نویسنده بازی های Metro به زندان محکوم شد

خالق سری کتاب های Metro و بازی های ساخته شده با این نام به دلایل سیاسی به زندان محکوم شد.

شناسه خبر: ۳۶۸۴۴۴
نویسنده بازی های Metro به زندان محکوم شد

راهنماتو - انجمن خبری Associated Press اعلام کرده که دمیتری گلوخوفسکی، نویسنده سری کتب های Metro، به هشت سال زندان محکوم شده. این محکومیت به اتهام انتشار اطلاعات نادرست درباره نیروهای نظامی روسیه در پست‌های موجود در صفحات فضای مجازی منتسب به او اعلام شده.

به گزارش راهنماتو، در ماه ژوئن سال 2022، اولین موج اتهام‌ها به گلوخوفسکی شروع شد، چند ماه پس از اینکه دولت روسیه گزارش‌دهی مستقل و اعتراض درباره تجاوز به اوکراین رو ممنوع کردش. این اتهام‌ها به نظر می‌رسه به انتشار یک پست در اینستاگرام در تاریخ 12 مارس مرتبط باشه که در آن گلوخوفسکی به شهر ماریوپل اشاره کرد که مدت‌ها به عنوان نقطه تمرکز مقاومت اوکراینی‌ها در مقابل حمله روسیه به اوکراین بود، و خوانندگانش رو به "تشخیص اینکه این یک جنگ واقعی علیه یک ملت کامل است و آن را باید متوقف کنند!" دعوت کرد.

گلوخوفسکی به انتشار پست‌ها و ویدیوها در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود با ادعای ارتکاب نیروهای روسیه از جرایم در اوکراین متهم شد. در حالی که دادستان های این پرونده ادعاهای گلوخوفسکی رو جعلی اعلام کردن.

گرچه او به اتهام "عامل خارجی" معرفی و دستگیر شد، اما همچنان به شدت انتقاداتی رو از تجاوز به اوکراین و از رییس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین داره. در فوریه نوشت: "اوکراین از یک سال قبل در مقابل تجاوز غیرقانونی پوتین مقاومت کرده. همانند یک سال پیش، من مطمئن هستم که این جنگ برای روسیه و مردم ما به همان اندازه که برای مردم اوکراین مهلک و نابود‌کننده است، مخرب است."

او همچنین به دیگر قربانیان سرکوب روسیه از مخالفان اشاره کرده و از آنها تجلیل کرده، از جمله کارگردان تئاتر یوژنیا برکوویچ و رهبران مخالف ایلیا یاشین و الکسی ناوالنی.

گلوخوفسکی از طریق بازی‌های مبتنی بر کتابش Metro 2033 با استودیو 4A Games اوکراین آشنا شد و این بازی در سال 2010 منتشر شد. این بازی به طور غیرمنتظره‌ای موفقیت زیادی داشت و دو ادامه Metro: Last Light و Metro Exodus رو به دنبال داشت؛ این دنباله ها داستان‌های کتاب‌های دنیای مترو 2034 و 2035 را دنبال نکردند، اما گلوخوفسکی در نوشتن داستان Last Light با 4A Games کمک کرد و تونست نقش الهام بخشی رو در Exodus بازی کنه.

خوشبختانه گلوخوفسکی در حال حاضر واقعاً در روسیه نیست و به غیاب محکوم شده است. مکان کنونی او نامعلوم است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها