تمام اطلاعاتی که باید در مورد بازی Indiana Jones & the Great Circle بدونین

خوشبختانه بالاخره بعد از تقریبا دوسال بی‌خبری، بتسدا تصمیم گرفته که الان بهترین موقع برای یه نمایش و معرفی فوق‌العاده و در شان ایندیانا جونز ماجراجو و محبوبه.

شناسه خبر: ۳۹۲۹۰۵
تمام اطلاعاتی که باید در مورد بازی Indiana Jones & the Great Circle بدونین

راهنماتو- چند سال پیش بود که Bethesda با معرفی یه بازی ایندیانا جونز دنیای گیم رو شوکه کرد و کاری کرد که خیلی از گیمرا از شدت هیجان موی تنشون سیخ بشه. خوشبختانه بالاخره بعد از تقریبا دوسال بی‌خبری، بتسدا تصمیم گرفته که الان بهترین موقع برای یه نمایش و معرفی فوق‌العاده و در شان این شخصیت محبوبه ماجراجویه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به تمام اطلاعاتی که این استودیو در مورد این بازی و پلتفرم‌های مقصدش منتشر کرده نگاهی داشته باشیم.

به گزارش راهنماتو، یه بازی ایندیانا جونز توسط تیم توسعه بازی Machine Games در ابتدای سال 2021 اعلام شدش. اما از اون موقع جز یه تریلر ساده که فقط کلاه و شلاق ایندی رو نشون میداد (این استودیو همچنین وظیفه ساخت سری Wolfenstein رو هم داره) منتشر نشد.

شما توی اون تریلر جز کلاه و شلاق معروف ایندی یه سری اشیای تاریخی رو هم میدیدین که اطلاعات زیادی رو در مورد این بازی به ما نمیداد. با این حال، این استودیو تا این لحظه تونسته به خوبی از اطلاعات حیاتی بازی مراقبت کنه که خدایی نکرده به بیرون درز نکنه. متاسفانه با این که کار این شخصیت محبوب روی پرده سینما با فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny تموم شدش، به جاش همچنان میتونیم در نقش این شخصیت غرغروی دوست‌داشتنی توی دنیای گیم بازی کنیم!

all-you-need-to-know-about-the-new-indiana-jones-game

آیا بازی ایندیانا جونز از Bethesda تاریخ عرضش مشخص شده؟

بازی ایندیانا جونز از Bethesda قراره که در سال 2024 منتشر بشه. بازه زمانی‌ای عرضه در جریان Xbox Developer Direct تایید شدش. ولی همچنان تاریخ دقیق عرضه هنوز تایید نشده. با این حال، با تأیید تاریخ عرضه در سال 2024، احتمالاً خودش به تنهایی میتونه دل خیلی از طرفدارای Xbox رو شاد کنه.

داستان و بازیگرای Indiana Jones & the Great Circle چی و کی هستن؟

به همین ترتیب، داستان بازی IndianaJones and the Great Circle در سال 1937 بین وقایع فیلم‌های Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade رخ می‌ده. شروع ماجرا در بازی Indiana Jones & the Great Circle زمانیه که یه شی تاریخی از دانشگاه مارشال دزدیده میشه. ایندی، که اون شب خیلی سخت مشغول کار روی پروژه‌ای هستش، سعی می‌کنه که جلو این دزد نابکار که میخواد یه اثر تاریخی به نظر بی‌ارزش رو بدزده بگیره ولی خب نمیتونه و اون تصمیم میگیره که بفهمه چرا همچین شی بی‌ارزشی اینقدر برای دزدینش تلاش شده و پرده از داستان اون برداره.

all-you-need-to-know-about-the-new-indiana-jones-game

حالا ایندی باید دوباره کلاه و شلاق خودش رو برداره و به یه ماجراجویی حماسی دیگه بره تا بتونه اون اثر تاریخی رو به جایی که باید برگردونه. ولی راهی که اون پیش میگیره قراره نیست راه آسونی باشه و مطمئنا اون هم متوجه این قضیه میشه.

این ماجراجویی ایندی رو به اقصی نقاط دنیای میبره و در همین حین هم با دشمنای زیادی که سر راهش سبز میشن مبارزه میکنه. در طول این مسیر، یه خبرنگار هم به اسم جینا هم همراه اون میشه که سعی در حل راز اون اثر تاریخی داره.

شخصیت منفی داستان هم، امت راس، قراره توی داستان خیلی به پروپاچه‌ی ایندی بپیچه و کاری کنه که اون به هدفش نرسه (البته این قضیه برعکسه ولی خب همیشه باید طرف آدم خوبا بود!). توسعه دهنده‌های این بازی یعنی استودیوی Machine Games اونو عنوان یه شخصیت "فوق‌العاده باهوش و تیز" معرفی کردن.

بر خلاف فیلمهای این سری که نقش اصلیشون رو Harrison Ford بازی میکرد، صدای ایندیانا جونز رو ستاره بازی The Last of Us، تروی بیکر، قراره ایفا کنه. متاسفانه تا زمان نگارش این خبر، وجود هیچ بازیگر دیگه‌ای اعلام نشده.

all-you-need-to-know-about-the-new-indiana-jones-game

بازی ایندیانا جونز روی چه پلتفرم‌هایی قابل بازی قراره باشه؟

بازی Indiana Jones & the Great Circle بر روی Xbox Series X|S و کامپیوتر از طریق Steam در دسترس قراره بگیرن. به جز این دو هیچ پلتفرم دیگه‌ای تا الان مشخص نشده؛ همچنین بازی در هنگام عرضه روی سرویس Game Pass هم در دسترس هستش.

داستان ساخت این بازی از این قراره که اول یه توافق بین Bethesda و Disney برای ساخت بازی انجام شده بود ولی این قبل از این بود که Microsoft وارد داستان بشه. همونطور که از جلسات دادگاه مایکروسافت مشخص شد، این توافق به‌طور خاص برای یک بازی چندپلتفرمی ایندیانا جونز بود. تازه اول انتظار داشتیم که بازی ایندیانا جونز روی PlayStation 5 عرضه بشه. با این حال، بعد از اینکه Microsoft این استودیو رو خرید این برنامه‌ها یکم دستخوش تغییر شدن.

قبل از اون پیت هاینز از Bethesda گفته بود که بازی‌های Bethesda مثل Starfield به‌سرعت روی Game Pass عرضه میشن. این باعث میشه تا همه بتونن بازیهاشون رو امتحان کنن البته اگر شما انحصارا طرفدار سونی نباشین! با این حال، Microsoft و Nintendo طی سال‌های اخیر رابطه خوبی داشتن، بنابراین احتمال اینکه این بازی روی Switch 2 منتشر بشه هم هست البته اگر قدرت کافی رو داشته باشه.

از گیمپلی بازی ایندیانا جونز چی میدونیم؟

گیم‌پلی بازی Indiana Jones & the Full Circle یک ترکیب دوستانه از اکشن، مخفی‌کاری و کاوش خواهد بود. جوری که خودتون میتونین تصمیم بگیرین که چجوری می‌خواین با موقعیت‌ها برخورد کنین، یا به عبارت دیگه، می‌تونی بازی رو با تیراندازی یا حتی مخفی‌کاری تموم کنین.

در بازی، دید اصلی بازیکن اول شخص خواهد بود و تمرکز روی کاوش و اکشن هستش به عبارتی همونطور که ایندیانا جونز واقعی تو فیلمهاش بود. و تازه توی بخشی قسمت‌ها، دوربین به حالت سوم شخص هم تغییر میکنه تا عملکرد ایندی رو بهتر نشون بده.

all-you-need-to-know-about-the-new-indiana-jones-game

قسمت مهمی از گیم‌پلی بازی، شلاق معروف ایندی هستش. این شلاق می‌تونه نه‌تنها میتونه توی نبردهای بازی خیلی به کارتون بیاد بلکه یه ابزار چندکاره هم میتونه براتون باشه. مثلا اگر بخواین یکم وارد جو مخفی‌کاری بازی بشین، صدای شلاق می‌تونه حواس نگهبان‌هارو پرت کنه تا شما بتونین در نقش ایندی خیلی راحت و بدون درگیری دشمناتون رو رد کنین.

شاید به نظرتون دید اول شخص یکمی عجیب و ضدحال باشه، ولی یادتون باشه که سازنده این بازی یعنی Machine Games که به خاطر بازی‌های First Person Shooterشون معروف شدن، این انتخاب رو کردن تا بتونن شمارو بهتر در نقش ایندی قرار بدن. با اینکه بازی‌های معروفی مثل Tomb Raider و Uncharted همگی دید سوم شخص رو توی ماجراجویی‌هاشون به کار بردن، ولی تریلرهای گیمپلی نشون میدن که ایندی قرار نیست به دید اول شخص محدود بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها