گیمر رو برای یه مدت خیلی طولانی سرگرم نگه داره و بتونه رضایت اونارو جلب کنه .

به گزارش راهنماتو، البته اینکه صرفا نقشه بازی بزرگ باشه دلیل نمیشه که همیشه بهتر هستش. درسته که بازی ‌ هایی مثل Elden Ring ، The Witcher 3 و Breath of the Wild اونقدر بزرگ نیستن که بتونن با موارد توی این لیست رقابت کنن ولی تونستن توی همون فضای به نسبت کوچیکتر محتوای زیادی رو بگنجونن و به همین روش تبدیل به بهترین بازی ‌ های جهان ‌ باز بشن. با این حال، حس فوق ‌ العاده ‌ ای داره که بتونین از بالای کوهی که روش واستادین به گوشه های مختلف مپ بازی نگاه کنین و بدونین که میتونین تا جایی که چشم کار میکنه رو برین و توش بگردین .

ما در راهنماتو این لیست رو صرفا برای این تهیه کردیم تا بتونیم حدود بزرگ ‌ ترین بازی ‌ های جهان ‌ باز رو پیدا کنیم و بفهمیم که بازیها تا چقدر میتونین نقشه های خودشون رو گسترده طراحی کنن. البته اینم در نظر داشته باشین که قرار نیست بازیهایی که مپشون توسط یه الگوریتم و هوش مصنوعی ساخته میشه رو توی این لیست بیاریم. برای همین بازی ‌ هایی مثل No Man's Sky و Minecraft قرار نیستن توی این لیست بیان، چون مپ بزرگشون به خاطر الگوریتم ‌ های پیچیده ‌ شونه نه به خاطر طراحی ‌ ای که هنرمندای بازی کردن .

Arma 3

وسعت: 104 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

این شبیه ‌ ساز نظامی واقع ‌ گرایانه یه بازیه که بیشتر پلیراش اونو خیلی جدی میگیرن. چون جزیره ‌ ی آلتیس باید سناریوهای تاکتیکی جالبی رو برای تیم ‌ ها فراهم کنه، پس اصلاً عجیب نیست که به خاطر این تنوع توی استراتژی های بازی، نقشه ‌ اش بخواد اینقدر بزرگ ساخته شده باشه. از شهرهای زیاد، مرداب ‌ ها، جنگل گرفته تا هر چیز دیگه ‌ ای که دلتون برای رفع نیازهای نظامیتون میخواد .

Xenoblade Chronicles X

وسعت: 154 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

احتمالاً جهان بازی Xenoblade Chronicles 3 که در سال 2022 منتشر شدش، یه کم بزرگ ‌ تر از این بازی باشه، ولی ما اطلاعات دقیقی در مورد اندازه ‌ اش نداریم، پس Xenoblade X که به طور انحصاری روی Wii U منتشر شده هنوز اولویت و برتری نسبت به بقیه نسخه های این سری داره. چون توی جهان Mira شما با موجودات عظیم ‌ الچثه این ور و اون ور میرین، واقعا توی بازی نیاز بوده که مناظر زیادی منتظرتون باشه که از بالا بتونین محو زیباییش بشین .

Burnout Paradise

وسعت: 200 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

وقتی کل بازیتون روی مفهوم فقط "خیلی سریع حرکت کن" باشه، به یه مسیر خیلی زیاد نیاز دارین که بتونین خیلی سریع هم توش حرکت کنین. حالا بازی Burnout Paradise هم دقیقا با این فهم سعی کرده به شما فضایی رو بده که تا میتونین توش بتازین، با شهر Paradise که خیابان ‌ های پیچ ‌ خورده ‌ ای زیادی داره، و با رقابت ‌ هایی که تقریباً در هر تقاطع شهر می ‌ تونی شروع کنین. با این حال، بازی موفق شده که حسی از آشنایی با نقشه رو بهت بده، چون هر مسابقه توی یکی از چند تا مکان کوچیک ختم میشه .

Death Stranding

وسعت: 230 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

این بازی تماماً درباره ‌ ی اینه که از یه نقطه به نقطه ‌ ای دیگه پیاده برین و در همین حین از، و اجتناب از مناطق دشوار، پس حجم وسیع، همون چیزی بود که هدف اصلی توسعه ‌ ی جهان Death Stranding بوده. جهان خالی و کم ‌ جمعیتی که طوری طراحی شده که ممکنه گشت و گذار درش کمی خسته ‌ کننده باشه، اما همه ما توی اینجا فقط به حجم اون نگاه می ‌ کنیم .

True Crime: Streets of LA

وسعت: 240 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

یک بازی که به خاطر حضور قدرتمند GTA در دنیای بازی‌های جهان‌باز، میشه گفت تقریباً از یادها محو شده . True Crime: Streets of LA خیلی شبیه به GTA 3 هست که دو سال پیشش منتشر شد. تفاوت اصلیشون اینه که توی این بازی شما به عنوان یک پلیس بازی می ‌ کنید، نه یک جنایتکار. رعایت قوانین قطعاً کم ‌ سرگرم ‌ کننده ‌ تره، حتی اگر یه نسخه بزرگتر از شهر لس آنجلس رو برای بازی داشته باشید .

Just Cause 4

وسعت: 395 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

نکته خوب در مورد دنیای بزرگ Just Cause 4 اینه که هدف اصلی از همه ‌ ی این زمین ‌ ها، منفجر کردنشونه. بازی ‌ های Just Cause از بهترین بازی ‌ ها برای فان و شوخی ‌ های شهرستانی توی یک دنیای بزرگ و زیبا هستن و این دنیاها تازه هر دفعه به نظر میاد که بزرگتر هم میشن. علاوه بر این، بازی بهتون کاملا این آزادی عمل رو م ی ده که تقریباً هر جا که بخواید برید، هر زمان که بخواید پرواز کنیدو توی همه ‌ ی نقشه این سری بازیها دست به هر شیطنتی که میخواید بزنید .

Asheron's Call

وسعت: 500 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

بازی ‌ های آنلاین چندنفره به طور طبیعی نقشه ‌ های بزرگی دارن، اما اغلب به قطعات کوچکتری تقسیم و جدا میشن که در نظر ما، اونارو از دور توی این لیست بیرون میکنن . با این حال، Asheron's Call موفق شد به درستی این کار رو انجام بده و مپی به اندازه ‌ ی تقریبی 500 مایل مربع پهنا داشته باشه. حتی بعضی میگن که در واقع جهان بازی به اندازه 800 مایل مربع بزرگ هستش، اما خب ما از تخمین محافظه ‌ کارانه ‌ تری اینجا استفاده می ‌ کنیم. این بازی متاسفانه در سال 2016 از دسترس خارج شدش، ولی نمیشه که خیلی راحت به خاطر مپ بزرگش از خاطر گیمرها بره .

Final Fantasy XV

وسعت: 700 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

یه چیز جالب در مورد Final Fantasy XV اینه که با این که این بازی یکی از بزرگترین مپ های تاریخ گیمینگ رو داره ولی بازم اونقدر این بزرگی رو توی بازی حس نمیکنین . تازه جدا از این قضیه شما توی نصف داستان، اصلا به طور کامل ازش دور میشین و جوری نیست که بتونین اونقدر توی مپ بازی برای خودتون بچرخین . حالا درسته جاهایی که شما در مپ بازی هستین با جزییات جالبی و جالبی پر شده، اما یک نکته مثبت که میشه در مورد مپ این بازی به طور کلی گفت اینه که دنیای بازی به طور کامل زیبا و چشم‌اندازه، با رنگ ‌ های جذاب و مناظری باشکوه که به هر گوشش نگاه میکنین به چشمتون میاد .

Ghost Recon Breakpoint

وسعت: 781 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

Auroa در Ghost Recon Breakpoint نقشه ‌ ای دارi که به شدت شبیه نقشه آرما 3 هستش، فقط فرقی که داره اینه که این یکی خیلی بزرگتر و پر از همه ‌ ی تزئینات معمول یوبی سافت هستش که همگی قصد اینو دارن که حواس شمارو از اینکه چقدر مپ بازی حوصله‌سربره پرت کنن. این نقشه جوری هستش که حتی بعد از 20ساعت گشتن توش هم نمیتونین راه خودتون رو توش پیدا کنین و اکثر مواقع باز هم توش گم میشین و شما رو مجبور می کنه هر بار برای هر ماموریت، نقشه بازی رو باز کنین و برای خودتون از اول استراتژی بچینین که چطوری میتونین مراحل رو انجام بدین.

The Crew

وسعت: 1,900 مایل مربع

games-with-the-biggest-maps-ever

The Crew و نسخه دومش جفتشون تصمیم گرفتن که تمام ایالات متحده رو در جهان بازی به تصویر بکشن (به ‌ جز آلاسکا و هاوایی) که مشخصا کار کوچیکی هم نبودش. با این حال، نتایج این حرکت واقعا چشم ‌ گیر هستن. در حالی که بعضی مناطق به اندازه ‌ ی خیلی زیادی کوچک شد ن، مناطق عظیمی که هر غیرآمریکایی باهاشون اشنا هستش، همگی در بازی موجود هستن. به علاوه، با انتخاب گسترده‌ای از ماشین‌ها میتونه یک تجربه مسافرت جاده‌ای مجازی خوبی رو با دوستاتون به یادگار بزاره.

نظرات
پربازدیدترین خبرها