مایکروسافت در اقدامی تازه، تعمیر دسته های Xbox را راحتر می‌کند

مایرکروسافت کار را برای تعمیر قطعات ایکس باکس توسط خود مشتریان راحت تر می‌کند.

شناسه خبر: ۳۶۷۷۵۱
مایکروسافت در اقدامی تازه، تعمیر دسته های Xbox را راحتر می‌کند

راهنماتو -خب، حالا به‌نظر میاد که مسئله‌ی تعمیرپذیری در فضای تکنولوژی و گیمینگ موضوع محبوبی شده و مایکروسافت تصمیم به اعمال این مفهوم در کنترلرهای خودش گرفته. این شرکت شروع به فروش قطعات کنترلر Xbox Elite Series 2 Wireless Controller و همچنین کنترلر بی‌سیم استاندارد Xbox Wireless Controller کرده است .

به گزارش راهنماتو ، برد رستی "Brad Rossetti" رهبر پروژه‌ی Xbox Insider ، درباره این برنامه روی توییتر خبر داد و گفت که این برنامه حدود یک هفته‌است که فعال شده. این فروشگاه انواع مختلفی از گزینه‌ها را براساس مشکل کنترلر شما ارائه می‌ده، از جمله قطعات PCBA جایگزین تا مجموعه‌های دکمه‌ها و کاور های بالا و پایین دسته. البته باید بگم که در حال حاضر گزینه‌های رنگی فقط محدود به سیاه یا سفید هستن، بنابراین اگر کنترلر شما رنگ یا طرح به خصوصی رو داره باید بگم که باید یکم بیشتر صبر کنین .

همچنین این برنامه جدید همراه با دستورالعمل‌های قابل دانلود برای تعمیر کنترلر Xbox Elite Series 2 است. با این حال، این دستورالعمل‌ها در بالای صفحه ذکر کردن که نیاز به "مهارت فنی متوسط" و "مناسب برای علاقه‌مندان، حرفه‌ای‌ها یا افرادی با تجربه‌ی قبلی در بازکردن تجهیزات الکترونیکی" دارند. بنابراین، اگر حس می‌کنید که شاید باز و بسته کردن این دسته میتونه یکم از حیطه تخصصیتون فرا تر باشه، حتما پیشنهاد میکنم کار رو به اهلش بسپارین و تلاشی برای درست کردن دسته خودتون نکین چرا که شاید مشکل های بیشتری براتون پیش بیاد.

همانطور که قبلا وبسایت The Verge بهش پرداخته بود، مایکروسافت در سال 2021 با گروه حامی As You Sow توافق کرده بود که "بررسی" در مورد کمک به مشتریان در مسائل تعمیرپذیری رو در نظر داشته باشه. چندین شرکت تکنولوژی محور هم با پیش‌رویی قوانین حق تعمیر در ایالت‌های دموکرات اقدام به طرح راه حلی به این شکلی کردن، از جمله ایالت مینه‌سوتا. همچنین از ایللت هایی که یکی از این قوانین هم‌اکنون در انتظار رأی است، کالیفرنیا است .

نظرات
پربازدیدترین خبرها