بهترین بازیهایی که طرفدارای سریال فرار از زندان باید بازیشون کنن

بازیهای زیادی هم تلاش کردن کردن مثل سریال Prison Break اون تجربه هیجان‌انگیز این سریال محبوب رو به مخاطبشون منتقل کنن بازیهایی که در این مقاله بهشون میپردازیم.

شناسه خبر: ۳۹۲۰۱۰
بهترین بازیهایی که طرفدارای سریال فرار از زندان باید بازیشون کنن

راهنماتو- یکی از معدود سریال‌هایی که تونست مثل بمب صدا کنه و طرفدارای زیادی رو به خودش جلب کنه، سریال Prison Break بودش که در طی داستانش ماجراجویی‌ها و فرارهای هیجان‌انگیزی رو از دید شخصیت‌های مختلفی به تصویر میکشید. بازیهای زیادی هم تلاش کردن کردن مثل این سریال اون تجربه هیجان‌انگیز این سریال محبوب رو به مخاطبشون منتقل کنن. ما در این مقاله قصد داریم به بهترین بازیهایی که طرفدارای این سریال باید بازیشون کنن بندازیم پس با راهنماتو همراه باشین.

به گزارش راهنماتو، از داستان‌های ترسناک و علمی-تخیلی گرفته تا بازی‌هایی که در واقع به شما اجازه میدن یه زندان رو مدیریت کنین؛ هرکدوم از این بازی‌ها یه دید مختلف به دنیای Prison Break رو میتونن به شما ارائه بدن. ما اینجا هستیم تا شما رو به دنیای هیجان‌انگیز بازی‌های ویدیویی دعوت کنیم که اون حس و هیجان سریال مورد علاقتون رو با گیم‌ها هم به شما منتقل کنن. همراه ما بمونین چون قراره اطلاعات بیشتری رو از این بازی‌ها با شما در میون بزاریم و باهم یه سفر هیجان‌انگیز به دنیای فرار و زندان‌های بازیها داشته باشیم!

Twin Caliber

best-games-prison-break-fans-should-play

یه بازی تیراندازیه که میتونین با دوستاتون یا حتی تنهای بازیش کنین. تو این بازی، میتونین در نقش یه کلانتر و یا یه زندانی بازی کنین که مجبورن با هم همکاری کنن تا بتونن از یه جزیره‌‌ای پر از هیولاهای ترسناک هستش فرار کنن. متاسفانه، این بازی زیاد دستتون رو توی گشت و گذار توی فضای زندان باز نذاشته و بیشتر سعی میکنه که بازیکنارو توی یه خط نگه داره، به همین خاطر هم چون بازی خودشو محدود کرده، فقط میتونین هیولاها رو هدف تیراتون قرار بدین.

The Suffering

best-games-prison-break-fans-should-play

The Suffering هم یه بازی ترسناک دیگه هستش که داستانش حول محور زندانه. تو این بازی، شما در نقش یه آقای شخیصی به اسم تورک بازی می‌کنین! یه زندانی محکوم به مرگ که در زندانی در جزیره‌ی کارنات زندانی شده. از شانس بدش وقتی که پاش رو میزاره توی این جزیره، پای شیاطین هم به این جزیره باز میشه برای همین هم باید راهی رو برای آزادیتون پیدا کنین و با هیولاها و جونورای شیطانی دیگه بجنگین و رازهای مخفی زندان و جزیره رو کشف کنین. برعکس بازی قبلی یعنی Twin Caliber، شما تو این بازی می‌تونین کل زندان رو بگردین و از سلولها و فضاهای دیگه‌ای مثل سالن اصلی، اتاق اعدام و بهداری زندان رو خودتون ببینین. طراحی زندان توی این بازی واقعاً جزئیات زیادی داره و خیلی تلاش کرده که بهتون بقبولونه که اینجا یه تاریخ تاریک و پنهان داره که منتظر اینه شما کشفش کنین.

Prisoner of War

best-games-prison-break-fans-should-play

یه بازی دیگست که داستانش در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افته. تو این بازی، شما به عنوان کاپیتان استون، یه خلبان آمریکایی که سقوط کرده و اسیر شده، بازی می‌کنین. شما میتونین یا توی اردوگاه‌ها سرتون به کار خودتون باشه یا همچنان دنبال راهی باشین که بتونین با نازی‌ها بجنگین. هر زندانی که تو این بازی هستش، شخصیت‌ها و قوانین خودشون رو داره و این کار باعث میشه هر زندان تجربه‌ی متفاوتی رو براتون به ارمغان بیاره.

The Callisto Protocol

best-games-prison-break-fans-should-play

هم یه بازی ترسناک دیگه است که داستانش توی زندانی به نام زندان Black Iron روی سیاره‌ی کالیستو اتفاق میفته. همونطور که توی بقیه بازی‌های ترسناک که توی زندان به سر میبرن، موجودات هیولا‌مانندی آزادانه اتوی فضای زندان دور خودشون میچرخن که قرار نیست بهتون اجازه بدن که خیلی راحت از دستشون فرار کنین. توی این بازی، شما میتونین با زندانی‌های که تونستن جون سالم به در ببرن در ارتباط باشین و با کمک به همدیگه از این جهنم که یه زمانی زندان بودش فرار کنین. شما در طی بازی متوجه میشین که این زندان یه زندان معمولی نیستش که فقط یه سری زندانی رو توی خودش جمع کرده و داستان خیلی پیچیده‌تر از چیزیه که از اول انتظارش رو داشتین.

The Escapists

best-games-prison-break-fans-should-play

این سری که دیگه تبدیل به فرنچایز شده یه سری بازیه که توش باید شخصیت خودتون رو بسازین و در نقش اون برای پیدا کردن راهی برای فرار از زندان تلاش کنین و اگر شانس باهاتون یار بود و جاهایی که باید تصمیم درست رو میگرفتین به سلامتی فرار کنین. شما میتونین توی این بازی از زندانیای دیگه چیزهایی رو بخرین یا اصلا بدزدین، واسه بقیه کارهایی رو انجام بدین تا به اون طریق ابزار و لوازمی که لازم دارین رو بگیرین و آماده این بشین که وقتی که بالاخره وقتش بشه از اون زندان فرار کنین.

Prison Architect

best-games-prison-break-fans-should-play

یه بازی مدیریتی هستش. در این بازی، برعکس بازیهای دیگه این لیست شما باید برعکس کاری که بقیه بازیهای میخواستن رو انجام بدین. اون چیه؟ اینه که یه زندان رو بسازین و مدیریتش کنین. تا جایی که شما می‌تونین تعداد زندانیاتون رو مدیریت کنین، امکانات مختلف زندان مثل آب و برق رو کنترل کنین و به زندانیاتون نشون بدین که کی اینجا رئیسه! این بازی بهتون این فرصت رو می‌ده تا به عنوان یک مدیر زندان، تصمیم‌های مهمی بگیرین و ببینین چطوری می‌تونین زندانتون رو به بهترین شکل ممکن اداره کنین. همچنین در همین حین می‌تونین کارکنان مختلفی رو بهر کارهای مختلف زندان استخدام کنین و همیشه با دقت به جزییات زندانتون بپردازین که نکنه یکی بتونه از دستتون فرار کنه.

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

best-games-prison-break-fans-should-play

حالا این بازی The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay هم چیز جالبیه‌ها! تو این بازی، شما توی این بازی به جای ریدیک، اون کاراکتری که توی فیلم نقشش رو وین دیزل بازی می‌کنه، بازی میکنین. داستانشم خیلی قبل از اون زمانیه که تو فیلما می‌بینیش. زندان بوچر بی، یه زندان علمی-تخیلیه که همونطور که قبلا شرک میگفت:" لایه لایست!" ینی چی حالا؟ یعنی اینکه هر لایه سطح امنیتی خودش رو داره به طوری که هر چی بالاتر میرین امنیت و سفت و سختی زندان هم بیشتر میشه. حالا برنامه شما توی این بازی اینه که از این پیازی که اسمش رو گذاشتن زندان فرار کنین و در همین حین ببینین که چطور این زندان و لایه‌های مختلفش اداره میشن.

A Way Out

best-games-prison-break-fans-should-play

این بازی هم که بی‌نهایت توصیه میکنم حتما بازیش کنین یه جورایی داستان فرار از زندان رو گرفته و توی زمان به دهه 60 یا 70 میلادی برگردوندش، یعنی اگر بخوایم بیشتر توضیح بدم انگار سه فصل اول سریال رو دارین غیر مستقیم بازی میکنین. شما و دوستتون توی بازی در نقش شخصیت های لئو و وینسنت بازی می‌کنین که زندانی‌های محکوم به حبس هستن. وقتی بازی شروع می‌شه، هردوتون تو زندان هستین و باید برنامه‌ای برای فرار بچینین. حالا این فرارتون هم سختی و پیچیدگی‌های خودش رو داره. ولی بعد از فرار از زندان، بیشتر بازی درباره آزاد موندنه. شما در طی داستان دوباره با خانواده و عزیزانتون ملاقات می‌کنین، با پلیس‌ها درگیر میشین و خلاصه که برای حفظ جونتون هم که شده به فرارتون ادامه میدین.

Resident Evil - Code: Veronica

best-games-prison-break-fans-should-play

Resident Evil - Code: Veronica هم داستانش درمورد کلر ردفیلده که بعد از تحقیق درباره شرکت آمبرلا دستگیر میشه و تو یه زندانی که توسط اون شرکت اداره میشه، زندانی میشه. مثل بقیه بازی‌های زندانی با یه حس ترسناکی، موجودات وحشتناکی آزاد می‌شن و باید باهاشون بجنگید. زنده موندن توی این شرایط واقعا سخته. کلر باید با یه زندانی دیگه به نام استیو برنساید همکاری کنه تا با هم برای آزادیشون مبارزه کنن. بالاخره هم با یه هواپیمای دریایی موفق میشن فرار کنن، ولی دوباره باز تو یه قسمت دیگه از شرکت آمبرلا که پر زامبی‌ها شده، گیر میفتن. خواهشا نگین که اسپویل کردم چون این بازی اگه میتونست درس بخونه الان دیپلمش رو گرفته بود.

Batman: Arkham Asylum

best-games-prison-break-fans-should-play

و بالاخره Batman: Arkham Asylum یا یکی از بهترین بازیهایی که توی یه زندان/تیمارستان در جریانه! وقتی جوکر داره به زندان آرکام منتقل میشه یه برنامه میریزه که بتونه کسی که اون رو توی این هچل انداخته رو با خودش گیر بندازه و اون کسی نیست جز بتمن. تو بازی، شما رفته‌رفته بخش‌های مختلف زندان رو از آدمای جوکر پاک میکنین و به تدریج کنترل و نظم رو به جزیره برمیگردونین. در اواسط داستان هم مشخص میشه که تیمارستان آرکام یه تاریخ تاریکی داره که بهش میرسین و کلی راز و رمز داره که توی ادامه داستان براتون روشن میشه. هر بخشی از این زندان هم ظاهر و تم منحصر به فردی رو داره که باز هرکدوم هدف‌های خاص خودش رو دارن. این زندان یکی از بهترین زندان‌هایی هستش که تابجال توی تاریخ بازیهای ویدیوئی به تصویر کشیده شدن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها