نارضایتی گیمرها نسبت به عرضه پورت Red Dead Redemption بر روی PS۴ و Switch

طی سال های اخیر شرکت Rockstar Games تصمیمات غیر منطقی‌ای گرفته به طوریکه خیلی ها از آینده این شرکت نامطمئن هستند.

شناسه خبر: ۳۶۸۲۲۴
نارضایتی گیمرها نسبت به عرضه پورت Red Dead Redemption بر روی PS4 و Switch

راهنماتو - در یک سناریو که ماه‌هاست مورد بحث خیلی‌ها قرار گرفته بود، داستان بازسازی/بازنشر بازی Red Dead Redemption بود که در پایان با ناامیدی عده زیادی از طرفدارای این بازی به پایان رسید، زمانی که Rockstar با افتخار اعلام کرد که نسخه پایه بازی اصلی از کنسول‌های PS3 و Xbox 360 به همراه محتوای الحاقی Undead Nightmare را برای کنسول‌های Nintendo Switch و PS4 منتشر میکنه. با قیمت بسیار پایین و مفت 50 دلار!!!

به گزارش راهنماتو، میشه گفت طرفدارا با شنیدن این تصمیم خیلی عصبانی شدن مخصوصا بعد از فاجعه GTA Trilogy به طوری که تقریبا همگی از این راکستار مدرن قطع امید کرده بودن. جامعه طرفدارای Red Dead در حال حاضر به شدت سعی میکنن اعتراض خودشونو به گوش این شرکت برسونن و تلاش در ترویج نخریدن این بازی توسط گیمرها دارن.

"Red Dead Redemption را نخرید"، عنوانی که در subreddit مربوط به Red Dead Redemption تونسته توجه خیلی‌هارو به خودش جلب کنه. نویسنده آن، با نام کاربری dtv20، دلایل خودش رو به این صورت شرح می‌ده: "این یک پورت 13 ساله از یک بازی قدیمی با قیمت 50 دلاره" که "هیچ ارتقاء گرافیکی ندارد. هیچ ارتقا فریم‌ریت (FPS) ندارد و حتی حالت چندنفره که در نسخه اورجینال موجود بود رو نداره". او به نتیجه می‌رسه: "این تلاش برای گرفتن پول مفت از طرفدارای این سری هستش."

من راستش همیشه از عبارت Cash Grab خودداری می‌کنم، اصطلاحی که معمولاً برای توصیف کاری که ناشر های بازی های ویدیویی از روی طمع برای بدست آوردن پول مشتریان خودشون به راحت ترین روش ممکنه ، اما من هم باید بگم باید به جمعیت زیادی که از این حرکت راکستار ناراضین بپیوندم.13 سال میگذره از زمانی که این بازی روی کنسول هایی که الان در کمد خیلی از ماها در حال خاک خوردن هستن. بعد جالب تر از این، اینه که اونا این بازی رو به روی کنسول PS4 عرضه کردن، کنسولی که اگر آدم بود، الان داشت سال سوم دبستانشو میخوند و البته نینتندو سوییچ که نیاز به توضیح اضافه نداره، بعد همچنان بعد 13 سال هنوز تصمیم به عرضه این بازی روی پلتفرم PC به طور رسمی نگرفتن. این پورت جدید مشخصا با استفاده از نسخه Xbox 360 بازی هستش زیرا که نسخه PS3 این بازی در زمان عرضه و حتی الان از لحاظ مهندسی و کدنویسی یک فاجعه تمام عیار محسوب میشه، البته پیچیدگی خود کنسول PS3 هم بی تقصیر نیست این وسط.

بسیاری از طرفداران ناهماهنگی بین پورت جدید Red Dead Redemption و قیمت آن با نسخه‌ای که در حال حاضر می‌تونن به صورت Backward Compatible بر روی Xbox Series S/X بازی کنن، رو نشونه گرفتن. شما می‌تونید آن را با قیمت تنها 25 پوند/30 دلار تهیه کنین و از تجربه‌ی بازی با بهبود هایی که در Xbox Series X اعمال شدن که باعث ظاهر زیبایی شدن، لذت ببرید. حتی این نسخه تخفیف های به نوبه بهتری میخوره، همانطور که کاربری در توییتر نوشت: "50 دلار، وای خدا. من این بازی رو فقط با 8 دلار رو Xbox خریدم."

گزارشگر واشنگتن پست، جین پارک، همچنین به این نکته اشاره کرد که نسخه‌ی Backward Compatible با نسخه Xbox از بازی همچنان دارای حالت چندنفره هستشو شخصیت او در صسمت آنلاین این بازی همچنان بعد از 13 سال به راحتی در دسترس هست. در حالی که پورت جدید به کل شامل حالت چندنفره نخواهد بود.

بقیه در این شرایط فقط راکستار رو مسخره میکنن که خب می‌دونین، کاملاً هم منصفانست. یک پست محبوب در حساب توییتری به نام Poorly Aged Things به سادگی شامل تصویری از مقاله VGC سال 2021 درباره Take-Two - شرکت مادر Rockstar - که اعلام کرده بود که به "پورت‌های ساده" در استراتژی بازسازی خود علاقه‌مند نیست، می‌شه.

در Reddit هم بسیاری از کاربرها مثال بارز این حرکت رو داستان بازی Red Dead Redemption 2 میدونن در حالی که این جا راسکتار نقش داچ (Dutch) رو بازی میکنه و طرفدارای این سری نقش آرتور که از نقشه های بی مورد و غیر منطقی داچ خسته شده رو بازی میکنن.

میشه گفت این وضعیت واقعا ناراحت کنندس. Red Dead 1 بازی محبوبیه و برای مدت های طولانی در کنسول‌های خاک خورده قدیمی گیر کرده بود، حالا هم که تونسته خودشو آزاد کنه با همچین بازخوردی روبرو شده. اگرچه خوبه که بدونیم این بازی رو میشه روی سیستم هایی که توانایی شبیه سازی و اجرا ایمولاتور رو داشته باشن، با استفاده از ایمولاتور Xenia میتونن نسخه Xbox 360 این بازی رو بر روی PC اجرا کنن، اما به نظر می‌رسه کمتر از چیزی هست که این بازی لایق اون باشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها