۵ بازی برتری که شمارو با فرهنگ سامورایی بیشتر آشنا میکنن

در این مقاله قراره سفر حماسی پر از مناظره‌های دلفریب ژاپن فئودال و جنگجویان نجیب رو همراه با معرفی بعضی از بهترین بازی‌های سامورایی داشته باشیم.

شناسه خبر: ۳۹۳۸۹۶
5 بازی برتری که شمارو با فرهنگ سامورایی بیشتر آشنا میکنن

راهنماتو- یکی از چیزهایی که بازی‌های با تم سامورایی رو برای هر گیمری جذاب و فوق‌العاده میکنه اینه که نه‌تنها میتونه برای کسایی که دوستدار تاریخ جالب و آموزنده باشه بلکه برای کسایی که عاشق اسطوره‌شناسی هستن هم یه منبع الهام یا منبع باشه. این بازی‌ها به گیمرا این امکان رو میدن تا زره معروف سامورایی‌هارو به تن کنن و در جنگ‌های خونی‌ای که اونا در طی تاریخ شرکت داشتن شرکت کنن، جنگ‌هایی که تنها بازمونده‌هاشون شرافتمندترینشونه.

به گزارش راهنماتو، حالا خودتون رو برای یه سفر حماسی پر از مناظره‌های دلفریب ژاپن فئودال و جنگجویان نجیب، همراه با معرفی بهترین بازی‌های سامورایی آماده کنین. ما در راهنماتو تلاش کردیم تا بهترین بازیهایی که میتونن شمارو هر چه بهتر و بیشتر با فرهنگ سامورایی‌های ژاپنی آشنا کنیم پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این 5 بازی برتر بندازیم.

5. Katana-Zero

best-games-about-samurai-culture

با اینکه به احتمال زیاد چیزی در مورد این بازی نشنیدید، باید بگم که این بازی یه بازی سامورایی در یک محیط علمی تخیلی هستش که فکر کنم احتمالا آخرین چیزیه که انتظار دارین توی لیست بهترین بازی‌های سامورایی ببینید، ولی Katana-Zero دلیل خوبی برای حضور در اینجا و این لیست رو داره پس بزارین یکم بیشتر بهش بپردازیم. این بازی ماجراجویی مبارزه‌ای 2D هستش که بیشتر یه تم جنایی یا Noir رو داره که به گیمر این اجازه رو می‌ده در نقش یه قاتل که هدفش کشتن یه سری افرادی هستش که دست به یه توطئه مخوف زدن قرار میده. گیم‌پلی این بازی با سرعت فوق‌العاده بالای خودش به شما زمان برای استراحت نمیده، تازه اونقد شخصیت قابل‌بازی توی این بازی تو شمشیرزنی ماهره که میتونه حتی اشیایی که به سمتتون توی بازی پرت میشه رو با شمشیرش به دو نیم تقسیم کنه، میشه گفت یه جورای مثل Jediها توی جنگ ستارگان! تازه در کنار شمشیر کاتانای فوق‌العاده‌ای که دارین شما حتی میتونین با استفاده از یه سری قابلیت زمان رو هم کند کنین که بهتون اجازه میده حرکت‌های معرکه‌ای بزنین. به طور کلی، Katana-Zero یه بازی‌ای هستش که معتادای دوپامین حتما باید امتحانش کنن! یه بازی که بهتون یه حس عالی رو نسبت به خودتون میده پس چرا که نه!!!

4. Like a Dragon: Ishin

best-games-about-samurai-culture

Like a Dragon: Ishin که در واقع خودش یه نسخه ریمیک از یکی از بازیهای قدیمی سری Yakuza هستش سعی داره با موضوع سامورایی و بردن داستان بازی از ژاپن مدرن به دوران اوج سامورایی‌ها بعد جدیدی رو به این سری بده. دنیای با دقت ساخته‌شده‌ی Ishin شمارو در محیطی قرار میده که میشه گفت کاملا غنی از فرهنگ ژاپنیه، که خودش نمایانگر تلفیق بی‌نقص دقت تاریخی و سرگرمی معمول توی این مجموعست. بخش مبارزات بازی هم از ترکیب بخش‌های مبارزات مشهور Kiryu و قسمت‌های رقص‌های شمشیر و گلوله‌های Ryoma تشکیل شدن. داستان برجسته بازی هم در دوره Bakumatsu ژاپن هستش که اون زمان این کشور در آستانه یه جنگ داخلی بودش، دورانی که مطمئن هستم بار اولی هستش که در موردش میشنوین؛ که خودش باز یکی از دلایل کثیر دیگه‌ای هستش که Like a Dragon: Ishin رو به یکی از بهترین بازی‌های سامورایی تبدیل کرده.

3. Nioh 2

best-games-about-samurai-culture

خیلی زشت بودش که نخوایم Nioh 2 ساخته یکی از خدایان ژانر هک اند اسلش یعنی Team Ninja رو توی این لیست نداشته باشیم. این بازی در بطن خودش خیلی سعی کرده که از سری بازیهای Souls-Like الهام بگیره ولی در عین حال خیلی عالی تونسته هویت خودش رو حفظ کنه و همچنان یه بازی مجزا باشه. در Nioh 2، شخصیت‌هایی که توی بازی هستن قابلیت‌های بالایی برای سفارشی‌سازی دارند، که به شما این اجازه رو میدن که بیش از چندین راه برای بازی داشته باشین. باس‌های رواعصاب و سخت بازی هم نیاز به مهارت در انواع مختلف اسلحه و حالات رو دارن. حمله به کمک مکانیک Yokai Shift هم تونسته یه المان تخیلی ولی جداب رو به بازی اضافه کنه. دنیای تحت تسخیر توسط ارواح و یوکای‌های Nioh 2 به طور پیچیده و چشم‌نوازی طراحی شده، به طوری که جزئیات تاریخی دقیق و افسانه‌های ژاپنیش رو تقریبا وقتی به هرگوشه‌ای نگاه کنین میتونین ببینید. اگر از اون خوره‌های تاریخ اساطیر ژاپنی باشین فکر کنم این بازی بتونه به شما اون حس آشنایی رو منتقل کنه.

2. Sekiro: Shadows Die Twice

best-games-about-samurai-culture

استودیوی FromSoftware، خالق سری Souls، تونستن با Sekiro: Shadows Die Twice یک اثر دیگه رو به مجموعه بازیهای Souls-Like خودشون اضافه کنن. سیستم مبارزه چالشی Sekiro میتونم بگم بهترینه. دقت، مهارت اساسی هر ساموراییه و در مبارزه Sekiro، نقش بنیادی‌ای رو هم داره. البته اگر به همین چیزی اعتقاد ندارین باید بهتون بگم که خیلی زود قراره توسط دشمنای مختلف و افسانه‌ای این بازی کشته بشین. هیچ بازی دیگه‌ای شمشیربازی رو به این خوبی تونسته به تصویر بکشه. به همین خاره هم هستش که مبارزه ویژگی قوی Sekiro هستش،اما با محیط‌های خیره‌کننده، رویارویی‌های مختلف با باس‌های مختلف و داستان عمیقی که شمارو میتونه ساعت‌ها مشغول خودش بکنه. این بازی میشه گفت صرفا یه بسته یا باندل کامل از هر چیزی هستش که طرفدارای سامورایی‌ها و بازیهای Souls-Like دنبالش هستن.

1. Ghost of Tsushima

best-games-about-samurai-culture

این بازی داستان یه سامورایی تنها که در سرزمین خودش یعنی Tsushima دست به مبارزه با نیروهایی اشغال‌گیر مغولی میزنه ولی در این راه مجبور میشه بر خلاف اخلاقیات خودش عمل کنه. مطمئن باشین که همین یه جمله و عبارت تونسته خیلی‌هارو سمت Ghost of Tsushima جذب کنه. در کنار مبارزه و داستان فوق‌العاده‌ای که این بازی در Tsushima براتون داره، این بازی به طرز غیرقابل باوری تونسته اون تضاد رو بین آشوب و جنگ رو در مقابل صلح و آرامش رو به تصویر بکشه، جوری که به کرات شما در طی بازی با خودتون این فکر رو میکنین که کاش میشد همینجا بمونم و از منظره لذت ببرم ولی در همین حین گوشه‌ای از شما میخواد که راهتون در مسیر آزادی مردمتون رو ادامه بدین. Ghost of Tsushima یک سیستم مبارزه باورنکردنی داره، شما توی این مبارزات در نقش Jin Sakai بازی میکنین و چهار حالت مبارزه رو هم میتونین توی مبارزاتتون پیاده کنین. هر حالت نمایانگر یک ستون از سبک مبارزه‌ی یه سامورایی هستش و به شما این اجازه رو می‌ده که با ترکیب همشون از شر هر دشمنی که سر راهتون سبز میشه بربیاید. تازه اگر هم زیاد اهل خون و خونریزی نیستین میتونین با مخفی‌کاری مبارزتون رو علیه مغول‌های اشغال‌گر رو ادامه بدین. Ghost of Tsushima تموم چیزهایی که شما لازمه از سامورایی‌ها بدونین رو به تصویر میکشه، طوری که هم میتونه برای کسایی که باهاشون آشنایی ندارن آموزنده باشه و هم برای کسایی که میشه گفت اطلاعاتی رو دارن، اطلاعاتشون رو بیشتر کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها