۷ بازی جهان‌باز برتری که زیبایی صحرا رو به نحو احسن به تصویر کشیدن

بازیهای موجود در این لیست تونستن بر خلاف این قاعده عمل کنن و بیابون‌ها که هر کسی رو یاد نیستی میندازن رو تبدیل به یکی از بهترین قسمت‌های نقشه یا مپ خودشون کنن.

شناسه خبر: ۳۹۳۰۰۳
7 بازی جهان‌باز برتری که زیبایی صحرا رو به نحو احسن به تصویر کشیدن

راهنماتو- خوشبختانه با پیشرفت بازیها، یکی از جنبه‌هایی که تونسته همسو با این پیشرفت رشد پیدا کنه زیبایی‌های بصریه. همچنین در همین حین مقوله گرافیک بازیهاهم تبدیل به معیار برای سنجدین خوب یا بد بودن بازی شده. حالا یکی از ژانرهایی که میتونه از پتانسیل این دو قسمت به طور کامل استفاده کنه، ژانر جهان‌باز یا همون Open-World هستش که در اون هر بازی سعی میکنه تا نسبت به رقبای دیگش همیشه یک سر و گردن بالاتر باشه.

به گزارش راهنماتو، حالا بیشتر بازیها برای پرکردن دنیای بزرگشون دست به استفاده از مناظر مختلف میزنن. یکی از این اصطلاحا لوکیشن‌ها صحرا یا بیابونه. جاییکه شما انتظار نداری چیز زیادی ببینی و بیشتر سعی میکنی ازش عبور کنی؛ ولی بازیهای موجود در این لیست تونستن بر خلاف این قاعده عمل کنن و بیابون‌ها که هر کسی رو یاد نیستی و خشکی میندازن رو تبدیل به یکی از بهترین قسمت‌های نقشه یا مپ خودشون کنن. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهای جهان‌بازی که تونستن زیبایی‌های بیابون رو به تصویر بکشن بندازیم.

7- Mad Max

best-games-set-in-desert

این مد مکس یه سری هستش که خیلی وقته وجود داره و همیشه از دنیای بیابونی و ظاهر آخرالزمانی تو فیلماش استفاده کرده. حالا یه بازی‌ای که با اقتباس از همین فرنچایز منتشر شده، گیمرهارو به نقطه‌ای دورافتاده از استرالیای خشکی زده میبره که جای ترسناکی برای زندگی شده. بازی متاسفانه به خاطر اشتباهاتی مثل عرضه در دقیقا روزی که Metal Gear Solid: The Phantom Pain منتشر شدش اونقدری نتونست مورد توجه بگیره که طرفداراش امیدوارش بودن، ولی یکی از چیزهایی که منتقدا خیلی دوست داشتن، دنیای بازی بود که توی صحرا ساخته شده بود، قضیه‌ای که باعث شده خیلی‌ها بعد از گذشت 8 سال به این بازی برگردن و متوجه بشن که چه جواهری رو اون موقع از دست دادن.

6- Assassin's Creed Mirage

best-games-set-in-desert

آخرین نسخه‌ای که تا الان از مجموعه Assassin's Creed منتشر شده، همونجور که میدونیم ثابت کرده که این سری میتونه تو هر محیط و آب‌هوایی جواب بده و یه دنیای باز جالب رو برای طرفداراش به ارمغان بیاره. اینبار البته بازی توی سده 9 در بغداد اتفاق می‌افته و از ایده‌های قدیمی تو سری الهام گرفته. قبل از این خیلیا میگفتن که اگه تمرکز این سری از فرمول RPG برداشته بشه، دنیای باز این سری ضعیف میشه، ولی خداروشکر اینجور نشده. یه شهر زیبا و پرجزییات و یه بیابان خیلی وسیع که می‌شه داخلش خیلی کارها انجام داد. حتی اگه Mirage یکی از بهترین بازی‌های Assassin's Creed نباشه، باز هم بازگشت به اصول این سری خیلی از طرفداراشو خوشحال کرده.

5- Assassin's Creed Origins

best-games-set-in-desert

سری Assassin's Creed همیشه دنبال بهانه‌ای بودش که بتونه بره به مصر به نظرم با Assassin's Creed Origins بالاخره این سری به هدفش رسید. این بازی یک جهت کاملاً جدیدی رو به سری داده، این بازی که بیشتر یه بازی RPG هستش تا یه بازی اساسین تونست یه دنیای بزرگتر هم با این تغییر به این سری اضافه کنه. Origins تو دوران پتولمایی تو مصر اتفاق می‌افته و شهرهای باستانی معروفی رو نشون میده، به همراه بیابان‌های وسیع که توشون خیلی کارهای جذابی برای انجام دادن هست. به خاطر این تغییر ژانر و همچنین بزرگتر شدن نقشه بازی این بازی تبدیل به بزرگترین نسخه و طولانی‌ترین تا موقع انتظار خودش شد.

4- Fallout: New Vegas

best-games-set-in-desert

مجموعه‌ی Fallout یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های دنیای بازیه که هنوزم خوسبختانه خیلی قوی داره ادامه پیدا می‌کنه. New Vegas هم یکی از محبوبترین نسخه‌هاشه که داستانش رو داخل صحرای موهاوی که نزدیک شهر لاس‌وگاس واقعی هستش تعریف میکنه. نقشهٔ بزرگ دنیای بازی برای سال 2010 خیلی تحسین‌برانگیز بود، همین باعث شد که گیمرا آزادی عمل کاملی رو توی زمینه گشت و گذار داشته باشن و در حالی که با انواع مختلفی از جمله گروه‌های مختلف توی جنگ و گفت‌و‌گو بودن، تلاش کنن که کنترل بر Vegas و مناطق اطرافش رو بدست بیارن.

3- Forza Horizon 5

best-games-set-in-desert

Forza Horizon از وقتی که اومده تونسته تبدیل به خدای رانندگی توی دنیای‌باز بشه، حتی تازه به طرز جالب و نامعقولی یه سری از المان‌های RPG هم به این بازی اضافه شده. این سری بالاخره با نسخه پنجم خودش به مکزیک میره و تونسته خیلی زیبا طبیعت این کشور کمتر دیده‌شده رو به همگان نشون بده. تازه نقشه این نسخه 50٪ بزرگتر از نقشه Forza Horizon 4 هستش، نمایش فیکشنال مکزیک با ابعاد عظیم بدون شک تونست هم برای گیمرها و هم منتقدا خیلی تخسین‌برانگیز باشه.

بازیکنان می‌توانند به اطراف رانندگی کنند و همه چیز را از بیابان‌های بزرگ تا آتشفشان‌های فعال، معابد باستانی و شهرهای کامل ببینند. اگرچه اندازه نقشه به هیچ وجه بازسازی 1 به 1 مکزیک نیستش، اما Forza Horizon 5 یک پیشرفت عظیم در زمینه نقشه‌های بازی‌های جهان‌باز داشته.

2- Red Dead Redemption

best-games-set-in-desert

سری بازی Red Dead Redemption یکی از تنها مجموعه‌های بازی هستش که جرأت کرده از ژانر غرب‌وحشی به عنوان منبع الهام استفاده کنه. داستان، احساس و گیم‌پلی Red Dead Redemption به گونه‌ای روش کارشده که قشنگ حس میشه انگار دارین یه فیلم کلاسیک کابوی‌ای رو درباره یه یاغی نگاه میکنین که به دنبال پول، انتقام یا در این مورد، رستگاریه.

قرار گرفتن در یک نسخه خیالی از غرب آمریکا و مکزیک، Red Dead Redemption یک دنیای باز فوق‌العاده داره که به این بازی کمک کرده تا در لیست بهترین بازیهای جهان‌باز با بهترین نقشه‌ها قرار بگیره. این بازی شامل شخصیت‌ها و تضادهای جذابیه و چندین منطقه مختلف رو در سراسر نقشه شامل میشه، اما به طور اصلی برای احساسی بیابان فوق‌العاده این بازی که به بازیکنان میده، شناخته می‌شود. Red Dead Redemption بدون شک یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز هستش.

1- Red Dead Redemption 2

best-games-set-in-desert

دنیای جدید نسخه دوم از Red Dead Redemption تونست به طرز فوق‌العاده‌ای تموم خوبی‌هایی که نسخه اول داشت رو بگیره و نه‌تنها بهترشون کنه بلکه بهشون باز کلی چیز دیگه هم اضافه کنه. بازی دوم از این سری یه نقشه خیلی بزرگتری برای بازیکنا برای گشت و گذار ارائه میده که اونا میتونن با پیشرفت داستان به زمان روزهای اوج گروه Van der Linde برگردن و زندگی این دسته رو تجربه کنن. تازه بازی RDR2 همچنین شامل مناطقی هستش که قبلا اون قسمت‌ها رو با اسم New Austin در بازی اول دیده بودیم. این در حالیه که این قسمت‌های جدید به نقشه اصلی اضافه میشن تا بازی محیط‌های گوناگون‌تر و جزئی‌تری رو برای ارائه به مخاطب خودش داشته باشه باشند، همچنین به بازیکنا گزینه‌های اخلاقی بیشتری رو هم ارائه میدن.

نقشه اول در کنار مناطق جدیدی که در بازی دوم یعنی Red Dead Redemption 2 شاهدشون هستیم به بازیکنان این امکان رو میدن که به معنای واقعی کلمه "تنوع" ایمان بیارن، ولی بازهم با وجود قسمت های مردابی، جنگلی و حتی برفی و کوهستانی، بیابون این بازی همیشه از جاهای دیگه نقشه بازی برجسته‌تر خودش رو نشون میده، دلیلشم میشه این دونست که بازی تا تونسته روی حس و هسته اصلی غرب وحشی متمرکز شده، چیزی که در ادامه این بازی رو تبدیل به یکی از بهترین بازیهایی کرده که تونسته زیبایی فوق‌العاده صحرا رو به تصویر بکشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها